Littleboy
Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 25-04-04 17:10

Hej Niels

Jeg kan husk noget, men ikke præcis. Har det noget at gør med Århus bugten?
Var det dig der har en båd derud?

< vedrørende hornfisk: de har jeg aldrig fanget. Måske
< skulle jeg det dette
< år? ;) Hvordan fanger man hornfisk, og fanges de i
< Randers havnen?
<
< Vh
<
< Jeroen

Starter lige en ny tråd - det var ærligt alt ike ret høfligt af mig at bryde
ind i HHP's.
Jo da, det var mig med en båd i Århus-Bugten. (Du er stadig velkommen til en
tur efter horn
Blev bare nysgerrig da jeg så dit navn - kunne huske at du spurgte efter
dansk lystfiskeri for
et års tid siden. Har du fundet dig til rette? Og jo - der fanges helt
sikkert horn i Randers Havn. (om en
uge eller højst to). Ved ikke lige hvor, men det ved de lokale - ellers
spørg i en grej-forretning. Du kan fange hornfisk
på omtrent al slags grej - flåd-mede med sild eller hornfiskestykker, eller
spindefiskeri med blink.
Har du grej til gedder vil det være fint, små blanke 10 - 12 grams blink og
så bare igang. Der er næppe
noget fiskeri i danmark der dyrkes med så meget forskelligt grej som det
efter hornfisk - fra fluefiskeri til
store kyststænger. Bare hold dig fra dem med store trekroge på linen foran
et lod - det er ikke velset og
desuden ulovligt. Min personlige favorit er spinnefiskeri med en ombygget
fluestang. Små blink på 4 - 6 gram
er _rigtig_ gode til hornfisk, det er noget af det sjoveste fiskeri der
findes.
Du kan forresten se hvornår det går løs her:
http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&omraade=Netkrogen/Fi
skerapporten/Hornfisk&state=omraade_bruger_vis
MVH Niels

Fra : CK

Dato : 26-04-04 18:27

Hej

Så vil jeg lige benytte lejligheden til at bryde ind i tråden Håber
at det går?

Niels Damsgaard-Sørensen <niels@damsgaardbindestregsoerensen.dk> skrev i
en nyhedsmeddelelse:408be2c3$1$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Niels

> sikkert horn i Randers Havn. (om en
> uge eller højst to). Ved ikke lige hvor, men det ved de lokale -
ellers
> spørg i en grej-forretning.

Nu havde jeg jo stor succes med at fange sild ved kanalørerne, men jeg
vil også godt ud at fange hornfisk. Men hvor sker det i Randers området?
Hvis der er ingen der ved det, så må jeg jo ud og finde en grejbutik i
området.

Mvh Carsten

Fra : Littleboy

Dato : 26-04-04 19:53

Hej Niels!

Det var godt at du så mit navn og genkendte den, fordi sidste år var det mit
plan at kontakte dig mht din tilbud fra dengang. Men jeg kunne ikke finde
din posts eller navn igen :(

Jeg har meget meget lyst at prøv og fiske efter hornfisk (eller alt andet
der gider at bide :) ) og tag gerne brug af dit tilbud!

Du siger bare til når du sejler ud, så er jeg på vej til Århus ;) Jeg har
mest tid i weekenden, men på en onsdag er også perfekt.

Jeg kunne også godt tænk mig fange en ørred (størrere end 15 cm haha) eller
laks en gang. Hvor og hvordan kan det lade sig gør?

Hej CK

Det går sagtens. Kan ikke hjælp dig dog, desværre. Men som du kan se blive
vi nød at vente lidt på hornfisk, en uge eller to. Hvis du har lyst kan vi
sammen prøv og finde ud hvordan vi tackler de store hornfisk her i Randers
området.

hilsen til begge!

Jeroen

"Niels Damsgaard-Sørensen" <niels@damsgaardbindestregsoerensen.dk> wrote in
message news:408be2c3$1$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : CK

Dato : 27-04-04 19:06

Littleboy <myspam@emp3mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:408d5a87$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
kan vi
> sammen prøv og finde ud hvordan vi tackler de store hornfisk her i

Hej
Det bliver spændende når de kommer, jeg har gemt 10 sild til at bruge
som madding. Ja, det kan da godt være at vi kan finde ud af noget, hvis
vi finder ud af hvor det er bedst at fiske?

Mvh Carsten

Fra : Q

Dato : 26-04-04 20:27

Der går ikke hornfisk helt ind i Randers Havn.

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

"Niels Damsgaard-Sørensen" <niels@damsgaardbindestregsoerensen.dk> skrev i
en meddelelse news:408be2c3$1$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : CK

Dato : 27-04-04 18:59

Q <Q@Q.DK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:408d62ab$0$466$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Der går ikke hornfisk helt ind i Randers Havn.

Hej Q

Ok, men jeg mente nu også Randers området? Lige fra Randers til Udbyhøj.

Men hvor er de så........??

Mvh Carsten

Fra : Q

Dato : 27-04-04 21:40

Du skal til Udbyhøj for at fange dem, ret meget længere går de ikke ind i
fjorden.

Fra : CK

Dato : 28-04-04 19:26

Q <Q@Q.DK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:408ec556$0$436$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Du skal til Udbyhøj for at fange dem, ret meget længere går de ikke
ind i
> fjorden.

Hej

Hvor er det ellers godt at fiske efter Hornfisk i Østjylland?

Mvh Carsten

Fra : Littleboy

Dato : 28-04-04 19:39

Udbyhøj er ikke langt væk fra Randers, så det kunne være en god mulighed,
især hvis vi med sikkerhed ved, at der er hornfisk der.

Har du prøvet at fiske efter dem i Udbyhøj, Carsten?

hilsen

jeroen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 29-04-04 17:10

"Littleboy" <myspam@emp3mail.com> skrev i en meddelelse
> Udbyhøj er ikke langt væk fra Randers, så det kunne være en god mulighed,
> især hvis vi med sikkerhed ved, at der er hornfisk der.
>
> Har du prøvet at fiske efter dem i Udbyhøj, Carsten?
>
> hilsen

Hej Jeroen

Jeg var ved Stenrevet lidt syd for Udbyhøj i dag. Der var enkelte hornfisk,
der fulgte blinkte og ind imellem også huggede på blinket, men jeg fik nu
ikke nogen af dem på land. Til gengæld fik jeg da et par ørreder. Se her:
http://www.lilleaaen.dk/default.asp?Content=fangster&ID=179

mvh

Steen Lindkvist
www.lilleaaen.dk

Fra : CK

Dato : 30-04-04 15:28

Steen Lindkvist Nielsen <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c6rqu2$1ne$1@sunsite.dk...

> [...]
nu
> ikke nogen af dem på land. Til gengæld fik jeg da et par ørreder. Se

Hej Steen

Super - med et par ørreder. Hvor ligger det stenrev? Hvis du kunne komme
med en lille kørselsanvisning?

Mvh Carsten

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 30-04-04 16:05

> [...]
> Hej Steen
>
> Super - med et par ørreder. Hvor ligger det stenrev? Hvis du kunne komme

Hej Carsten

Jeg har lagt et kortudsnit ind på fangstrapporten
http://www.lilleaaen.dk/default.asp?Content=fangster&ID=179.

Som du kan se, skal man parkere et stykke fra fjorden. Desuden er næsten
halvdelen af gåturen ud til revet gennem vand. Det er normalt ikke noget
problem at komme derud med waders på. Og de seneste dage har man næsten
kunnet gå tørskoet....

mvh

Steen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 30-04-04 16:13

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> halvdelen af gåturen ud til revet gennem vand. Det er normalt ikke noget
> problem at komme derud med waders på. Og de seneste dage har man næsten

Jeg glemte lige: Der er ikke plads til mere end 3-4 biler, hvis lodsejerne
skal have en chance for at komme forbi med deres maskiner. Og med 2-3 mand i
bilerne svarer det også nogenlunde til, hvor mange fiskere, der er plads til
på revet. Og så står man endda rimeligt tæt.

mvh

Steen

Fra : CK

Dato : 30-04-04 15:24

Littleboy <myspam@emp3mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:408ffa41$0$292$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
mulighed,
> især hvis vi med sikkerhed ved, at der er hornfisk der.
>
> Har du prøvet at fiske efter dem i Udbyhøj, Carsten?

Hej

Jeg har kun fanget 1 hornfisk i mit liv og det er en del år siden, hvor
jeg fiskede efter havørreder ved Udbyhøj. Så det var med blink. Denne
her gang skal det være med sildestykker. Nu må vi se hvornår de kommer.

Mvh Carsten