Skærme
Fijala 3554
Køb af Xerox XL775D
Fra : Anders [8000]

Dato : 25-04-04 17:18

Jeg har besluttet at købe denne skærm Xerox XL775D.

Nu er spørgsmålet bare hvor, mht hvis den skulle have pixel fejl.

Der er 2 forhandlere som bliver aktuelle. Den ene er B.J. trading og den
anden er Føniks Computer (som os ligger i Århus hvor jeg bor).

Så vit jeg kan se er det bedste at købe via post, da jeg jo så kan returnere
den. Men inde på Føniks hjemmeside står der fx at den skal tilbageleveres i
ubrudt emballage. Vil jeg så blive opkrævet et gebyr, hvis den ikke er det
hvis jeg tilbageleverer den (hvis jeg har fundet pixel fejl)`?

Hvor ville I vælge at købe den henne i mit tilfælde?

Mvh. Anders

Fra : Janner

Dato : 26-04-04 07:26

> [...]
> hvis jeg tilbageleverer den (hvis jeg har fundet pixel fejl)`?
>
> Hvor ville I vælge at købe den henne i mit tilfælde?

Jeg har netop sådan en skærm ... total lækker. Jeg valgte at købe den i en
fysisk butik hvor jeg aftalte med ekspedienten at jeg IKKE ville have en med
pixel fejl. Ganske heldig for den første skærm jeg kom hjem med havde et par
stykker.... Så ind til "bytmand" og få en ny *S* den var 100% ok

Men men men som skærmen er pakket ind vil jeg ikke mene at de kan se om du
har brudt emballagen eller ej (altså hvis du forsigtig)

Hygge

Jan

Fra : ha

Dato : 26-04-04 12:04

Anders [8000] wrote:
> [...]
> tilbageleveres i ubrudt emballage. Vil jeg så blive opkrævet et
> gebyr, hvis den ikke er det hvis jeg tilbageleverer den (hvis jeg har

Det ville jo være nærliggende hvis du selv smuttede en
tur ned i butikken og spurgte dem.
Hvis du køber over nettet, kan du se dine rettigheder på
http://www.fi.dk/ret/e-handel/

/ha

Fra : Thomas VJ

Dato : 14-05-04 12:57

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ubrudt emballage. Vil jeg så blive opkrævet et gebyr, hvis den ikke er det
> hvis jeg tilbageleverer den (hvis jeg har fundet pixel fejl)`?

Det her med krav om ubrudt emballage ved returnering holder ikke ved
fjernsalg af hardware.
Og hvis det er Føniks politik vil jeg _aldrig_ handle der fordi jeg ikke
gider bøvlet med at trække sagen igennem forbrugerstyrelsen.

mvh,
Thomas

Fra : Jeppe

Dato : 14-05-04 16:15

Anders [8000] wrote:

> [...]
> hvis jeg tilbageleverer den (hvis jeg har fundet pixel fejl)`?
>
> Hvor ville I vælge at købe den henne i mit tilfælde?

Hej Anders

Jeg ville helt klart købe skærmen over nettet et sted du har tillid til,
evt. hvor du har handlet før. Hvis du kan lave en aftale nede i
forretningen om at du kan få skærmen byttet ved pixelfejl er det også OK
(få det på skrift).

Hvis Føniks skriver at det skal være ubrudt emballage, så lad være med
at købe hos dem. Det er jo alleree tegn på at det ikke bliver nemt.

Hvis du kigger:
kan du se at B.J. Trading har E-mærket, hvilket betyder at de højst
sandsynligt tager dig lidt mere alvorligt, og at du kan få din skærm
byttet uden problemer.

Det lyder som om du helst vil handle i Føniks, men lige præcis i dette
tilfælde hvor det handler om en fladskærm, bør du handle ved fjernsalg,
hvor du har 14 dages returret.

Fra : DeBoss

Dato : 23-05-04 22:34

> Nu er spørgsmålet bare hvor, mht hvis den skulle have pixel fejl.

Hej Anders..

Jeg ved det er lidt sent, men jeg vil lige fortælle følgende:
Jeg købte selv samme skærm (totalt tilfreds), og spurgte direkte
forhandleren om ikke han ville pakke den ud og tjekke for fejl inden jeg fik
den, da jeg alligevel ville returnere den inden for de 14 dage hvis der var
en eneste pixelfejl..
Han svare høfligt, at det ville han da godt, men at de paneler Zerox brugte
aldrig havde pixelfejl, da de fra producenten krævede fejlfri paneler, og at
der derfor var ansat en person der udelukkende kontrollerede dette..

Om det er rigtigt eller ej vil jeg ikke vædde om, men jeg har ikke hørt en
eneste have pixelfejl i denne skærm.. Og jeg har endda "lokket" 2 kamerater
til at købe den samme

Mvh Dennis

Fra : Anders [8000]

Dato : 24-05-04 22:43

> aldrig havde pixelfejl, da de fra producenten krævede fejlfri paneler,

NOT true... de 2 jeg har haft har begge haft en lille en. Men den på min
nuværende er så lille og harmløs at den absolut ingen skade gør.

Endvidere kan du os se inde på deres hjemmeside at de accepterer helt op til
3 pixelfejl afhængig af hvor de er på skærmen.

> der derfor var ansat en person der udelukkende kontrollerede dette..

Så er han vist lidt blind

> Om det er rigtigt eller ej vil jeg ikke vædde om, men jeg har ikke hørt en
> eneste have pixelfejl i denne skærm.. Og jeg har endda "lokket" 2
kamerater
> til at købe den samme

Kan ske folk så bare ikke ligger mærke til de er der. Størstedelen af
befolkningen ville heller ikke ku finde den der er på min - er kun hvis man
nøje tjekker hele skærmen tæt på man finder den

Der er jo os forskel på pixel fejl. De værste er klart efter min mening dem,
som konstant lyser fx rødt...

Men jo, lidt sent et svar

Mvh. Anders