dvdzone og manglende film
Fra : Martin Møller

Dato : 23-04-04 20:34

Er der andre end mig der ikke har modtaget film i dag fra dvdzone? Jeg har
37 film stående på listen, men de har ikke sendt nogen afsted. Har haft de
samme 3 film stående øverst på listen i 2 måneder nu uden at der er sket
noget. Har de kun et eksemplar af hver film? Nu har jeg spurgt hvad nummer
på ventelisten jeg er og jeg er spændt på hvad de svarer - hvis de svarer.

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Zeki

Dato : 24-04-04 09:02

Jeg var lige ved at poste et indlæg med titlen "DVDZone, kan det betale
sig?", da jeg så dit indlæg.

Jeg har heller ikke modtaget.

Kiggede på min liste over tidligere modtagede film og noterede datoerne.

Pudsigt nok "insisterer" DVDZone på ikke at yde mere end seks leveringer om
måneden. Og dette på trods af at jeg senest sender tilbage dagen efter jeg
har modtaget.

Hvordan ser dine tal ud?

Hmm....fem favoritter i Playtime til 59,- (fast tilbud). Anséeligt
billigere. Det kunne være at man skulle overveje dette?

mvh Zeki

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-04-04 13:32

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> måneden. Og dette på trods af at jeg senest sender tilbage dagen efter jeg

Så er jeg da glad for at have valgt Digitarian i stedet
Siden den 25/3 har jeg modtaget 23 film, og vi har endda været hen over
påsken
De første 14 dage på introtilbud på 2 x film pr. gang, og siden 9/4 med 24/7
abonnement (3 x film pr. gang)
Og jeg har indtil flere gange været den første til at få Premierefilm (Kill
Bill Vol1 - The Eye - Tom Ripleys Spil)
Jeg er til gengæld også lynhurtig til at returnere filmene, og jeg har
rigtigt mange film på min ønskeliste. (62 foreløbigt, og de er ikke alle
nye)
Skal man sige noget dårligt om Digitarian, så er deres hjemmeside ikke nær
så lækker som DVDzone's, men den virker da ok. Ellers har jeg kun ros til
dem. - Ja ok, der var lige det, at da jeg kom fra introtilbud til 24/7 abb.
så sendte de een film, mens de andre 2 var på vej retur. sådan gik det frem
og tilbage en uges tid, men nu kommer de samlet. Nu er jeg så spændt på, om
de kan holde kadancen med 3 leveringer om ugen som nu

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Heinrich

Dato : 24-04-04 14:31

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> de kan holde kadancen med 3 leveringer om ugen som nu

Jeg er også tilfreds med Digitarian, men jeg mistænker dem altså for at
holde lidt igen med fremsendingen af film. Jeg når sjældent at modtage 6
film om ugen, men må nøjes med 4 film. Tirsdag og torsdag plejer jeg at
modtage film. Når jeg modtager filmene om torsdagen og sender dem retur
samme aften, bliver de først registreret som modtaget af Digitarian om
mandagen, mens når jeg modtager filmene om tirsdagen og sender dem retur
samme aften, bliver de registreret som modtaget allerede om onsdagen!
Måske det er posten, som bare er langsom?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-04-04 02:26

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:408a6c1c$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> samme aften, bliver de registreret som modtaget allerede om onsdagen!
> Måske det er posten, som bare er langsom?

Det er ikke til at vide, men jeg har kun registreret to tilfælde af forsinkelse. Om det er syltning, ved jeg ikke, men for det meste kommer filmene til tiden hos mig.
På den anden side kan de jo heller ikke tjene de store basseører på mig med tre forsendelser om ugen. det er vel 20 til. 26 x porto á 6,50 kr. om måneden = 130 -169 kr./md, dvs. reelt giver jeg 80 til 130 kr. for mellem 30 og 39 film Så her blir der set film til den store guldmedalje.
Jeg bruger især Digitarian til gensynene med gamle klassikere, selvom jeg forsøger at få alle de nye udgivelser med. Men der er jo dælme også lavet mange fantastiske film.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Martin Møller

Dato : 24-04-04 14:01

Zeki wrote:
> [...]
>
> Hmm....fem favoritter i Playtime til 59,- (fast tilbud). Anséeligt
> billigere. Det kunne være at man skulle overveje dette?

Har du prøvet at konfrontere dem med det der står i deres betingelser?

"Ydelse
Ved indgåelse af denne aftale tilmelder du dig et medlemskab hos Dvdzone.dk.
Dette giver dig adgang til at leje et ubegrænset antal film, så længe du er
medlem. Du kan dog kun leje to film ad gangen. Prisen for dette er 199,- som
vil blive opkrævet i overensstemmelse med nedennævnte betingelser.

Du skal læse og acceptere denne aftale, før du tilmelder dig ordningen."

Jeg hæfter mig ved at der står at man kan leje et ubegrænset antal film og
ikke kun seks leveringer om måneden. Hvis det er sådan de driver forretning
så sender jeg fluks en klage afsted til forbrugerklagenævnet.

Jeg modtager filmene om morgenen og sender dem tilbage samme dag med
aftenposten - altså kan jeg nå at få 6 film om ugen.

Marts måned var den måned hvor jeg fik flest leveringer, nemlig 11. Det er
22 film på en måned. April har været påskemåned så der når jeg ikke op på
det.

Fra : Zif

Dato : 24-04-04 14:43

Har haft samme problem med Dvdzone, har haft de samme film
stående øverst på listen i 1½ måned (Master and Commander bl.a.), dog
har jeg lige fået Kill Bill idag, så det er ok, men generelt er de lang tid
om
at levere og registrere at de har modtaget filmene. Digitarian er klart
bedst,
hos mig er det fra dag til dag levering.

Jeg har spurgt Dvdzone om deres køsystem, det har de ikke lyst til at svare
på,
og der var ingen mulighed for at se hvilket nummer man var i køen til en
given film.

Rigtig dårlig stil...

Zif