Hund der slikker hele tiden
Fra : Claus Og Helle

Dato : 26-04-04 20:36

Jeg ville høre om der er nogle der har et godt råd ti hvordan jeg får min
dejlige Rottweiler til at lade være med at slikke på alt og alle.
--
Opel Senator 3,6 Irmsher

Fra : Lou

Dato : 27-04-04 08:33

"Claus Og Helle" <frederiksen@adslhome.dk> wrote in message news:<408d64b9$0$519$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Jeg ville høre om der er nogle der har et godt råd ti hvordan jeg får min
> dejlige Rottweiler til at lade være med at slikke på alt og alle.

Hej...

Hvad mener du?

At din hund slikker er et venligt tegn - der er nogle der ikke bryder
sig om at blive slikket i ansigtet - er det der du mener? Så kom
hunden i forkøbet ved ex at dreje ansigtet væk og lære den en anden
måder for hilsen det kan være at give den et legetøj eller give
pote...mange muligheder!

At den slikker på hånden , hvad gør det , den kan vaskes - husk at det
er en venlig gestus fra hundens side så det ville være synd at skælde
den ud for det.
Når man har hund er man også nød til at sætte sig ind i hundens sprog
- den haå ikke den samme mulighed for at sætte sig ind i vores, selv
om at mange hunde er rigtig gode til at aflæse os...

Håber at du kan bruge svaret til noget..."give and take"

Mvh
Lou

Fra : Kim2000

Dato : 27-04-04 09:14

> At din hund slikker er et venligt tegn - der er nogle der ikke bryder

Kan det ikke også være et tegn på den mangler salt? Jeg ved det sker at får
slikker på hænderne af alle lige indtil de får en saltblok.

Jeg ved godt en rottweiler og et får ikke er det samme

Mvh
Kim

Fra : Louise

Dato : 29-04-04 12:30

Mjah, men der er nu så meget, der er naturligt. Min gamle hanhund
gjorde det også og rent faktisk kunne det næsten virke som en
besættelse, hvis han ikke blev stoppet. Det blev han, for jeg fik at
vide, at det var en form for dominans/seksuel stimulans (ja, altså for
ham, ikke mig ) . Det drejer sig jo sikkert ikke om en hund, der
bare giver en venskabeligt slik og iøvrigt er slikken om mundvigene
naturligt; jeg har aldrig hørt om at det er normalt for hunde at
slikke andre hunde på poter og tæer???

Jeg ville helt klart afvise hunden og irettesætte den, når den
begynder.