Automatisk billedbehandling
Fra : Bo Ramsing

Dato : 19-04-04 07:06

Hej,
jeg har ledt i gruppen, men finder ikke det rigtige.
Jeg leder efter en måde hvorpå man kan behandle billeder automatisk.
Dvs. jeg forestiller mig noget med at man hælder alle billederne i en
kasse, og frontpage (eller andet) tager disse, laver thumbnails,
sætter disse ud i galleriet og åbner det store billede (som også er
automatisk skalleret) med den rigtige bagrundsfarve når man klikker på
thumbnailen.

Normalt har jeg intet imod at udfører dette arbejde selv, men i det
seneste projekt snakker vi omkring 100 billeder om ugen og det er
ganske enkelt for meget arbejde når det overhovedet ikke er
automatiseret (og man ikke får løn for det).
Er der nogen af jer der har en lys ide? Det må også gerne være et
andet program der kan arbejde sammen med frontpage eller måske bare er
istand til at fremstille galleriet - som kan man vel linke til siderne
på nettet. Det skal bare være til at finde ud af for normale brugere

Er taknemmelig for alle forslag.

Mvh
Bo

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-04-04 09:33

Bo Ramsing skrev bl.a.:
> [...]
> det store billede (som også er automatisk skalleret) med den
> rigtige bagrundsfarve når man klikker på thumbnailen.

Du kan bruge dette program som er på Dansk og er gratis.
http://jalbum.net/

Hvis du kikke på min side i min signatur og under billeder kan du
se hvordan det kan laves. Programmet kan lave dem på mange måder.
Bemærk også at når du har klikket på det store billede kan du
klikke endnu engang så kommer billedet i den oprindelig
størrelse.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Bent Sørensen

Dato : 19-04-04 20:02

Hent Fotostation 4,5 - den er meget nem at anvende til billedgallerier og
automatisk generede websider med preview m.m.

www.fotoware.com

--
Hilsen
Bent