Update - Opkast
Fra : Melanie

Dato : 27-04-04 13:52

Hej ng

Nå men siden sidst har vi været til dyrlæge 3 gange. Hun kaster stadig op,
men ikke lige så ofte og i mindre mængder. Der er taget 1 røgtenbilled og
det viser der er noget der ligner en vinprop men det er ikke til at se. Hun
havde meget luft i maven, men har nu prøvet 2 slags piller. Dem hun for en ½
af nu 2x dagligt er Emperal 10mg. Som sagt kaster hun dog stadig op.
Vi fik os en snak herhjemme og vi er nu enige om at det med at rive i
halsbåndet for at få hende til at gå pænt er slut. Vi har nu købt en sele
til hende der minder om en grime, som går op over næsen på hende. Hun hader
den, for den er irreterende at have siddende der. Jeg hader at gå med hende
i den, for hun kan ikke lide den, og vælter rundt for at prøve at få den af.
Dog bliver hun bedre til at akseptere den, for hver tur vi går. Hun hiver
ikke mere som før, men pt. vælter hun lidt rundt, når hun ikke går pænt, men
ikke noget hiveri.
Der var en lille bog med sammen med selen, om opdragelse af hunde, og den
har vi læst i, og prøver os frem.

Tak for hjælpen, til at få en bedre, sund og rask hund

Mvh Melanie

Ps. Nogen af jer der har/ har haft hunde der kaster op tit? Hvad gør/ gjorde
i?

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-04-04 18:01

Min første indskydelse er, at hvis der ligger noget i mavesækken, så skal
det da fjernes!! Ikke fordi det måske er farligt, men der må kunne tages
flere billeder og en dygtig dyrlæge kan vel også føle om der er noget
unormalt i mavesækken.
Det er jo normalt at hunde kaster op med jævne mellemrum, men det skal ikke
ske dagligt, afhængigt af om det er en hund der spiser alt den kommer i
nærheden af. Min egen hund kaster sjældent op. Det jeg er øjenvidende til,
er vel en gang om ugen eller hver 14.dag ofte går der længere imellem.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : fam. Ager

Dato : 27-04-04 18:09

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng

> Mvh Melanie
>
> Ps. Nogen af jer der har/ har haft hunde der kaster op tit? Hvad gør/
gjorde
> i?
Hej Melanie!
Hvad med at prøve at give hende noget skånekost over en periode?
Det kan jo være, at hun ikke fordøjer maden ordenligt, det kan også være
nervøst betinget...
køb noget med kylling og ris/kartofler. eller lav det selv.
hill`s har lavet noget rigtigt godt skånekost, der hedder "sensitive stomac"
som jeg selv har brugt med god erfaring!!.
Jeg mener at kunne huske at du er fra Bornholm ikk`?!
Dyrlægegården har det foder, muligvis også dus med dyrene.
det er et forsøg, der ihvertfald ikke skader.
Det glæder mig, at i har ændret jeres holdning til opdragelsen, i skal nok
få en god hund ud af hende, tålmodighed, og kærlighed!

Marie.