Skærme
Fijala 3554
Bestilte VP201 med 16ms panel, men fik den~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-04-04 19:32

Æv, havde ellers mailet med midt-data og multimedia-experten inden jeg
bestilte - begge havde sagt at de havde den med det nye 16ms panel.

Da m-e var løbet tør inden jeg fik bestilt og deres pris derefter hoppede
fra 8300 til 9300 kr. Så valgte jeg at bestille hos midt-data som jo også
havde sagt at de havde skærmen med 16ms panel.

Stor var min forbavselse så da jeg pakkede skærmen ud og se at den havde et
label hvorpå der stod at den var produceret i september 2003. Så vidt jeg
har kunnet læse mig til rundt om på nettet gik LG.Philips først i
masseproduktion af 16ms S-IPS panelet i oktober/november - er dette ikke
korrekt?

Jeg har haft ringet til Viewsonic DK for at få dem til at tjekke
serienummeret, men Karen er på forretningsrejse i USA og det lød ikke til
at receptionisten jeg talte med havde nogen ide om hvem der ellers kunne
ordne den sag.

Jeg kontaktede derefter Viewsonic UK, da jeg har læst at andre siger at
Karen alligevel kontakter dem for at få tjekket det endegyldigt. Men den
engelske medarbejder der håndterer disse sager er også ude at rejse - hmmm.

Hvor uheldig har man lige lov at være?

Nå, vil i ikke også mene at hvis skærmen er produceret i september 2003, så
kan den ikke være med det nyere 16ms panel?

Jeg fik skærmen med posten i torsdags, men afhentede den først fredag. De
14 dages returret er det så fra den dag Midt-data sendte pakken, eller den
dag posten kom med den - eller den dag jeg rent faktisk fik hentet den på
posthuset?

På forhånd tak
Flemming

PS: Jeg har kontaktet Midt-data, men det eneste svar jeg har fået er at de
undersøger sagen - de sagde inden min bestilling at de havde tjekket med en
Viewsonic mand (hvilket jeg egentlig bare tror er den Viewsonic sælger de
bruger). Men nu ville de undersøge igen - men de vil jo nok bare få samme
svar som jeg har fået at Karen er i udlandet.

PPS: Det skal lige siges at receptionisten hos Viewsonic var vældig flink,
hun sendte fluks en e-mail til Karen og beskrev det som vigtigt at hun
kontakter mig inden onsdag med information om hvilket panel skærmen har
(hun spurgte endda selv til serienummeret, så lidt vidste hun da om det :)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-04-04 20:03

Jeg vil vædde på, at din skærm er med det gamle 25ms panel :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-04-04 22:08

Hejsa vil det så sige at hvis man har selv samme skærm men den er produceret
i januar 2004 skulle man så kunne være sikker på at det er et 16 ms panel
der sidder i den? Den er iøvrigt købt hos multimedia-experten som oplyste
mig om at det skulle være med 16 ms panel.

Mvh Steen Jensen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-04-04 14:02

On Mon, 26 Apr 2004 23:07:37 +0200, Steen Jensen wrote:

> [...]
> der sidder i den? Den er iøvrigt købt hos multimedia-experten som oplyste
> mig om at det skulle være med 16 ms panel.

Ja !

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik Ax

Dato : 27-04-04 14:24

Steen Jensen wrote:
> [...]
> et 16 ms panel der sidder i den? Den er iøvrigt købt hos
> multimedia-experten som oplyste mig om at det skulle være med 16 ms

Oplever du "screen door" effekten på VP201 med det nye 16 ms panel?
Som nævnt i tråden fra 23/4 er problemet på min Dell 2001FP større/værre end
jeg havde forventet.

mvh Henrik