Indsæt MySQL dump via PHP
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 16:14

Hej!

Jeg har på min Windows maskine lavet et dump således:
mysqldump --opt bruhn_euro2web_dk lyrics > lyrics.dump

Nu skal jeg have den indsat i MySQL databasen på min server.
phpMyAdmin er ikke så glad for den da den pt. fylder ca 700KB.

Jeg tænkte om noget a la dette var muligt:

1. Jeg uploader .dump filen til /home/bruhn/lyrics.dump via FTP
2. Kører en PHP fil som indlæser .dump filen i databasen.

Kan det lade sig gøre?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 28-04-01 16:35

On Sat, 28 Apr 2001 17:14:22 +0200, Stefan Bruhn wrote:
> [...]
>
> 1. Jeg uploader .dump filen til /home/bruhn/lyrics.dump via FTP
> 2. Kører en PHP fil som indlæser .dump filen i databasen.

Jep.

Utestet:

<?php

system("cat fil.sql | mysql -u user -ppassword dbnavn");

?>

--
Søren O.

Bedøm din edbforhandler på http://edbforhandlere.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 16:51

On 28 Apr 2001 15:34:55 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>Utestet:
>
><?php
>
>system("cat fil.sql | mysql -u user -ppassword dbnavn");
>
>?>

Du er for sej! Det virker bare!!!
Genererer dette noget output?

Jeg prøvede dette og der kom intet output så jeg ved ikke om der ikke
kommer noget eller om det er min fejl:

<?
$dump = system("cat fil.sql | mysql -u user -ppassword dbnavn");
echo $dump;
?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 28-04-01 17:03

On Sat, 28 Apr 2001 17:51:04 +0200, Stefan Bruhn wrote:

> Du er for sej! Det virker bare!!!
> Genererer dette noget output?

Nej.

Jeg har ikke checket hvad "cat" returnerer, men du kan muligvis lave noget i
retning af if (system(cat osv. osv.)) { print "hurra, det gik godt\n"; }

--
Søren O.

If idiots could fly, IRC would be an airport