Underlig opførsel på router ?!
Fra : RP

Dato : 28-04-01 14:07

Hej

Jeg har et TeleDK pro@cess abb. hvor der er koblet 3 PCere på. De har alle
kørt med en ZyXEL 128 Prestige som virkede fint (vi kunne alle 3 spille
Counter-Strike uden lag osv.)

Nu har vi skiftet til en ZyXEL 100ih, og sat den op på 95% som den gamle.
Men den ene af PC*erne er pludselig begyndt at "lagge" i Counter-strike. Ens
ping svinger mellem 60 - 400 hvilket gør det umuligt at spille. Den trækker
hele linjen ned, så når vi 2 - 3 gamer får vi alle ping 60 - 400.

Jeg synes det er vildt underilgt, da vi ikke har ændret noget i selve
netværket / softwaren ... vi skiftede tilbage til 128'eren igen og pludselig
var problemet væk?!

Nogen som har en ide ?! Jeg har aldrig været så meget i vildrede

(Det er den med WinME som lagger, de 2 andre med Win2k og Win98 gør ikke ..
men tvivler da det er pga. det, når 128'eren virkede perfekt)

Mvh Dennis RP

Fra : MBS

Dato : 29-04-01 10:19

Det kan have noget med dit netkort at gøre. Jeg har hørt om problemer, når
man kobler netkort og Hub sammen af forskelligt fabrikat. Specielt når man
anskaffer sig en hub i den billige ende.

Et alternativ er din netværksopsætning, men det er vel ikke problemet når du
ved hvordan man ping'er.

Michael

Fra : RP

Dato : 29-04-01 17:55

Hej

Tak for svaret. Dengang koblede jeg den gamle router til igen, og kørte med
24 timer ... satte så den nye til og pludselig er problemet væk. Forstår
slet ikk hvorfor ... vi havde også genstartet osv. dengang ... Nå, men det
endte da lykkeligt =)

Mange tak for hjælpen ellers MBS

Mvh RP