Hvilken Europa-camping-guide
Fra : John

Dato : 19-04-04 18:45

Hej NG!

I år vil jeg have en ordentlig bog, hvor jeg kan se lidt om pladserne, inden
vi kører ind. Hidtil har vi klaret os med et Tysklands-kort, et par print
fra nettet og så lidt held til at finde en plads inden det blev for sent -
eller rastepladsen.

Turen går (sandsynligvis) til Østrig og denne gang har jeg lovet mig selv
(og min kone), at vi kun bruger campingpladser på vej ned og hjem. Det er
rart at køre om aftenen, men dels er det træls, at der altid er optaget på
de store rastepladser, når vi kommer ind ved midnatstid og dels er der jo
det med de mange historier om røverier m.m., så det....

Men hvilken guide skal jeg så vælge? Jeg har kigget ved FDM og så vidt jeg
kan se står valget mellem "ADAC Syd" til 140 kr. eller "Europa Camping &
Caravaning Guide" til 152 kr. Den sidste dækker hele Europa, mens ADAC's kun
dækker Sydeuropa. Og næste år går turen måske nordpå og så skal vi jo have
ADAC Nord også.

Så har I nogle erfaringer om hvilken bog, der er bedst? Jeg er mest fristet
af ECC's for så kan jeg nøjes med een, men er ADAC's bedre?

Venlig hilsen

John

Fra : Ole

Dato : 20-04-04 07:45

Klip

> [...]
>
> Så har I nogle erfaringer om hvilken bog, der er bedst? Jeg er mest fristet
> af ECC's for så kan jeg nøjes med een, men er ADAC's bedre?

Hej John
Det er selvfølgelig en smagssag, hvilken guide "man" vælger, men i min
verden er ADAC's klart den bedste, seriøs, overskuelig, nem at finde
rundt i, osv, osv og sidst men ikke mindst, du kan se hvor mange
dauercamper(fastliggere) der er på den enkelte plads og det er efter
min mening vigtigt, da for mange fastliggere kan ødelægge den gode
stemning,
ADAC er selvfølgelig dyrere men der er jo også den mulighed at låne
den på biblioteket!
mvh
Ole

Fra : Lars

Dato : 20-04-04 18:44

Ja eller se den på nettet.

Link: http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

Lars.

Fra : John

Dato : 21-04-04 19:21

"Lars" <larsfredenslund@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja eller se den på nettet.
>
> Link: http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

Hej igen!

Tak for svarene. Jeg tror jeg vil prøve at se om biblioteket har dem, så kan
jeg vurdere dem inden jeg farer ud ob investerer. Den med oplysning om antal
fastliggerne lyder interessant. Det er ikke sjovt at kommer ind på en plads,
hvor 90% har klodset vognene op, lavet indhegninger, små hytter med kulørte
lamper osv, så det kan jeg godt følge.

Jeg kendte godt net-udgaven, men vi har desværre (endnu) ikke netopkobling i
bilen...

Vh. John