String array til string
Fra : Jens

Dato : 28-04-01 15:06

hej!
Vi sidder med et problem der snart har givet os grå hår i hovedet, så vi
håber der er en anden der kan hjælpe.

Vi har et string array (string[] sa ={"test1","test2 ...osv}), disse
elementer ("test1" fx) vil vi gerne kunne hente ud og lægge dem i en "alm"
string som skal blive til et sql script men hvordan?
Ideen er at det skal blive noget med string q="INSERT INTO TABEL (tbn1,
tbn2) VALUES('"+test1+"','"+test2+"');"; hvor test1/2 er hentet ud fra
arrayet

Håber nogle kan hjælpe med dette :)

På forhånd mange tak

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-01 15:40

Jens skrev:

>Vi har et string array (string[] sa ={"test1","test2 ...osv}), disse
>elementer ("test1" fx) vil vi gerne kunne hente ud og lægge dem i en "alm"
>string som skal blive til et sql script men hvordan?

String nystring = "";
for (nr=0; nr<array_antal; ++nr) nystring += sa[nr];

Jeg kan ikke huske om += understøttes ved String, men ellers er
det nemt omskrevet.

--
Bertel

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 28-04-01 18:56

Hvis perfomance er et krav så brug en stringbuffer istedet for.

- Kasper

Fra : Ole Nielsby

Dato : 28-04-01 22:22

Kasper Nielsen <spam@kav.dk> skrev:

> Hvis perfomance er et krav så brug en stringbuffer istedet for.

Eller tjek om det i vil lave evt kan gøres med en prepared statement.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Jens

Dato : 29-04-01 12:44

Mange tak for svarene, det var lige det jeg manglede :)

-Jens

Fra : Jens

Dato : 29-04-01 12:47