Film man ikke hører så meget om
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-04-04 15:07

Hejsa

Så synes jeg det igen er tid til at få anmeldt nogle af de gode film, som
ryger enten direkte på video eller som næsten ingen omtale får i biffen, men
som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

Life as a house
Pagten (Brotherhood of the wolf)
Cubic (Equilibrium)
The Boonduck Saints
Billy Elliot
Requiem for a dream

og også andre "små" film. Jeg er ikke ude efter nogen bestemt genre, selv om
3 af de nævnte er action film, så er det ikke et must.

Jeg venter spændt på følgende film
- Lost in translation (ved godt den er endt med at få en masse omtale)
- House of sand and fog
- Intermission

Desuden kunne jeg godt tænke mig at få anbefalet eller blive advaret mod
følgende film:

- Dazed and confused
- The Reckning (William Dafoe)

Den sidst nævnte så jeg trailer til på Apple, og så en dag i den lokale
blockbuster gik det op for mig at den stod som lejefilm mellem favoritterne.
Indimellem er de godt nok lang tid om at få film i USA, eller er det
generelt at ikke amerikanske film er så lang tid om at få premiere.

Mvh. Brian

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 21-04-04 15:42

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:408671d8$0$29946$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
men
> som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

"Ringenes Herre: Kongen vender tilbage" var en lille independent film der
gik her i December. Den fik slet ikke den opmærksomhed den fortjente! Måske
fordi det var en 3´er?

Giv den en chance!

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-04-04 18:33

"Ronny Nielsen" <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Ringenes Herre: Kongen vender tilbage" var en lille independent film der
> gik her i December. Den fik slet ikke den opmærksomhed den fortjente!

Ja den har jeg godt nok slet ikke hørt om, har den gået i biffen? Den skal
jeg nok tjekke ud.

Mvh. Brian

Fra : -V-

Dato : 21-04-04 16:02

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> som ryger enten direkte på video eller som næsten ingen omtale får i
> biffen, men som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film

Det første du kunne gøre, var at søge på de ovenstående film her i gruppens
arkiver.

Med undtagelse af en enkelt er jeg *helt* sikker på at de andre har været
anmeldt i større eller mindre grad.
Du kan bruge denne streng
http://www.google.com/groups?safe=images&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.kultur.film&lr=&hl=en.

Husk at sætte kryds i "Search only in dk.kultur.film".

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-04-04 18:42

Fra : -V-

Dato : 21-04-04 18:02

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> som jeg skrev til Rune Jensen,

Eh?

>så var det ikke de film jeg var interesseret i,

Eh?

>men de sidste jeg nævnte, men det havde jeg åbenbart ikke gjort klart.

Nej.

> Jeg følger normalt med her på dk.binaer

Eh?

>Tilgengæld kendte jeg ikke det link du gav, så det var fedt...takker.

Jo, selv tak. I guess.
Selom jeg ikke forstår 4/5 af dit indlæg.

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-04-04 19:33

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eh?

se en anden tråd...

> Eh?

> Nej.

> Eh?

> Jo, selv tak. I guess.
> Selom jeg ikke forstår 4/5 af dit indlæg.

Nå jeg må åbenbart have haft en dårlig dag mht. min formulering. Det er jeg
ked af hvis jeg er så uforståelig i mit første indlæg.

Mvh. Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-04-04 16:28

On Wed, 21 Apr 2004 15:06:40 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
>ryger enten direkte på video eller som næsten ingen omtale får i biffen, men
>som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

Kære Brian, Rikke og Christian. Jeg synes, du burde medtage
"Identity", der netop handler om din lidelse.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 21-04-04 16:48

Niels Søndergaard wrote:

Spoiler i NS' indlæg.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
> Kære Brian, Rikke og Christian. Jeg synes, du burde medtage
> "Identity", der netop handler om din lidelse.

Niels, ikke spoile.

Du burde vide bedre.

-V-

PS: Ja, jeg er en hystade. So sue me.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-04-04 17:28

On Wed, 21 Apr 2004 17:47:41 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Niels, ikke spoile.
>
>Du burde vide bedre.

Spoiler ahead.

Ups. Det var en smutter. De skyldes jo nok, at man allerede i starten
præsenteres for fyren med de mange personligheder. Jeg kan ikke huske,
om man på det tispunkt får at vide, hvad han lider af, men det gør man
jo nok ikke. I øvrigt tror jeg nu nok, man skal have set filmen for at
fatte, hvad det er, jeg hentyder til. Jeg siger jo ikke noget om
"multiple personalities" i mit indlæg, vel?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 21-04-04 17:33

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> fatte, hvad det er, jeg hentyder til. Jeg siger jo ikke noget om
> "multiple personalities" i mit indlæg, vel?

Jeg er ret sikker på at man ikke finder ud af hans sygdom med det samme, men
indrømmet: jeg kunne tage fejl.
Det er heller ikke så vigtigt, for med din oplysning går en væsentlig del af
overraskelsen IMO i slutningen fløjten, og det er alligevel en skam.
At du ikke direkte nævner 'multiple personality disorder' i dit indlæg, gør
det ikke bedre, for enhver kan tænke sig til hvad du mener.

Nuvel, nu er der vist tærsket nok langhalm på det.

Iøvrigt prisværdigt, at du indrømmer din smutter. Det er man skisme ikke
vant til på usenet.
Af hjertet tak.

-V-

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 21-04-04 17:01

> Kære Brian, Rikke og Christian. Jeg synes, du burde medtage
> "Identity", der netop handler om din lidelse.

ROFL, det kan du jo have ret i og iøvrigt em rigtig rigtig fed film.

En anden absolut guld film man ikke har hørt ret meget om er The Butterfly
Effect.
Det er et stykke tid siden jeg har set en film med en SÅ god handling, jeg
vil faktisk vove at påstå at den er endnu bedre end Identity.

Wonderland har vist heller ikke være specielt meget omtalt og den er bestemt
også værd at se.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-04-04 17:36

On Wed, 21 Apr 2004 18:01:13 +0200, "Johnny Jakobsen"
<btzSLET@area42.dk> wrote:

> [...]
>Det er et stykke tid siden jeg har set en film med en SÅ god handling, jeg
>vil faktisk vove at påstå at den er endnu bedre end Identity.

Den er okay, men skuespillerne er klasser bedre i Identity. Men okay -
Tom Hanks startede også i fladpandede ungdomsfilm og endte som
superstar. Butterfly Effect er i hvert fald et syvmileskridt fremad
for Ashton Kutcher, som sikkert også kan blive bedre med tiden.

I øvrigt er det svært at sammenligne to film, der har så lidt med
hinanden at gøre.

>Wonderland har vist heller ikke være specielt meget omtalt og den er bestemt
>også værd at se.

Den har fået blandede anmeldelser. Kritikken går meget på, at man ikke
rigtig kan kunnet fortælle den sande historie uden at få sagsanlæg fra
stadig levende personer, så derfor er handlingen underlig kringlet.
Men den har fået 6,4 stjerner på IMDB, så jeg tror, jeg vil prøve at
se den.

Val Kilmer som John Holmes! Har specialeffektfolkene gjort et
ordentligt stykke arbejde med hans legendariske ormformede vedhæng?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-04-04 16:34

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> ryger enten direkte på video eller som næsten ingen omtale får i biffen, men
> som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

Det var da også nogle gamle film du havde valgt...de er jo næsten
allesammen 3-5 år gamle. Lidt sent at anmelde dem nu, synes du ikke?
Skal vi også anmelde "En verden udenfor"? Den er god!

Rune Jensen

Fra : Morten DH

Dato : 21-04-04 19:19

> [...]
meddelelse news:408671d8$0$29946$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Desuden kunne jeg godt tænke mig at få anbefalet eller blive advaret mod

DAC er en rigtig god film efter min mening... meget i tråd med sidste nat
med kliken og den slags... mener TV2 har kørt den et par gange i de seneste
år; men den kan også fås for små penge på dvd...

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 22-04-04 18:48

> [...]
men
> som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

Jeg så da Boondock Saints i Palads !

MVH

Morten

Fra : M.Andersen

Dato : 23-04-04 22:34

> [...]
men
> som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

2 gode Politi-suspence-thrillers der er kommet direkte på Video/DVD, som jeg
kan anbefale:
The Salton Sea
NARC

Salton Sea kan købes for 50,- kr, mange steder.

Mikael

Fra : zcully

Dato : 25-04-04 16:05

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:408671d8$0$29946$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
men
> som alligevel er gangske udemærkede. Jeg tænker på film som:

Life as a house er faktisk en kanon og MEGET overset film. Har faktisk lige
siddet og set den idag

/Zcully