Asterix tegnefilm på DVD
Fra : CNS

Dato : 20-04-04 20:04

Er der nogen der har købt de nye Asterix DVD'er og har kunne bekræfte at det
er det _originale_ danske lydspor, der er på skiverne? Og hvordan ser
billedet ud - er der en opgradering at spore fra de gamle VHS-udgivelser ;)?

Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

Fra : Morten DH

Dato : 21-04-04 13:39

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det _originale_ danske lydspor, der er på skiverne? Og hvordan ser
> billedet ud - er der en opgradering at spore fra de gamle VHS-udgivelser
;)?

I Troldspejlet nævnte han at der var mange gamle danske skuespillere på
bl.a. Dirch Passer m.fl. så det er det nok... men tilgengæld var er der ikke
det originale franske lydspor - hvilket burde koste hoveder

Fra : Brian Nielsen

Dato : 22-04-04 20:37

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> det originale franske lydspor - hvilket burde koste hoveder

Er det bare mig, eller virkede det i Troldspejlet som om at filmene var
blevet beskåret i siderne?
Det er ikke umuligt at original aspekt ratioen er 4:3, men
billedkompositionerne virkede beskårede
i mine øjne.

Har nu checket med IMDB, og her er ratioerne opgivet til 1.66:1 og 1.85:1,
så det tyder altså på at det er pan & scan udgaver der er udgivet. Det burde
i den
grad koste hoveder!

/Brian

Fra : CNS

Dato : 23-04-04 10:09

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nu checket med IMDB, og her er ratioerne opgivet til 1.66:1 og 1.85:1,
> så det tyder altså på at det er pan & scan udgaver der er udgivet. Det

Ja, men det er kun fullscreen udgaverne der er udkommet overalt i Europa..
så jeg tror desværre ikke vi får de originale udgaver lige foreløbig.. øv :(

Jeg kan ihvertfald huske at der i start-credit i nogle af filmene mangler
lidt af teksten.. og det lugter ihvertfald af at vi IKKE får det rigtige
aspect...!

/Christian

Fra : Morten DH

Dato : 23-04-04 13:44

> Jeg kan ihvertfald huske at der i start-credit i nogle af filmene mangler
> lidt af teksten.. og det lugter ihvertfald af at vi IKKE får det rigtige
> aspect...!

Nu ville jeg ikke have købt dem alligevel, fordi jeg ikke har interesse i
filmene; men når der ikke er original lyd og originalt format på en
udgivelse, så havde jeg heller ikke købt den selvom det var Star Wars...

Fra : CNS

Dato : 24-04-04 13:05

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ville jeg ikke have købt dem alligevel, fordi jeg ikke har interesse i
> filmene; men når der ikke er original lyd og originalt format på en
> udgivelse, så havde jeg heller ikke købt den selvom det var Star Wars...

Nu er original-lyd på Asterix for mig de danske med Ove Sprogøe ;) Men ja,
det er lidt ærgeligt at det franske lydspor ikke er med... men jeg skal have
dem købt engang.. når de altså kommer ned i pris.. 150,- er lige i
overkanten..

/Christian

Fra : Thomas

Dato : 25-04-04 11:42

> [...]
have
> dem købt engang.. når de altså kommer ned i pris.. 150,- er lige i

Jeg har set filmene mindst 50 gange hver tror jeg... Og jeg er fuldstændig
enig
med at det skal være med Ove Sprogøe og Dirch Passer... Jeg kunne aldrig
_drømme_ om at se den med fransk tale... Det hænger sikkert sammen med
at jeg ikke taler fransk
Men det er da lidt ærgerligt hvis der er beskåret en masse i siderne. Men på
den anden side, så er det også sådan på mine VHS'er... Og det eneste
tidspunkt
man lægger mærke til det, er i starten, hvor navnene på dem der har lavet
den, står.
Der kan der godt pludselig mangle et par bogstaver i en af siderne.

..Thomas

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-04-04 12:03

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
> den, står.
> Der kan der godt pludselig mangle et par bogstaver i en af siderne.

"Man" inkluderer åbenbart ikke undertegnede, da jeg som tidligere skrevet
syntes at billedkompositionerne så beskårede ud. Og det var scener fra selve
filmene.

/Brian