Mærket ørred??
Fra : Tommy Trout

Dato : 25-04-04 22:30

Hej gruppe
Jeg var ude her til aften og fangede årets første havørred på ca 45 cm.
(Langt om længe
Da jeg fik den op, så jeg der sad et mærke på ryggen af den fra DFU, på den
anden side stod der et nr og DUSØR.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg skal gøre ved den, og om det kun
er mærket der skal sendes ind, eller hele fisken.
Jeg kiggede på DFU's hjemmeside, men kunne ikke finde noget.
Håber der er nogen der kan hjælpe hurtigt, da jeg står og vakler mellem at
rense den eller smide den hel i fryseren.

Hilsen

Kim

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 25-04-04 22:49

"Tommy Trout" <troutNOSPAM@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber der er nogen der kan hjælpe hurtigt, da jeg står og vakler mellem at
> rense den eller smide den hel i fryseren.

Hej Kim

Du kan læse om de mærkede fisk her på Danmarks Fiskeriundersøgelsers side om
fiskepleje: http://130.226.135.19/fiskepleje/moerkningaffisk.htm

Du skal sende mærket til Danmarks Fiskeriundersøgelser, Vejlsøvej 39, 8600
Silkeborg, sammen med oplysninger om fangttidspunkt og -sted, længde/vægt,
evt køn (på fisken altså), samt dit navn og adresse.

Og så er jeg sikker på, at de også gerne modtager en skælprøve. Du kan se
her, hvordan du skal tage prøven:
http://www.lilleaaen.dk/default.asp?Content=nyhed&ID=38

Der skulle være en lille dusør for at indsende mærket, og som regel får man
også lidt med om fiskens historie (hvor og hvornår er den mærket osv.)

mvh

Steen Lindkvist