Hvalp i løbetid
Fra : EnjoyNews

Dato : 26-04-04 23:28

Hej,

Vores Westie på 7½ mdr er kommet i løbetid for første gang.
Vi har givet hende en løbetidsbuks på som hun efter 2 dage har valgt at
acceptere..

Hun slikker sig utrolig meget på tissetrolden og jeg tænker på om det er
noget hun skal gøre ? Jeg ved godt at hun normalt gør sig rent sådan, men
nu hvor hun bløder slikker hun sig i utrolig lang tid, mange gange om
dagen... er det stadig blot for at holde sig ren..? eller er det noget jeg
bør være opmærksom på ? Hun skubber blot buksen lidt til side og gør sit,
men i meget lang tid.

Jeg takker på forhånd for jeres hjælp

Mange hilsner
Heidi

Fra : qfha

Dato : 27-04-04 05:59

"EnjoyNews" skrev d. 26-04-04 23:28 dette indlæg :
> [...]
jeg
> bør være opmærksom på ? Hun skubber blot buksen lidt til side og gør

---------

Jeg synes det lyder til at være ok. Hvis du synes hendes slikkeri bliver
for meget kan du jo aflede hendes opmærksomhed lidt. Når de er så unge
plejer jeg selv at vaske dem lidt bagi for at holde dem rene, det er de
nemlig ikke altid lige gode til i starten. Om det måske kan hjælpe
hende, til at hun føler hun er mere ren, er måske værd at forsøge.
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Lou

Dato : 27-04-04 08:27

> [...]
> bør være opmærksom på ? Hun skubber blot buksen lidt til side og gør sit,

Hej...

Det er MEGET NATURLIGT at din tæve slikker sig ekstra meget når hun er
i løbetid, mange tæver er så gode til at holde sig rene at der
praktisktalt ikke drypper noget ud - dette gør de ved at slikke sig!
Efter min HÆMMER du hendes naturlige instinkter der fortæller hende at
hun skal holde sig ren - så hvis jeg var dig ville jeg tage "bukserne"
af hende og se hvordan hun klarer det - læg evt et håndklæde i sofaet,
hvis hun må komme op i møblerne, hvis der skulle være et uheld, det
kan godt forkomme i første løbetid til hun selv er klar over hvad der
sker med hende - det er jo også en stor omvæltning for hende , så husk
at hun godt kan forandre sig lidt og tag hensyn til dette - mange
tæver bliver "ulydige" i denne periode , men skæld ikke ud - det kan
skade langt mere end det gavner i denne periode!

Mvh
Lou

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 28-04-04 21:00

Helt enig!

Se at få de bukser af hende - det er besværligt at holde sig ren med dem på,
det er måske derfor hun er så længe om det!

Mvh Charlotte Eglin

Fra : trinity

Dato : 27-04-04 08:54

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message news:<408d8c78$0$490$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> bør være opmærksom på ? Hun skubber blot buksen lidt til side og gør sit,

Hej...

Det er helt normalt - og naturligt . De fleste tæver er rigtig gode
til at holde sig selv rene i løbetiden...tag bukserne af hende i
alletilfælde nåe hun er ude og giv hende på inde hvis du ikke kan leve
med det uden- det er op til dig.
Men naturlig adfærd er det!!!

Trinity

Fra : EnjoyNews

Dato : 27-04-04 21:36

Tusind tak til jer der har svaret

Det har gjort mig meget rolig... jeg synes hun virkede så "besat" af at
slikke sig ren... Hun har faktisk slikket sig så meget at hun er helt rød
og hævet.. er dette også normalt ? Jeg mener.. kan det passe at det ikke
svier eller gør ondt eller lign af at blive berørt så meget ?

Mange hilsner
Heidi

Fra : trinity

Dato : 28-04-04 08:12

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message news:<408ec3bb$0$467$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Tusind tak til jer der har svaret
>
> Det har gjort mig meget rolig... jeg synes hun virkede så "besat" af at
> slikke sig ren... Hun har faktisk slikket sig så meget at hun er helt rød
> og hævet.. er dette også normalt ?

tæver hæver op bag i når de er i løbetid - HELT NORMALT!!! og har
umiddelbart ikke noget at gøre med om den slikker sig, men følgelig
hvis hun slikke sig rigtig meget kan hun da blive irreteret i huden...

mvh
Trinity

Fra : nusa

Dato : 27-04-04 21:51

> [...]
jeg
> bør være opmærksom på ? Hun skubber blot buksen lidt til side og gør

Vores tæve - en islandsk fårehund - er også i løbetid nu; hun er 6
måneder.
Hun slikker sig også meget, men det er altså for at holde sig ren.
Samtidig er hendes kønsorgan svulmet voldsomt op, men det er også
naturligt, og det er ikke fordi hun slikker.
Din hund er normal.
mvh nusa

http://www.kandu.dk/

Fra : nusa

Dato : 27-04-04 21:51

Fra : nusa

Dato : 27-04-04 21:54

> [...]
>
> Mange hilsner
> Heidi
>

> Vores tævehvalp - en islandsk fårehund på 6 måneder - er også i
løbetid i denne tid. Hun slikker sig ligeledes meget, men det er altså
for at holde sig ren. Endvidere er hendes kønsorgan svulmet meget op, og
det er altå ikke af at slikke. Det er helt naturligt.
Din hund er normal - bare rolig.
mvh nusa

http://www.kandu.dk/

Fra : nusa

Dato : 27-04-04 21:56

> [...]
>
> Mange hilsner
> Heidi
>
> Vores hundehvalp - en islandsk fårehund - på 6 måneder er også i
løbetid nu. Hun slikker sig ligeledes meget, men det er helt naturligt
for at holde sig ren.e Hendes kønsorgan er svulmet voldsomt op, men det
er ikke af at slikke. Det er også helt naturligt.
Din hund er normal.
mvh nusa

http://www.kandu.dk/

Fra : EnjoyNews

Dato : 28-04-04 22:15

Tusind tak igen
Vi har nu taget bukserne af hende... har lagt mærke til hun sover meget..
er hun mere afkræftet i denne periode ?

Kh Heidi