Fusk i blockbusters filmmagasin
Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-04-04 23:57

Filmland/radio afslørede at der er fejl i blockbusters filmblad, Premiere.
Den nye motorsavsmassakre står f.eks. til at have fået seks hjerter i
politiken selvom den kun fik eet.
Desværre hørte jeg udsendelsen på nettet - og streamen indeholder ved en
fejl kun noget af udsendelsen, der derfor bliver afbrudt mit i
indslaget. Jeg hørte altså ikke konklusionen på sagen.

-Rune

Fra : Søren Blom

Dato : 22-04-04 00:46

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev
> Filmland/radio afslørede at der er fejl i blockbusters filmblad, Premiere.
> Den nye motorsavsmassakre står f.eks. til at have fået seks hjerter i
> politiken selvom den kun fik eet.

Fusk og fejl er altså to forskellige ting, for det kan jo være en tryk fejl
i Blockbusters blad.

Undre mig i det hele taget over, hvordan noget som Motorsavsmassakeren
overhoved kan opnå een stjerne, men det er nok en anden snak

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Muldeberg

Dato : 22-04-04 12:53

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
>
> Undre mig i det hele taget over, hvordan noget som Motorsavsmassakeren
> overhoved kan opnå een stjerne, men det er nok en anden snak

Det er sådan at det foregår.
Anmelderen får besked på at filmene skal have mindst een stjerne, hjerte,
tommelfinger eller hvad de nu bruger, selv om at filmen evt er en
omgang makværk der kun fortjener at blive sablet ned.
Det er somregel redaktørerne af de film blade der kræver det.
Det husker jeg at en ung filmanmelder nævnte i en anmeldelse sidste år
da han anmeldte film for et ungdoms magasin,
Det var enten Chili eller Chek at det stod i.

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 24-04-04 08:53

> [...]
> da han anmeldte film for et ungdoms magasin,
> Det var enten Chili eller Chek at det stod i.

Det har vel noget med tyraniske redaktører at gøre, men nærmere noget med
hvordan reglerne for point givning er fastlagt. Hvis skalaen nu en gang kun
går fra 1-5, jamen så er 1 jo det mindste og dermed kan man ikke give en
film 0 lige meget dårlig man end synes den er.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jensen

Dato : 25-04-04 14:38

On Sat, 24 Apr 2004 09:53:25 +0200, "Johnny Jakobsen"
<btzSLET@area42.dk> wrote:

> [...]
>går fra 1-5, jamen så er 1 jo det mindste og dermed kan man ikke give en
>film 0 lige meget dårlig man end synes den er.

Og noget med at manglende stjerner vil kunne opfattes af læserne som
om at anmelderen har glemt at give stjernerne/typografisk fejl.

Fra : PerX ...

Dato : 25-04-04 23:41

In article <fnfn80p68r8gj64kapnc2h021sj3m86uec@4ax.com>,
Martins@hotmail.com says...

> Og noget med at manglende stjerner vil kunne opfattes af læserne som
> om at anmelderen har glemt at give stjernerne/typografisk fejl.

Så kan de jo skrive 0 stjerner

Fra : Rune Zedeler

Dato : 25-04-04 23:57

PerX ... wrote:

> Så kan de jo skrive 0 stjerner

Det må da være din spøg.
Du mener da ikke seriøst, at en oversigt skulle skrives som

The Matrix: ******
Matrix Reloaded: **
Matrix Revolutions: 0 stjerner
Animatrix: ***

???

Informations tidligere stjernesystem gik fra 0 til 4. For at man kunne
se forskel på 0 stjerner og "ingen anmeldelse", satte de en prik i
stedet for 0-stjerne-symbolet. Resultatet var, at det var møgumuligt at
se forskel på 0 og 1 stjerne.
Jeg synes, at det er helt fint, at stjernerne tælles fra 1.

-Rune