Træt af CADAC Grill
Fra : sj

Dato : 21-04-04 18:17

Vi har nu været ejer af en CADAC grill som campingbutikkerne lancerer, men
men grill funktionen er elendig, hvis man ikke har købt et låg til grillen
kan man faktisk ikke bruge den. Gillpladen bliver ikke varm nok så har man
tænkt sig at lave bøffer på den skal man havde god tid. Vi har nu brugt en
hulens masse penge på hele sættet, og jeg fortryder at jeg ikke købte en
webergrill i stedet. Så jeg kan absolut ikke anbefale en CADAC grill.

Med venlig hilsen

Søren Jensen

Fra : Jan S.

Dato : 22-04-04 09:27

Hej

Jeg har samme problem, og har opstillet det på DCU debat side, jeg fik
følgende svar :

Besvaret af: sonja . Oprettet: 19/04-2004 - 15:25
Hej Jan
Vi købte en for 2 år siden, og havde samme problem som dig -
indtil vi fandt ud af, at vi havde lukket af for ventilationshullet - prøv
at se efter, om det også er der, dit problem ligger. Ellers tyder det på, at
der der noget galt, - det er iøvrigt den bedste grill vi har haft. Vi bruger
den også på terassen.
venlig hilsen og pøj pøj med den Sonja

Det er ikke fordi du har fået en tysk udgave med 50 mBar brænder ? Jeg
tror det vil give problemer med en 30 mBar dansk regulator. Der kan købes en
30 mBar brænder/dyse - den koster ca. 10 EUR - hvis altså det er problemet.
God sommer

Og da jeg har købt min i Holland, prøver jeg at købe en ny 30 mBar brænder
for at løse problemmet.

Hilsen

Jan Skaaning

"sj" <sj@sj.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hulens masse penge på hele sættet, og jeg fortryder at jeg ikke købte en
> webergrill i stedet. Så jeg kan absolut ikke anbefale en CADAC grill.

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : sj

Dato : 22-04-04 21:43

Øh de pågældende huller er vel de riller der i i brænderøret, og de er ikke
tillukker. Forøvrigt har vi fået et nyt brænderør, da forhandleren troede
det var det der var i stykker, men det har ikke afhjælpet problemet. Skal vi
ringe til importøren, jeg fortryder sådan vores køb, og det er jo ikke en
hel billig grill.

Hilsen

Søren Jensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-04-04 10:13

"sj" <sj@sj.com> wrote in message
> [...]
> havde god tid. Vi har nu brugt en hulens masse penge på hele sættet,
> og jeg fortryder at jeg ikke købte en webergrill i stedet. Så jeg kan

Vi har faktisk været rigtigt glade for vores - blot har den en svaghed, som
betyder ret meget i DK: den varmer ad h til, når der er vind, hvilket jo
ikke just er sjældent her. Jeg er ved at lege med at sætte et 'vindskørt'
omkring den, nu får vi se om det hjælper.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-04-04 13:01

Jan Bøgh wrote:

> ...den varmer ad h til, når der er
> vind, hvilket jo ikke just er sjældent her. Jeg er ved at lege med at
> sætte et 'vindskørt' omkring den, nu får vi se om det hjælper.

Rigtig god idé - som vi rundt omkring på pladserne kan se at mange har
gjort. Og det er en effektiv løsning. Konservesdåser uden top og bund er set
virke godt.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-04-04 11:06

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message

> Rigtig god idé - som vi rundt omkring på pladserne kan se at mange har
> gjort. Og det er en effektiv løsning. Konservesdåser uden top og bund
> er set virke godt.

Åh ja - simpelt er godt. Jeg havde slet iokke tænkt i den retning, men i
retning af noget meget mere kompliceret. Så nu tror jeg at jeg nupper et rør
fra en Laphroaig - det skal vel gøres med stil. Og det kan en dåse ærter og
gulerødder fra Beavais næppe siges at være

vh

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-04-04 18:00

Jan Bøgh wrote:

> ... Så nu tror jeg at jeg
> nupper et rør fra en Laphroaig - det skal vel gøres med stil.

Hvis du får det at afgive smag til grillretterne, så er jeg interesseret...

http://www.cmwts.dk/

(FUT til dk.kultur.mad+drikke... ?)

Fra : sj

Dato : 25-04-04 20:42

Er det et skjold omkring de luftriller som er nedest på gasrøret ??

Hilsen

Søren

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 26-04-04 09:22

Ja, set en toilet paprulle på klemstykket lige under hullerne, det virker.
Mvh. HJM

Fra : sj

Dato : 01-05-04 16:26

Ærlig talt så syntes jeg det er lidt for dårligt at de lancerer et produkt
som man kun kan bruge når det er komplet vindstille, og temperaturen ligger
på den rigtige side af 20 grader.

Hilsen

Søren

Fra : Jan S

Dato : 01-05-04 17:51

Helt enig, vi bruges vores for første gang i Italien sidste år uden
problemer, men ville så grille sidste weekend på vores campingplads men
måtte opgive, utrolig at man skal pynte den med tomme lokumsrulle bare for
at få en rimelig effekt.

Kan så absolut ikke råde nogle til at købe den, hvis den skal bruges i DK.

Jan

Fra : sj

Dato : 01-05-04 20:47

Skulle vi ikke alle, som ejer en Cadac grill, ringe til importøren og
beklage vores nød, så kan vi da håbe at de laver et gasrør som virker til
danske forhold.
Skriv evt. her i gruppen hvad hvad i får ud af det, da jeg selv har
kontaktet importøren uden resultat.

Hilsen

Søren

Fra : Arne Keller

Dato : 01-05-04 20:56

sj wrote:

> Skulle vi ikke alle, som ejer en Cadac grill, ringe til importøren og
> beklage vores nød, så kan vi da håbe at de laver et gasrør som virker til
> danske forhold.

Jeg vil da mene at et camping grill som ikke kan anvendes under normale
vejrforhold har en alvorlig mangel, så der det bare at gå til
forhandleren hvor man har købt og påberåbe sig manglen og derefter lade
handlen gå tilbage, når importøren så har tilpas mange brugte grills
finder han nok en løsning

De 2 års reklamationsret burde være nok for de fleste som har købt denne
grill.

Pengene I får tilbage kunne I jo bruge til en god camping grill:
http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?cPath=59_104_73_129&products_id=2466

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : sj

Dato : 01-05-04 21:08

Jo men det er svært at forklare at den ikke virker. da jeg var inde og
beklage min nød skiftede han gasrøret tændte den inde i butikken og sagde at
nu virkede den. Nu er vores grill over 2 år, så det er nok begrænset hvad
jeg kan få dækket,men man kunne håbe at importøren blev klar over problemet.
Min fornemmelse da jeg ringede til ham var at det havde han ikke hørt om
før, så det måtte være mig der ikke kune finde ud af og betjene den.

Hilsen

Søren

Fra : Arne Keller

Dato : 01-05-04 21:17

sj wrote:

> Jo men det er svært at forklare at den ikke virker. da jeg var inde og
> beklage min nød skiftede han gasrøret tændte den inde i butikken og sagde at
> nu virkede den.

Det tyder jo på at I er flere som har denne grill som mener at den ikke
fungerer når det blæser, det gør det jo sjældent i en butik, men ofte på
en Camping plads.

> Nu er vores grill over 2 år, så det er nok begrænset hvad
> jeg kan få dækket,men man kunne håbe at importøren blev klar over problemet.

Hvis du har klaget første gang indenfor de 2 år og fået den repareret
har du som minimum 1 års garanti på reparationen. Så op på nakken af
forhandleren, importøren er der ingen grund til at du spilder din tid på
ham har du ikke handlet med.

> Min fornemmelse da jeg ringede til ham var at det havde han ikke hørt om
> før, så det måtte være mig der ikke kune finde ud af og betjene den.

Det ville jeg nok også have sagt hvis jeg havde solgt XXXX antal grills
som ikke virkede

Fra : sj

Dato : 06-05-04 06:13

Har nu af leverandøren fået en ny grill, da han mente at det måtte være min
gamle grill der ikke var som den skulle være.
Har i går været nede og hente den, og glæder mig nu meget til at prøve den.

Hilsen

Søren Jensen

Fra : sj

Dato : 06-05-04 06:30

---Klip----
> Har nu af leverandøren fået en ny grill, da han mente at det måtte være
min
> gamle grill der ikke var som den skulle være.

Selv om jeg skrev leverandøren, mente jeg naturligvis importøren
Undskyld

Hilsen

Søren Jensen