skal finde ens integers
Fra : Sir Galahad

Dato : 02-01-01 14:19

Hvordan finder jeg ud af, om et tal går igen i samme inputværdi?
Eks. inputvaerdi=12343
(3 går igen)
Det ser ikke ud som om jeg kan modtage vaerdien som en integer,
da jeg ikke kender til nogen metode, der kan undersøge dette.
Så prøvede jeg at modtage vaerdien som en String, fordi jeg ville
bruge charAt således:
for (int i=0;i<value.length();i++)
if (value.charAt(i)==i)
same++;

men det virker bar' ik'
Nogen forslag?

Fra : Morten Primdahl

Dato : 02-01-01 14:47

Sir Galahad wrote:

> [...]
> da jeg ikke kender til nogen metode, der kan undersøge dette.
> Så prøvede jeg at modtage vaerdien som en String, fordi jeg ville

Du sammenligner en char værdi med en int, det går ikke godt. Fordi
du kun bruger een variabel 'same', er det meget svært at udtale sig om
hvad du egentligt tæller. Prøv at se på nedenstående forslag.

int[] count = new int[10];

for(int i=0; i<value.length(); i++) {
count[value.charAt(i) % 48]++;
}

for(int i=0; i<count.length; i++) {
System.out.println(count[i]+" "+i+"'s");
}

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42