Sår på halsen
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 07:17

Hej NG!

Jeg har her til morgen fundet et sår på min Border Terrier Hvalp.
Såret er på størrelse med en 25 øre, helt rundt og virke opsvulmet. Der er
en skorpe på det som er helt ehhh... altså ikke plan men ligner et
bakkelandskab i mini format.-Der vokser stadig hår midt i såret..
Farven på skorpen er rød/brun/gul, og det er her jeg bliver lidt nervøs. Gul
kunne vel tyde på lidt betændelse ikke?
Det mærkes som om, der er en lille bule der hvor såret sidder, men jeg kan
ikke helt bedømme det, fordi skorpen er så tyk! (cirka 3-4mm)

Hvad gør jeg ved det? Jeg har ingen anelse om hvad der er sket siden han har
det sår, men jeg har en mistanke til hans ældre søster....
Skal jeg rense det? (så også et andet indlæg herinde om at man skal pille
skorpen af hvis det er et bid...)

Hilsen Camilla, Molly og Manfred...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-04-04 23:11

On Thu, 22 Apr 2004 08:17:03 +0200, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

> [...]
>det sår, men jeg har en mistanke til hans ældre søster....
>Skal jeg rense det? (så også et andet indlæg herinde om at man skal pille

rens altid med klorhexidin lige når man opdager såret og rens indtil
det er væk, jeg ville flå skorpen af hvis der er betændelse i

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 09:34

> rens altid med klorhexidin lige når man opdager såret og rens indtil
> det er væk, jeg ville flå skorpen af hvis der er betændelse i

Fåes det i håndkøb på apoteket? Eller hvor får man ellers fat i det?

Hilsen Camilla

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-04-04 23:49

On Thu, 22 Apr 2004 10:34:13 +0200, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

>Fåes det i håndkøb på apoteket? Eller hvor får man ellers fat i det?
>
>Hilsen Camilla

ja håndkøb på apoteket, det er godt at have til at stå altid hvis
hunden leger vildt med andre hunde så man lige kan rense rifter når
man kommer hjem så kan man undgå alt det med betændelse og bylder osv

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 10:03

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nu fik jeg revet skorpen af med megen møje og besvær, og nedenunder sad der
en massekoloni af tægehoveder!! Føj for den lede....
Men nu renser jeg det i Klorhexidin og det bliver jeg ved med indtil såret
er væk..

Tak for hjælpen punish!

Hilsen Camilla

Fra : Tommy

Dato : 22-04-04 13:04

> Nu fik jeg revet skorpen af med megen møje og >besvær, og nedenunder sad
> der
> en massekoloni af tægehoveder!! Føj for den lede....

Okay der

Og hvordan kan det så lade sig gøre? Nogen der har en forklaring? Ville da
godt undgå det på min egen vov-vov.

Hilsen Tommy

Fra : Battlefield´s

Dato : 22-04-04 14:31

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse

> Okay der
>
> Og hvordan kan det så lade sig gøre? Nogen der har en forklaring? Ville da
> godt undgå det på min egen vov-vov.
>
> Hilsen Tommy

Hej Tommy
Visse loppemidler kan bruges forebyggende til flåtangreb. Så vidt jeg husker
er det FrontLine og Expot, der især er egnede.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 15:43

">
> Og hvordan kan det så lade sig gøre? Nogen der har en forklaring? Ville da
> godt undgå det på min egen vov-vov.
>
> Hilsen Tommy

Hej Tommy!

Der har simpelthen siddet tæger der og min hvalp har sikkert kradset dem af.
Men hovederne sidder jo inden under huden, og der var 3 stk gravet godt og
grundigt ind.
Jeg forklarede det bare ikke ordentligt.. Tror jeg var lidt skræmt på
daværende tidspunkt
På min voksne hund bruger jeg Frontline Vet. Så gider tægerne ikke at sætte
sig på hende. Den mindste havde bare ikke fået sin "omgang" med Frontline
fordi han ikke vejede over 3 kilo som de skal.

Hilsen Camilla

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-04-04 10:29

On Thu, 22 Apr 2004 11:03:04 +0200, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

> [...]
>en massekoloni af tægehoveder!! Føj for den lede....
>Men nu renser jeg det i Klorhexidin og det bliver jeg ved med indtil såret

ad for faen får helt kuldegysninger af hvor klamt det må se ud men
ja som en anden skrev så er frontline godt min har aldrig tæger når
jeg bare giver sådan en frontline en gang om månneden om sommeren, og
er samtidig glad for at have en korthåret hund, det må være et stort
arbejde at kigge en langhåret efter for tæger

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:58

> On Thu, 22 Apr 2004 11:03:04 +0200, "M&M" <milla snabela jyde punktum
> dk> wrote:
>

> ad for faen får helt kuldegysninger af hvor klamt det må se ud

Det tog også et stykke tid at operere ud med pincet! -men en sød hund der lå
helt stille, så stiv af skræk var han

> [...]
> er samtidig glad for at have en korthåret hund, det må være et stort
> arbejde at kigge en langhåret efter for tæger

Ja! Jeg er også lykkelig over at jeg kun har korthårede... Der ser man dem
hurtigt..
Frontline bruger jeg til min store hund. Hun får en hver 3. måned, og har
(7-9-13) ikke haft nogle tæger i over 1 år...
Den "Bette" er først nu blevet så stor at han må få dem, ellers var han for
lille ifølge pakningen..

Ha en god weekend!

-Camilla

Fra : Lou

Dato : 26-04-04 23:05

Hej

Mon ikke du lige skulle tjekke om din hund skal have noget penicillin?
Det skulle min nemlig da den havde fået et hævet tægebid.
Fucidinsalve + en pillekur - tjek lige!

mvh
Lou