Skærme
Fijala 3554
Iiyama Pro Lite E481S-S - spørgsmål
Fra : JSB

Dato : 19-04-04 11:54

Til alle ejere af Iiyama Pro Lite E481S 19" TFT-skærm.

Da jeg stærkt overvejer at købe ovennævnte 19" TFT-skærm, vil jeg gerne have
svar på et par spørgsmål inden da (da jeg ikke har mulighed for at se
skærmen "live").

- Har denne skærm (ligesom Viewsonics VP181S), en (for mig: irriterende)
krystalagtigt skærmbaggrund, der specielt ses ved store ensfarvede
farveflader?
- Hvordan er skærmen til at vise grånuancer?
- Hvordan klarer den sig ved DVD-filmvisning?
- Er det korrekt, at der IKKE følger et DVI-kabel med ved køb?

- Har I øvrige kommentarer til skærmen, herunder kontrast/farvevisning etc.?
- Er SHG.dk i øvrigt fornuftige at handle med - her tænker jeg bl.a. service
ved evt. returnering af skærm med pixelfejl?

- -
VH
Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-04-04 19:43

"JSB" <suntum@hotmail.com> wrote in news:4083afd8$1@news.wineasy.se:

> - Har I øvrige kommentarer til skærmen, herunder kontrast/farvevisning
> etc.? - Er SHG.dk i øvrigt fornuftige at handle med - her tænker jeg
> bl.a. service ved evt. returnering af skærm med pixelfejl?

Lige præcis SHG har faktisk skærmen stillet op i deres indgang til
beskuelse. Den stod sidst jeg var dernede og kørte en eller anden
musikvideo med en dansende tændstikmand - renderet i 3D, og med masser af
farver. Eller rettere, det gjorde alle skærmene i reolen, så man kunne
rigtig stå og se hvor indbydende et billede E481 leverede i forhold til de
øvrige LCD-skærme.

Generelt har jeg haft gode erfaringer med SHG - dog skal du være opmærksom
på at hvis du afhenter i butikken så har du ikke længere de 14 dages
returret. Ligeledes har du ikke denne returret hvis du køber som firma hos
dem - altså B2B. Så i forbindelse med en fladskærm kan det ikke betale sig
andet end at købe per postordre - og det gælder ikke kun SHG, men også de
øvrige forhandlere.

Mvh.
Flemming

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-04-04 20:52

"JSB" <suntum@hotmail.com> skrev:

> [...]

>svar på et par spørgsmål inden da (da jeg ikke har mulighed for at se

Alt det, med undtagelse af en enkelt detalje, har jeg tidligere
besvaret her i gruppen. Der skal ikke søges langt tilbage.

> [...]
>farveflader?
>- Hvordan er skærmen til at vise grånuancer?
>- Hvordan klarer den sig ved DVD-filmvisning?

Alle de spørgsmål er subjektive, ikke mindst "en (for mig: rriterende)
krystalagtigt skærmbaggrund". Jeg er fuldt tilfreds, men det betyder
ikke nødvendigvis at du vil være det.

>- Er det korrekt, at der IKKE følger et DVI-kabel med ved køb?

Ja. Sådan var det da jeg købte på nettet, og det er iflg. min lokale
pusher det normale.

> [...]

være det.

>- Er SHG.dk i øvrigt fornuftige at handle med

Her leverede de lynhurtigt og fejlfrit.

> - her tænker jeg bl.a. service ved evt. returnering af skærm med pixelfejl?

Det har jeg heldigvis ikke haft brug for, mit eksemplar er uden
px-fejl.

http://pedalo.dk/thailand/