Kill Bill vol. 2 ****spoiler****
Fra : Morten Bowman

Dato : 21-04-04 23:33

Hejsa
Er der andre end mig der synes den var lige langsommelig nok!? Han skulle
have lavet 1'eren en time længere og så klippe al snakken ud!

Der var bestemt fede ting i 2'eren: Den gamle mester, kampen med Elle (en
3'er?) men al den snak trækkede virkelig ned.
Øv altså! "Jeg er gravd så jeg vil ikke skyde dig". Holder altså ikke imo!!

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Lenton

Dato : 23-04-04 01:06

Morten Bowman wrote:
> [...]
> 3'er?) men al den snak trækkede virkelig ned.
> Øv altså! "Jeg er gravd så jeg vil ikke skyde dig". Holder altså ikke imo!!

Har lige været inde og se den for anden gang. Jeg havde dte nok lidt
ligesom dig selvom jeg helst ikke ville indrømme det for mig selv, men
anden gang så jeg den som den var. Forstået på den måde at jeg først så
den sammen med 1'eren og at jeg også på grund af det forventede nogle
endnu vildere actionscener.
Men filmen skiftede stil og jeg nød den virkelig fuldt ud her til aften,
selv hvor dialogen bliver allerlængst er jeg vild med den.
Det er en helt fin måde Tarantino gør det som i 1'eren blot var
"karakterer" (jvf. Superman monologen), nu bliver rigtige personer.
Dette gik først rigtig op for mig i gennemgangen af alle karaktererne
før credits hvor Uma Thurman bliver krediteret som (sådan ca.) Beatrix
Kiddo AKA Copperhead AKA Mommy. Ja, hun var jo egentlig også andre
karakterer end den hævngerrige brud.
Selv den måde Bill dør på har jeg nu også forsonet mig selv med - det
var lidt et antiklimaks i første omgang. Men måden hvorpå de to kan
veksle ord på efter at Bill sådan set er død er genial!

Men apropos "Jeg er gravd så jeg vil ikke skyde dig", så synes jeg det
var en rigtig fed scene - fordi man trods alt trængte til lidt action
efter al deres snak. Men jeg kunne nu lide den af flere grunde. Jeg
læste et sted at Gogo i det oprindelige manuskript til Vol. 1 bliver
overtalt af bruden til at "gå i fred" (men man kunne forestille sig at
Tarantino ikke ville udelade den kampscene under filmningen - og mange
tak for det!).
Istedet ser jeg denne scene som "kompensation" idet hun jo her får
overtalt en fjende til droppe kampen (det må næsten være en reference
hva?). Jeg synes det er fedt og fuldstændig i stil med resten af filmen.

I øvrigt var det da ærgeligt for Cinemaxx Århus at de ikke nært kunne
fylde salen dagen før den egentlige premiere. Men måske har det noget at
gøre med deres alt for høje lyd, hmmm...

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-04-04 13:06

On Fri, 23 Apr 2004 02:05:45 +0200, Lenton <no@mail.net> wrote:

> [...]

Jeg har også en kraftig mistanke om at den vinder ved andet gennemsyn. Jeg
havde holdt mig skindet og ikke set 1'eren. Så forleden var første gang jeg
så både 1 og 2. Skiftet mellem de 2 film er markant, men måske var det
ligeså meget forventningen der ødelagde oplevelsen. Anden gang ved man hvad
man får og derved tror jeg bestemt den vinder terræn igen.
Der er bestemt geniale ting i 2'eren, men jeg har det stadig svært med den
"jeg er gravid"-scene! Men din vinkel har jeg ikke tænkt på.

Men '?' ved Elle under credits og Uma's sidste bemærning efter
rulleteksterne kunne godt lægge op til en 3'er?

Fra : Lenton

Dato : 23-04-04 16:54

Morten Bowman wrote:

[...]

> Men '?' ved Elle under credits og Uma's sidste bemærning efter
> rulleteksterne kunne godt lægge op til en 3'er?

Jeg tror nu ikke det skulle være spørgsmålet om Elle's død skulle pege
mod en 3'er - det er nok snarere lidt typisk Tarantino at lade folk have
nogle ting at snakke om uden nogensinde at finde svaret, men han har jo
i interviews snakket om 3'er ud fra Nikki som i 1'eren jo ser sin mor
blive dræbt - så vil han tilmed lave den om 15 år.
Personligt er jeg ikke kun vild med at en evt. 3'er skulle bygges over
det selvom scene der selvfølgeig er fed og man nok ikke kan lade være
med lige i et sekund at tænke på om den film en gang skal laves. Men jeg
synes nok bare det at bruden siger det er fedt nok i sig selv, men
omvendt - dta kan jo være man bliver sulten på mere Kill Bill lir om 15
år :)

Fra : Kasper Andersen

Dato : 25-04-04 23:55

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> [...]
> (en 3'er?) men al den snak trækkede virkelig ned.
> Øv altså! "Jeg er gravd så jeg vil ikke skyde dig". Holder altså ikke

Fuldstændig enig.