FTP server
Fra : Simon

Dato : 28-04-01 14:39

Hej med Jer!

Hvis nu jeg har fået en idé om at jeg gerne vil forsøge at sætte en FTP
server op på min maskine, der er koblet på wol's ADSL (Cisco 677), kan det
så lade sig gøre inden for rimelighedens grænser? Jeg har en smule forstand
på netværk, men vil nødig skulle til at smide 1000-vis af kr. efter det. Det
skal bare være noget helt simpelt med login/pass, evt. rettigheder.

Sidder der en guru med et godt bud til programmel, opsætning og evt. tips?

På forhånd tak!!

Fra : Kemster

Dato : 28-04-01 15:10

jeg bruger serv-U, køre uden probz

Kemster

Fra : ZAP

Dato : 28-04-01 15:35

Styresystem???

ZAP

Fra : Simon

Dato : 28-04-01 16:04

Win2K

Simon

Fra : ZAP

Dato : 28-04-01 16:39

> Win2K
>
> Simon
>
> "ZAP" <presario266@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Med det udstyr du allerede har behøve det ikke at koste dig noget at sætte
en FTP server op.
Gå blot ind på http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/win2k/ftpserver2k.html og tag
for dig af retterne.

Har selv afprøvet Serv-U på W2K, den passer fint til dine krav, og har en
ekstra finesser.

Husk at "natte" port 20 og 21 på din router

Venligst ZAP

Fra : Simon

Dato : 28-04-01 16:50

> [...]
> ekstra finesser.
>
> Husk at "natte" port 20 og 21 på din router

Tak for tips'ne indtil videre . Gider du uddybbe 'natte'? Jeg kan godt
regne ud at det er noget med at rode med NAT tabellen, men mere specifikt,
hvad mener du så? Skal der indtastes nogle bestemte ting i tabellen?

Simon

Fra : ZAP

Dato : 28-04-01 16:57

> [...]
> regne ud at det er noget med at rode med NAT tabellen, men mere specifikt,
> hvad mener du så? Skal der indtastes nogle bestemte ting i tabellen?

Hvis du har en WOL router sender de pr default al trafik videre til IP
adressen 192.168.1.2. Bruger du en anden IP adresse end denne på dit netkort
(hvilket kun kan anbefales af sikkerhedsmæssige grunde) bliver du nød til at
lede udefrakommende FTP trafik videre til denne (port 20 og 21). Dette gøres
ved at logge på din router fra et telnet program og indtaste flg:

SET NAT ENTRY ADD (din interne ip adresse) 20 (din globale ip adresse) 20
TCP
SET NAT ENTRY ADD (din interne ip adresse) 21 (din globale ip adresse) 21
TCP
write
reboot

Se evt
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_serve
r/home.phtml?link=8 for yderligere hjælp

Venligst ZAP

Fra : Simon

Dato : 28-04-01 21:15

> [...]
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_serve
> r/home.phtml?link=8 for yderligere hjælp

Tak for hjælpen - jeg har kastet mig ud i det med serv-u, og det ser ud til
at virke.

God weekend

Mvh,

Simon

Fra : John Jensen

Dato : 28-04-01 20:20

Jeg har et program der hedder G6 det fungere perfekt til dette formål.

JJ