el i cv
Fra : Svend

Dato : 25-04-04 06:36

Er der nogen der kan give en letforståelig anvisning på
hvordan jeg tilslutter et fastmonteret batteri i CV. som ved kørsel oplades
fra Bilen
Adria 502.2000
På forhånd ,tak

MVH. SP

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-04-04 06:50

Svend wrote:

> Er der nogen der kan give en letforståelig anvisning på
> hvordan jeg tilslutter et fastmonteret batteri i CV. som ved kørsel
> [...]

Det står der noget om på Hans Jørgens Campingstuff:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=33

Er det ikke nok, så sig til, der er flere links...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 07-05-04 21:27

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=33

> Er det ikke nok, så sig til, der er flere links...

Jow , det er jo fint med alle disse forslag / men jeg syntes der mangler en
meget vigtig ting og det er dimensionen på ledningen mellem Bil og
Campingvogn. Der er jo noget med OHM`s lov o.s.v angående hvor meget i
forhold til ....

Har selv trukket et 6 kvadrat kabel både til plus og stel.
(men bruger det ikke til ladning)

Men for at gøre det nemt , så kan du jo bare se hvilken tykkelse af kabel
der går fra bilens generator til batteriet på din bil , så har du et simpelt
svar !
PS . Det kan jo være at bilen ikke har behov for ret meget strøm og derfor
går meget af ladestrømmen til CV p.g.a forbrug til b.la. køleskab under
kørsel + opladning af et godt "tomt" batteri og derfor kan der "høvles"
nogle ampere på !

Mvh
Kim