små tisseri indenfor
Fra : Maria

Dato : 26-04-04 16:10

Jeg er ved at være træt af min hanhund (gravhund) på ca. 2½ år, går og små
tisser indenfor. Han gør det mest når vi ikke ser det, men jeg har lige
taget ham i det. Har skældt ham ud, og smidt ham uden for, nu står han
piver hel vildt, og vil ind. Hunhunden har dog fået lov at være inde, da
hun ikke har gjort noget!

Hjælper det at sprøjte stederne til med deo når der er vasket af efter
hunden? Eller hvad kan jeg gøre?

--
Maria

Fra : Karina

Dato : 26-04-04 14:20

> Jeg er ved at være træt af min hanhund (gravhund) på ca. 2½ år, går og små
> tisser indenfor

Hej

Ja han burde jo være renlig med den alder han har.
Du skriver ikke om det er noget han altid har gjort eller om det er noget
han lige er begyndt på.
Det kan jo være han har en infektion i urinvejene, som gør at han ikke kan
holde sig.
Så mit forslag er, at du først får han tjekket af en dyrlæge.
Hvis der ikke er noget galt med ham, kan du prøve ( i hver fald de gange du
tager ham i det ) at løfte hans forben mens han tisser. Det får dem til at
holde op. Bagefter sætter du ham ud og lader ham blive ude til han har
tisset.
Det er et godt triks til hvalpe, når de skal lære at være renlige. Mon ikke
det også hjælper på større hunde med et tisse problem?
Det er et forsøg værd.

Hilsen

Karina
newsr62kfbih9imcdc@news.sletfjong.dk...

Fra : Maria

Dato : 27-04-04 05:47

> [...]
> ikke
> det også hjælper på større hunde med et tisse problem?

Han gjorde det lidt i starten da vi flyttede ind her (01/07-03), men da var
det store søer, så da mente vi det var fordi det hele var nyt, og han ikke
lige kunne finde ud af at skulle gå ud i haven, da vi kom fra en lejlighed.
Efter nogle dage hvor vi tog ham i det, og bar ham udenfor, var det ligesom
om han fandt ud af det. SÃ¥ gjorde han ikke noget et stykke tid. Bortset fra
om natten når han tisser lidt rundt omkring, men dog mest på avisen, trods
han ellers kommer ud og tisser inden vi går i seng.

Nu er han så begyndt at små strinte på snart alle hjørner her i huset
*suk*, det er både dag og nat!! - Men han gør det når vi ikke kigger!!
--
Maria

Fra : Søs

Dato : 26-04-04 21:50

> [...]
> hun ikke har gjort noget!
>
> Hjælper det at sprøjte stederne til med deo når der er vasket af efter

Træls problem at have... Er det små strinteri så det kan være markering?
eller er det en rigtig "sø"?
Hvis han "bare" strinter kan det så være fordi din hunhund er ved at være i
løbetid?
Det kan også være teritorie afmærknig hvis i har haft besøg af andre hunde
eller en nabo (kort før han startede) har fået ny hund..
Det kan også være p.g.a. dominans, at han vil dominere jer, hvilket også kan
aflæses i hvis han lægger sig i din stol (hvis du har en speciel plads)
umiddelbart lige før du vil sætte dig eller efter du har rejst dig...

Først find årsagen, når den er fjernet vil det højst sansynligt gå i sig
selv igen...

Fra : Maria

Dato : 27-04-04 05:43

> Træls problem at have... Er det små strinteri så det kan være markering?
> eller er det en rigtig "sø"?

Nej det er bare små strinteri! - Men det er dælme trælst!!

> Hvis han "bare" strinter kan det så være fordi din hunhund er ved at være
> løbetid?

Min hunhund har lige været hjemmefra i ca. 4 uger pga. løbetid. Men er
hjemme igen.

> [...]
> umiddelbart lige før du vil sætte dig eller efter du har rejst dig...
>
> Først find årsagen, når den er fjernet vil det højst sansynligt gå i sig

Her kommer hun vores hunde. Vores hanhund kommer egentlig først når vi har
sat os i sofaen.

--
Maria

Fra : fam. Ager

Dato : 27-04-04 17:58

"Maria" <mariahansen4800@hotmail.comfjern> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun ikke har gjort noget!
>
> Hjælper det at sprøjte stederne til med deo når der er vasket af efter
Hej Maria!

Jeg har haft det samme problem med strinten i krogene hver dag, og jeg blev
så træt af det, at jeg kastrerede ham (cairn terrier). Jeg har ikke haft
problemet siden!! ikke en eneste gang!!. og det er en dejlig ting!.
Jeg rendte også dagligt rundt og rengjorde med rodalon, men han fortsatte,
men kun når man ikke så det, så jeg tog ham aldrig i det.
Jeg tolkede det som et markerings ritual, og lidt for meget testeron i
kroppen
venligst Marie.
ps. man kan også få noget hormon halløj hos dyrlægen, som skulle have samme
effekt som ved kastrationen. hvis det er at man vil prøve at se, om det er
der problemet ligger, før man vælger en egentlig kastration.

Fra : Maria

Dato : 29-04-04 18:36

Hej Marie.

Det må jeg vist prøve, for jeg har opdaget han også har gjort det på et
tæppe + i vores gæsteseng.

--
Maria