Er prisen rimelig ?
Fra : Henrik

Dato : 25-04-04 15:19

Jeg er fuldstændig novice på Camping området, men har idag været ude og
kigge på denne vogn
http://www.kbh-camping.dk/vis.asp?varenr=498&forhandler=36469811

Men kan nogen herinde vurdere om prisen er helt ude i skoven, eller.

mvh
Vejgaard

Fra : BHR

Dato : 25-04-04 18:20

Wilk S5 451HTD årgang 2004 kan lige syd for grænsen købes for 14.935,00 euro
+ indr. på danske nummerplader. Ialt ca. 115.000 danske kroner (incl.
"Federkernmatratze" og "Edition Expert")

Vognen er mindre men helt ny i højeste udstyrdsniveau. Den anden er trods
alt 8 år gammel.
Andre modeller kan også bestilles.

Jeg har selv lige købt en Hobby 400 SF Excellent på samme måde, og det var
uden problemer. CV'en var klar til afhentning inc. dansk nummerplade og
indregistrering i købers navn.

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 26-04-04 09:08

Jeg kan kun sige at denne vogn har kostet 102000kr. som ny i 1996 + fortelt,
så jeg vil sige at den er 10000kr for dyr, sådan en vogn står idag til
65000kr. i indkøb hos en forhandler, så er du førstegangskøber uden
byttevogn kan du byde dem 77000kr. kontant.

Mvh. HJM

Fra : Wollegolle

Dato : 26-04-04 16:59

"Hans J Mathiesen" <hj.mat@mail.dk> wrote in message news:<408cc362$0$448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> 65000kr. i indkøb hos en forhandler, så er du førstegangskøber uden
> byttevogn kan du byde dem 77000kr. kontant.

test

Fra : Jens

Dato : 28-04-04 20:05

"Wollegolle" <wollegolle@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> test

Det virker ikke - dit indlæg kom ikke til at ligge i "dk.test" hvor det
rettelig burde - så prøv igen!

Mvh
Jens

Fra : Harry

Dato : 26-04-04 14:08

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> wrote in message news:<c6ghar$2mnq$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> http://www.kbh-camping.dk/vis.asp?varenr=498&forhandler=36469811
>
> Men kan nogen herinde vurdere om prisen er helt ude i skoven, eller.

Det skader jo ikke at tilbyde lidt mindre. Er sælger så tilstrækkelig
glad for at komme af med den, så kan der nok snakkes om prisen. Ellers
skal du ikke lade dig distrahere af den snak om Tyskland. Du bor i
København og skal skal lægge rejsetid til prisen med færge- eller
bropenge samt brændstof. Også ved efterfølgende reklamation. Skal
vognen serviceres/repareres kan det ses, at den er købt i Tyskland -
får du så samme gode behandling hos din forhandler? Jeg tvivler! Ikke
at jeg tror, man får dårlig behandling i Tyskland - men ikke alle bor
i nærheden af græsnen. Så bli´r forholdet straks mere problematisk.

Fra : BHR

Dato : 26-04-04 16:10

> [...]
> at jeg tror, man får dårlig behandling i Tyskland - men ikke alle bor
> i nærheden af græsnen. Så bli´r forholdet straks mere problematisk.

Jeg er ikke uenig i din betragtning. Når det kommer til alt er det en
temperamentssag om køb i Tyskland er godt. F. eks. er det en betingelse at
det ikke er en byttehandel. Men der er mange penge at spare - ikke kun
momsforskellen!

Mange udtaler sig måske mere efter overbevisning og gætterier om
tysklandskøb - jeg har konkret købt een i Tyskland ( slutningen af marts
2004)

Jeg ville blot oplyse om muligheden, for at man kan få et så nuanceret syn
som muligt.

Fra : Søren

Dato : 26-04-04 21:38

Mange vil nok mene at prisen er lidt for høj. Jeg er tilbøjelig til at give
dem ret. Går du ud på det private marked kan du få den til 75000 kr. Efter
kort tids søgning fandt jeg en i den blå avis til 81000 og 85000 kr. de var
til gengæld fra 1999
Forhandler avancen ligger nok ca. på 15000 kr. om foråret og 7-8000 om
efteråret.

Det er en ret tung vogn, har du tjekket at du og din bil må køre med den ?

/Søren

Fra : Henrik

Dato : 27-04-04 15:32

Vi har ikke nogen bil som skal trække vores vogn lige nu, så den vil under
alle omstændigheder komme til at stå fast på en plads.

Jeg er også lidt bekymret for et fortelt som er 8 år gammelt .... er det ved
at være mørt eller+

som sagt er vores familie på 4 novicer på området, så har i her i gruppen
alternativer til os. Kravet er en køje vogn, hvor der er køjeseng til
ungerne, og en dobbeltseng til os.

Sofagruppe hvor der kan ses TV fra

Et lækkert fortelt, med plads til hvebord osv.

mvh
Vejgaard

Fra : Søren

Dato : 29-04-04 15:07

> [...]
> ungerne, og en dobbeltseng til os.
>
> Sofagruppe hvor der kan ses TV fra
>
> Et lækkert fortelt, med plads til hvebord osv.

Hvor vil i have den stående? Måske hænger der annoncer på pladsen med folk
der gerne vil sælge der fastligger vogn. Eller også kan hænge en annonce op
om at i gerne vil købe.
I skal nok gå efter en fastligger vogn, da de ofte har de ting som i får
brug for, såsom ekstra stort fortelt (sikkert penta), gasovn til forteltet,
centralvarme eller blæservarme der kan køre på elpatron (hvis pladsen
tillader det).

Ekstra udstyr som slingerkobling, rejsefortelt, solsejl, batteri, solceller
osv. vil i ikke få brug for