Klikkertræner du din hund?
Fra : Nali

Dato : 26-04-04 18:59

Hej
Det kunne være sjovt at høre hvormange herinde, der klikkertræner
deres hunde?
I USA, Norge og Sverige er klikkertræning ved at være meget udbredt og
det er også mit indtryk at klikkertræning for alvor er ved at slå
igennem i Danmark.

Jeg har klikkertrænet min toller (5 årig han), der er uddannet
rednigshund. Jeg bruger efterhånden klikkeren til alle de ting jeg
lærer ham ligefra eftersøgning, lydighed, hundekunster,
servicehunde-opgaver, forhindringsløb m.m.

Klikkertræner du din hund?
- I såfald hvilke dicipliner bruger du klikkeren til?

Et andet sjovt værktøj er Target Sticken. Det viker ikke som om dette
"værktøj" er slået helt så meget igennem som klikkeren. Det er
egentlig en skam for det er vældig morsomt og giver mange nye
muligheder og så kan man jo i princippet bare bruge sin egen finger
som target stick.

Det kunne være sjovt at høre lidt om andres erfaringer med
klikkertræning og brug af targetsticks.

"Klik-klik" fra Nanna
-----
http://www.hundelivet.dk