Rap / hip-hop med 80'er underlægning ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 24-04-04 21:30

Hej NG

For et par uger siden eller lidt mere blev der spillet et rap / hip-hop
nummer
i Boogie, og det er sikkert også blevet spillet i radion.
Jeg er normalt ikke så meget til genren, men det jeg synes er fred ved dette
nummer
er, at der som underlægning kører en popsang fra 80'erne med en kvinde som
synger (sanger er sat lidt op i tempo) .

Jeg kan ikke giver jer ret meget at gå efter, da jeg hverken kan huske, hvad
der bliver sunget, hvad sangen hedder eller hvad gruppen hedder.

Jeg håber bare der er en derude, der måske kan give mig et spor.

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 22:54

Martin Ploug wrote:

> [...]
> nummer er, at der som underlægning kører en popsang fra 80'erne med en kvinde
> som synger (sanger er sat lidt op i tempo) .

Kanye West - "Through the wire" er bygget over Chaka Khans "Through the
fire" fra 1984 - men den er ikke bare sat lidt op i tempo, den er også
pitchet pænt højt op, så der går lidt Smølfine i den. Kunne det være
den?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-04-04 12:47

Hej Karsten

Det er lige præcis den.
Mange tak for det!

Jeg kunne godt tænke mig at høre Chaka khans version.

Hilsen Martin

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> wrote in
message news:408AE1E8.9EC5932A@daimi.au.dk...