Skærme
Fijala 3554
Snart EU told på monitorer
Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-04-04 14:57

Jeg ved ikke om dette link allerede er postet her i gruppen, jeg
sidder og kigger med via google og den er af og til lidt bagude.

Hvis det er en gammel nyhed så beklager jeg:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17493

Man må da håbe at de lobbyister får gjort noget ved det tiltag. Hvis
en skærm nu ikke har en tv-tuner indenbords, hvorfor skulle man så
betale som om den havde. Så prisen må vel (hvis det skal være
nogenlunde fair) lægges på tv-tunerdelen og ikke på selve skærmen.

Det er vel lidt ligesom Videokameraer der kun har en DV-udgang. De er
nemlig noget billigere end videokameraer med DV-indgang. Idet de
klassificeres som en decideret videooptager når de har en indgang.

Mvh.
Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-04-04 15:29

Godt jeg lige har købt mine 2 nye TFT'er nu :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-04-04 20:53

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in

> Godt jeg lige har købt mine 2 nye TFT'er nu :)

Tillykke med det. 14% oveni prisen på en TFT er godt nok også en del efter
min mening.

Jeg har i mandags købt en VP201s og i den forbindelse opdagede jeg lige at
det kun var et enkelt eller to steder at de stadig holdt prisen på ca.
8300kr. De øvrige steder var den steget til ca. 9500 - gad vide om det er
EU monitortolden der er skyld i det - eller om det bare er generel mangel
og høj efterspørgsel der er skyld i det.

Mvh.
Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 06:07

> [...]
> EU monitortolden der er skyld i det - eller om det bare er generel mangel
> og høj efterspørgsel der er skyld i det.

Har læst et sted, at der ville komme prisstigning på TFT skærme til
foråret, som vil stige lidt fra og med december 2003 til efter sommerren
2004, pga. panel producenterne ikke kan følge med den pludseligt markante
efterspørgsel på TFT skærme, som begyndte at slå igennem i efteråret og som
vil fortsætte til efter sommerperionden.

Efter sommeren skulle panel producenterne, som hovesagligt udgøres af
Hitachi, LG Philips, NEC og Samsung være ved at komme op i så stor
produktion, at priserne igen kan falde lidt.

Men de knokler hårdt for at følge med efterspørgslen lige nu.
Så jeg er da glad for at lige nåede at få købt mine 2 20" TFT før den
værste prisstigning kom :)
Der var iøvrigt 3 ugers ventetid på mine skærme, da jeg bestilte - så noget
tyder på, at panel producenterne har fået sig en positiv overraskelse over
den mængde TFT skærme folk køber nu.

Vil tro der kun sidder ekstreme gamere og ekstreme grafikere/fotografer
tilbage med CRT skærme foran sig om 1 års tid.

Alle andre, der skal ud og købe ny skærm vil gå efter en TFT.
Som sagt tror jeg TFT skærme i 17"-18" str. fra 2005 vil koste det samme
som en 19" CRT gør det nu, mens en 19" TFT stadig vil være 25% dyrere.

En 20" TFT koster i dag det samme som en 22" CRT gjordet for 4 år siden.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 06:08

> Har læst et sted, at der ville komme prisstigning på TFT skærme til

Her er linket:

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=16085

--
Kind Regards/Venlig hilsen