Opkast...?
Fra : Melanie

Dato : 19-04-04 05:55

Hej Ng

Vores tæve har det med at kaste op. Hvorfor mon?
Hun for foder i små potioner i løbet af dagen, for så holder hun det bedre i
sig.
Hun har halsbånd på og når hun er fræk og vi hiver hårdt i det, sker det hun
kaster op.
I går aftes var hun fræk og jeg hev hårdt, men der kom ikke noget opkast. I
går fik hun alm. potion Eukanuba foder og en pandekage *S*
Her til morgen var vi kun lige stået op da kaster hun en del op.
Vi har haft hende i ca. 2 md. men hun er 1½ år, men vi hentede hende på
internatet, og der var hun jo tjækket på alle mulige måder, så hun burde da
ikke være syg.
Hvad skal vi gøre?
Hvorfor kaster hun op?

Hjælp os......!

Mvh Melanie, fam. og Jackie

Fra : fam. Ager

Dato : 19-04-04 06:34

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har haft hende i ca. 2 md. men hun er 1½ år, men vi hentede hende på
> internatet, og der var hun jo tjækket på alle mulige måder, så hun burde

Hej!.

Min umiddelbare reaktion er; det lyder som nervøsitet!!. I har haft hende i
2 mdr., kender hende ikke til bunds, og dermed ved i ikke hvad hun har været
ude for.
Er det så nødvendigt, at rive så hårdt i halsbåndet???, for det første skal
et halsbånd ikke bruges til afstraffelse ved at rive i det!.
Du kan være uheldig at pådrage din hund skader på hals og ryghvirvler,
ledbånd osv. et halsbånd er til at hænge et id-skilt i, og ellers til at
sætte en snor i....

prøv at brug jeres stemmer i stedet for at være fysiske i jeres reaktioner
mod hende. og brug den samme kommando hver gang, hun "er fræk". Hvad er det
at hun gør, når hun er "fræk"???.

lidt bekymrede hilsner
marie.

Fra : JB

Dato : 19-04-04 07:11

Marie har fuldstændig ret.

men giv hunden da en chance for at lære jer og omgivelserne rigtig at kende,
og at hunde til en hver tid kan stole på jer, før i begynder men dens
opdragelse.
Den første øvelse du kan træne med, er Ja og Nej øvelsen.

Jeg har selv fået 2 hunde fra internatet, og jeg må indrømme at jeg aldrig
har
fundet ud af hvorfor de blev kasseret i sin tid, for de jeg de sødeste og
trofaste
hunde jeg har haft, den sidste jeg har nu, en bla. af schæfer og rottweiler,
og hun vil kun gøres det bedste for at behage mig.

Jørgen

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c5vob0$2rri$1@news.cybercity.dk...

Fra : Melanie

Dato : 19-04-04 08:08

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> mod hende. og brug den samme kommando hver gang, hun "er fræk". Hvad er

Ok, jeg fik det til at lyde som om vi er onde ved hende. Jeg bryder mig
faktisk heller ikke om at hive hurtigt og hårdt i hende og sige plads, som
min forlovede siger der skal til, for at få hende til at gå pænt. Kan se at
hun går pænere med ham end med mig, men han er også meget hurtig til at hive
i hende. Jeg kan ikke lide at det måske nok gør ondt på hende.
Vi ved ikke helt hvilke hjem hun kommer fra, men hun har nogle gange en
reaktion på hurtige bevægelser (fx. da jeg fejede gården i går), som om hun
er blevet slået. Jeg vil hende kun det bedste og er ked af at skulle hive
hårdt/fast i hende og sige plads, men jeg ved ikke bedre end hvad min
forlovede siger. Han har haft hun før, det har jeg ikke.
Hvis ikke hive i hende og sige plads, hvad så, for at få hende til ikke at
hive os sådan afsted???

Mvh Melanie

Fra : Holm

Dato : 19-04-04 10:15

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
Hej..
Klip
> Ok, jeg fik det til at lyde som om vi er onde ved hende. Jeg bryder mig
> faktisk heller ikke om at hive hurtigt og hårdt i hende og sige plads, som
> min forlovede siger der skal til, for at få hende til at gå pænt.

Det er en helt forkert opfattelse at hunde skal rykkes i halsbåndet for at
gå pænt !
Jeg ville hurtigst muligt melde mig ind i en hundeklub og modtage noget
ordentligt træning !
Snak med hunden , tag godbidder med på gå turen og beløn den for at gå pænt
istedet for at straffe den for at gå dårligt !!!!!!
Jeg bliver gal når jeg gang på gang støder på de her "forældede" metoder til
at træne en hund ...så ved man ikke nok om hundeopdragelse , efter min
mening !

Kan se at
> hun går pænere med ham end med mig, men han er også meget hurtig til at
hive
> i hende. Jeg kan ikke lide at det måske nok gør ondt på hende.

Ja det gør ondt , og det kan som sagt før give grimme skader i nakken !

> [...]
> hårdt/fast i hende og sige plads, men jeg ved ikke bedre end hvad min
> forlovede siger. Han har haft hun før, det har jeg ikke.

Det er ikke ensbetydende med at han ved bedre , end dig , så jeg synes du
skal overtale ham til at træne i en klub og lære lidt om moderne metoder som
indebærer at man roser hunden meget og slet ikke straffer med andet end
stemmen ...så du har ret , lyt til dig selv !!!!

Hvis hunden har haft flere hjem , så har den mere end nogen anden , virkelig
brug for omsorg , fred og ro og bestemt ikke skældud på nogen måde !!!!

I kan sagtens få en dejlig hund ud af det , med kærlighed !!!)
> Hvis ikke hive i hende og sige plads, hvad så, for at få hende til ikke at
> hive os sådan afsted???

Som før nævnt , masser af godbideder ( helst små bitte pølsestykker ) og
kærlig opmuntrende snak....vær glad i stemmen , og lad være med at hive
eller skælde ud ...det er simpelthen for synd....

Mange hilsener Holm

Fra : Slumfret

Dato : 19-04-04 10:15

*klip*
> Hvis ikke hive i hende og sige plads, hvad så, for at få hende til ikke at
> hive os sådan afsted???
*klip*

Det jeg gør hvis min 1½ års hanhund hiver afsted, er at sige nej og så
lokke ham tilbage med glad stemme/få opmærksomheden hen på mig og rose
ham og evt. give ham en godbid når han går fint på plads ved siden af
mig. Det vigtige er nok, at hunden skal føle sig tryg og rolig ved at gå
ved siden af dig - det skal være rart at gå der... "uhm.. måske jeg får
en godbid når jeg går fint her......"
Ok indrømmet, min hund får altså også et ryk i snoren en gang
imellem.... hvis han er rigtig strid - men jeg prøver at undgå det.

Vi øvede plads-gang meget kort tid af gangen fx. ved at gå plads 4
lygtepæle + voldsom meget ros imens og så fri gang i 8 og så langsomt
trappe op... Hvis hunden aldrig har været vandt til at gå lige ved siden
af et menneske før, så tager det vel også tid at lære... og især hvis
tidligere erfaringer med menneskehænder ikke altid har været gode?

Måske kunne en 'gå-sele' hjælpe jer. Jeg har aldrig selv prøvet sådan
en, men har hørt flere der bruger sådan en hvis hunden er slem til at
trække - hvis der så skal hives i hunden så hiver I da ikke halsen af
hende

Håber I kan bruge det til lidt.

Slumfret & Hund

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-04-04 10:35

> [...]
> forlovede siger. Han har haft hun før, det har jeg ikke.
> Hvis ikke hive i hende og sige plads, hvad så, for at få hende til ikke at

Hej Melanie

Det lyder som om hun kommer fra et sted, hvor et drag over nakken var
hverdagskost. Så hiven i halsbånd o.s.v... Stort set alle former for fysisk
afstraffelse, kan man vel godt sige er udelukket, det vil kun skabe afstand
og frygt. Så du skal igang med glad / ikke glad kuren. Gør den noget som
er ønsket, så må du helt ned hunden, ros den, vær glad, ja gerne helt over i
barnligt glad. Så overlad det til naboerne at tro du er tosset.
Det samme når der kommer noget uønsket, men nu er du bare ked af det. Men
igen helt ned til hunden, tal med dyb stemme, og lyd som en voldsom
forårsdepression, vend dig væk fra hunden og gå fra den, og så bliver du jo
nok nødt til at gøre rent efter den ... Det vil specielt være gavnligt,
hvis du under de uønskede seancer, altid berører hunden med begge hænder.
Du må under ingen omstændigheder give disse voldsomme ryk i linen. Det er
ikke brugbart som afstraffelse, og slet ikke til at lære dem noget med,
andet end et stort behov for kiropraktorer. Det med ryk i linen, stammer
nok fra folk som misforstod Barbara Woodland's hundetræning, jeg tror det
var sådan hun hed, som brugte halsbåndet som, skal vi kalde det omvendt
clicker træning.

M.V.H.....Benny..

Fra : Casper

Dato : 19-04-04 10:41

On Mon, 19 Apr 2004 09:07:53 +0200, "Melanie" <melanie@dinven.dk>
wrote:
SNIP
> [...]
>forlovede siger. Han har haft hun før, det har jeg ikke.
>Hvis ikke hive i hende og sige plads, hvad så, for at få hende til ikke at

Hundetræning er et godt råd. Vi har en lab som vi fik fra et internat
da han var 1 år. Han havde aldrig gået i snor og det var lidt af en
udfordring. Vi prøvede ALT (synes jeg). Det som havde den største
"effekt" var en grime. Det er ligesom en hestegrime bare lavet i blødt
materiale. Den sidder rundt om snudeskaftet og bagom nakken. Når
hunden trækker, så holder man blot i snoren og hunden finder så selv
ud af at det ikke er rart at lægge kræfter i, da hovedet så bliver
drejet. Pointen er at det er hunden som selv bestemmer "ubehaget".
Altså ingen råben og skrigen og ingen "vold" fra ejeren. Når hunden
selv trak kan man så sige "plads", "hinter" eller hvad man nu kan lide
at bruge.

Vi brugte grimen i ca. 1 måned og i dag har vi en hund som går meget
pænt...

Fra : Rikke Andersen

Dato : 19-04-04 10:30

Hvad med at holde op med at hive hårdt i halsbåndet?

Jeg har en tæve jeg har importeret som voksen og hun blev ind i mellem halt.
Røngten viste at hun var skæv i nakken formodentlig som følge af lige præsis
samme behandling som du åbenbart udsætter din hun for. Der var heldigvis
ingen arvæv og andre følgeskader så hun kunne rettes op med en kiopraktors
hjælp, men det er ikke sikkert du er så heldig.

Så du risikerer altså meget værre ting end bare opkast.

Rikkke Andersen

Fra : Melanie

Dato : 19-04-04 11:04

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message
> [...]
> hjælp, men det er ikke sikkert du er så heldig.
>
> Så du risikerer altså meget værre ting end bare opkast.

HOV HOV !!!!

Må jeg lige påpeje at jeg faktisk spurgte hvad jeg så skulle gøre, da jeg
ikke ønsker at behandle min hun dårligt.
_DU_ for mig til at lyde som en dyremishandler, men det mener jeg ikke jeg
er, bare fordi jeg ikke kendte til at det er skadeligt at hive hårdt i dens
halsbånd!!!

Jeg vil naturligvis stoppe med dette omgående og bede min forlovede om at
læse de andre indlæg herom også, og sammen tage en beslutning om hvad vi så
gør.. Hundeskole ect.

Takker alle jer andre for svarene, som jeg har lært meget af.

Mvh Melanie

Fra : Jimmy

Dato : 19-04-04 13:51

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message

> HOV HOV !!!!
>
> _DU_ for mig til at lyde som en dyremishandler,

Det klarede du godt selv, da du forklarede at I hiver og flår så hårdt i den
lille hunds hals, at den kaster op.

> men det mener jeg ikke jeg
> er, bare fordi jeg ikke kendte til at det er skadeligt at hive hårdt i
dens
> halsbånd!!!

Du kunne ikke se sammenhængen mellem hårdt ryk og opkast som noget
skadeligt?

> Jeg vil naturligvis stoppe med dette omgående og bede min forlovede om at
> læse de andre indlæg herom også, og sammen tage en beslutning om hvad vi

> gør.. Hundeskole ect.

God ide - jeg tvivler bare på at en person der mener at det er korrekt at
mishandle dyr vil lytte til gode råd. Som du selv skriver går den pænere med
ham og det vil han jo bruge som validitetsargument.

Lån Politikens Store Hundebog, som meget fint beskriver, hvordan man
behandler hunde korrekt.
De tager også fat i mange af de gamle metoder og nævner f.eks. at det er
dyrplageri at give en hund et knæ i maven eller træde den over bagbenene for
at få den til at holde op med at hoppe op når den er glad.

/Jimmy

Fra : BettinaP

Dato : 20-04-04 10:17

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message

> [...]
for
> at få den til at holde op med at hoppe op når den er glad.

SLAP dog af! Husk nu, at det skrevne ord har en tendens til at virke meget
mere hårdt og lad dog være med at tolke så voldsomt på et indllæg...Hun
beder om hjælp til at gøre tingene bedre. Hvis du får skræmt hende væk med
dine hårde domme, får vi jo hverken hjulpet hende eller den dejlige hund hun
har erhvervet sig vel.

BettinaP

Fra : Jimmy

Dato : 20-04-04 10:30

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message

> SLAP dog af! Husk nu, at det skrevne ord har en tendens til at virke meget
> mere hårdt

Jeg er ganske rolig. Jeg har en meget lav tolerance overfor dyremishandling.

Dyremishandlig er for mig at rive hårdt i en hunds hals og sparke knæ i
maven på den når den hopper op for at vise den er glad.

Begge dele forsvarer Melanie, hvilket jeg ingen forståelse har overfor.

Jeg går ikke ind for den der "Målet helliger midlet"-tankegang som fremføres
af Melanie samt af andre når de forsvarer at sætte strøm til hundene via
halsbånd, når de passerer en usynlig linie.

/Jimmy

Fra : Rikke Andersen

Dato : 19-04-04 14:18

> _DU_ for mig til at lyde som en dyremishandler, men det mener jeg ikke jeg
> er, bare fordi jeg ikke kendte til at det er skadeligt at hive hårdt i
dens
> halsbånd!!!

Det er jeg ked af hvis du føler, det var ikke meningen.

Du spurgte hvad du skulle gøre ved opkastet og jeg skrev at jeg synes du
skulle holde op med at trække den i halsbåndet. Vi skriver 2004 og der er
ingen moderne hundetræning der går ind for den slags længere.

I og med at du søger råd regner jeg da med at det er uvidenhed mere end det
er bevist grusomhed. Havde jeg haft en fornemmelse af at det var bevist så
havde jeg skrevet så du slet ikke havde været i tvivl om, at jeg mente du
mishandlede din hund (prøver lige at sætte en smiley ind her så du er
klar over at jeg faktisk håber/tror I gør alt hvad der står i jeres magt for
at blive gode hundeejere)

Håber I finder en god træningsplads der kan hjælpe jer videre

Rikke

Fra : Melanie

Dato : 19-04-04 14:48

Vil lige slutte med at skrive at den kaster op også når der _ikke_ lige er
hevet i den, fx. i morges da vi kun lige havde fået øjne...
Ingen har hevet i den på det tidspunkt, med mindre her er nisser...

Mvh Melanie

PS: Den med knæet i maven brugte min dyrelæge 1 gang. Det virkede.... Så
længe det kun var den ene gang og det havde så stor efekt og det var hos
dyrlægen, er jeg da i tvivl om det ikke var korekt gjort! Kan godt se hun
ikke kunne lide det, men nu er problemet jo løst med 1. forsøg!

Fra : Rikke Andersen

Dato : 19-04-04 15:01

> [...]
> dyrlægen, er jeg da i tvivl om det ikke var korekt gjort! Kan godt se hun
> ikke kunne lide det, men nu er problemet jo løst med 1. forsøg!

Den med knæet i maven kender jeg ikke - men jeg går ud fra at det er noget
med at at sætte et knæ i maven på hunden hvis den ikke villle stå stille????

Sådan en dyrlæge kom nok lige til at afbryde enhver konsultation lige på
sekundet hvis det var sket med en af mine hunde og det var så sikkert som
amen i kirken at han havde set mig for sidste gang.

Mht. opkastningen. Hvis det foregår så tit ville jeg se at komme afsted til
en dyrlæge i en rasende fart (og ikke ham med knæmetoden det kunne være
orm eller andre problemer med fordøjelsen som skal behandles.

Rikke

Fra : Jimmy

Dato : 19-04-04 15:45

> PS: Den med knæet i maven brugte min dyrelæge 1 gang. Det virkede.... Så
> længe det kun var den ene gang og det havde så stor efekt og det var hos
> dyrlægen, er jeg da i tvivl om det ikke var korekt gjort!

Ja, dyremishandling er meget effektivt.

/Jimmy

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 21-04-04 21:41

Hej,

> "Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message

>"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message news:<c60oom$9b9$1@sunsite.dk>...
>
> Ja, dyremishandling er meget effektivt.

Jeg er enig med dig, Jimmy - i det meste i hvert fald. Dog kan man jo
se at folk bliver ved med at hive deres hunde i halsbåndet uden at det
har nogen rigtig effekt på trækkeriet. Som Anders Hallgren skriver i
sin bog Shaping fra 1990, så viser talrige eksperimenter at straf har
en meget dårlig indlæringseffekt. Kun hvis straffen er chokagtig, men
så har man altså også gjort hunden bange og utryg. Resultatet af en
normal afstrafning forhindrer kun midlertidigt en handlemåde er
konklusionen af eksperimenterne. Jeg synes det er ret trist, især ved
en hund fra et internat, eller som har flere forskellige hjem bag sig,
at den endnu engang skal erfare at mennesker ikke er til at stole på.
Hvordan skal den hund blive en harmonisk hund, hvis den aldrig ved om
den lige pludselig får bank...for et knæ i maven er da stort set det
sammme som bank.

/Mette

Fra : Holm

Dato : 19-04-04 20:38

> [...]
> dyrlægen, er jeg da i tvivl om det ikke var korekt gjort! Kan godt se hun
> ikke kunne lide det, men nu er problemet jo løst med 1. forsøg!

....Virkelig dårlig dyrlæge !!!!....burde selv have et knæ i brystet ...føj .

Holm

Fra : Louise

Dato : 19-04-04 19:55

Hej Melanie

Jeg kan faktisk godt give de andre ret i at det kan være nervøst
betinget. Jeg har en tæve, der som hvalp sad fast og var ved at blive
kvalt. Når hun så var med ude at gå tur og halsbåndet strammede (bare
lidt) og hun var lidt oppe på dupperne, ja hun lave hun også
bræk-lyde. Jeg regnede med at hun havde fået en skade, da hun i lang
tid havde arvæv ved halsen efter uheldet. Hun kunne også finde på at
gøre det herhjemme uden halsbånd og snor.

Det underlige er, at da hun fik sit første kuld hvalpe (godt nok kun
1), forsvandt hosten fuldstændigt. Da han flyttede hjemmefra og hun
genindtog sin plads som nr 2 hund efter sin mor, begyndte hun at hoste
igen. Her mens hun har sit 2 kuld er hun helt fri for hosten. Meget
pudsigt, men jeg tror selv det er nervøst betinget og når hun indtager
en førende rolle og har hvalpe, er hun mere ovenpå og glemmer at være
lille/skal have medlidenhed.

Kom til noget hundetræning med din hund og lær den at gå pænt.
Alternativt kan du i en periode bruge halti-grime, der i hvert fald
ikke yder noget pres på halsen,men det allerbedste er at få hende lært
at gå pænt uden at trække og uden at hun skal have de hårde ryk, der
iøvrigt også kan skade hendes nakke, hvis man skal være rigtig
pernitten.

Selvfølgelig kan der være noget fysisk galt selvom hun lige er kommet
fra et internat. Noget af det, jeg kunne forestille mig når du siger
opkast/hoste er sådan noget som svamp i maven, orm eller måske
mavesår.

Hilsen Louise

(hvis hund, Cirka, netop har hvalpe nu. Kig ind på www.malinoise.dk)

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 19-04-04 22:23

Hej

Jeg synes det lyder bekymrende, både din hunds helbredstilstand og
træningsmetoder der bruges.

Jeg har selv haft en hund der havde et frø siddende i halsen og
generede, det måtte dyrlægen skylle ud, det kan også være en lille
rift der irriterer..

Mht træningsmetoder, så har jeg arbejdet med positiv forstærkning i
mange år nu og det virker langt bedre end straf og vold, som jeg mener
det er at hive i hunden og bruge anden form for unødig vold.

Der findes både bøger idag om forskellige træningsmetoder og der er
flere træningspladser der da arbejder med positiv indlæring, jeg vil
helst selv have en hund der gør noget af glæde end af frygt for
smerte. Det ser forfærdeligt ud når man ser en hund gøre noget for at
undgå smerte.
Det med at trække hårdt i linen for at få den til at gå pænt, kan
rykke knoglerne i nakken skæve og det kan give konstant hovedpine som
så kan føre til at hunden bliver aggressiv fordi det gør ondt.

Jeg synes det er godt at du bliver opmærksom på at der findes andre
muligheder for træning end de gamle metoder man brugte førhen. Vi skal
jo alle lære og gør det hele livet, jeg håber at I kan finde et sted
hvor I kan lære jeres hund at kende og lære at læse jeres hund så I
kan få et bedre samarbejde med hende fremover.

Jeg har selv hjulpet mange på min vej ved at fortælle om andre og mere
positive metoder og kan kun sige at min erfaring er at mange faktisk
handler som de gør af uvidenhed, det bør man jo ikke straffes for,
derimod bør dem der ved bedre jo hjælpe dem der ikke har den fornødne
viden...kun sådan gør vi jo denne verden til et endnu bedre sted at
være!

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Karina

Dato : 19-04-04 14:47

> Vores tæve har det med at kaste op. Hvorfor mon?

Hej

Jeg synes du skal tage en tur til dyrlæge.
Vores hvalp kastede også meget op i over en måned. Først troede vi det var
fordi den havde nyre problemer, da han også drak utrolig meget, men et
røngten billede ( eller hvordan det nu staves ) viste, at han havde et
fremmedlegme i starten af tarmen. Det passerede heldigvis af sig selv.
Men det kan altså godt være noget den har slugt.
Den kan også godt have en forsnævring mellem mavesækken og tarmen, som gør
at den har svært ved at tømme mavesækken. Derved ligger maden længe i
mavesækken og der kan opstå en irritation. Det kan godt give opkast.
Men alt i alt synes jeg du skal prøve at kontakte din dyrlæge og få dig en
snak....Det kan i hvert fald ikke skade og er somregl gratis.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 19-04-04 22:03

Hej

Jeg må sige at det lyder lidt bekymrende...

Både hendes helbreds tilstand og de metoder der bruges for at opdrage
hende er lidt bekymrende for mig...

Der kan sidde noget i halsen som kan være svært at se, jeg har selv
prøvet det med min hund der også blev ved at kaste op, det viste sig
at der havde siddet et lille frø i hans hals der generede et sted..det
kan også være en rift..

Og det med metoderne så har jeg arbejdet med positiv forstærkning i
mange år og jeg mener at alt kan løses uden vold og straf, at trække
hårdt i hunden lærer kun hunden at frygte smerten (og kan give skævhed
i knoglerne i nakken og det giver en konstant hovedpine, som så kan
føre til en aggressiv hund). Jeg ville hellere selv have en glad hund
der gør alt hvad jeg beder den om fordi den synes det er sjovt.
Der er klart andre metoder end straf og de er langt mere effektive,
der findes en del bøger idag med gode indlæringsmetoder og mange
træningspladser underviser med blidere metoder end i "gamle" dage. Alt
udvikles jo og heldigvis bliver visse ting jo bedre

Håber at I kan finde ud af hvorfor hun kaster op og også finde bedre
måder at opdrage jeres nye familiemedlem på..

Fra : Melanie

Dato : 21-04-04 09:00

Hej igen

Min forlovede er med på at vi ikke hiver i halsbåndet mere og i morgen køber
jeg en gåsele til hende. (Der er langt til butikken der har den, og jeg har
ikke bilen i dag.)
Jackie kaster dog stadig op, så nu har jeg ringet til dyrlægen (der er flere
dyrlæger samme sted, og har bedt om en anden end hende med knæet) og skal
dertil i eftermiddag.
Vender tilbage med mere info efter besøget.
Tak for hjælpen!

Mvh Melanie

Fra : Karina

Dato : 21-04-04 07:58

Hej Melanie

Det lyder godt. Jeg vil ikke angribe dig med at skælde dig ud over de
metoder i har brugt. Jeg synes blot at det er dejligt at høre, at i nu har
tænkt jer at gøre tingene på en anden måde.
Jeg kan meget anbefale jer at prøve at snakke med den Holistiske Hundeskole
v/ Anette Røpke.
Vi har haft en adfærdsterapeut derfra herhjemme for at vejlede os, og jeg
lover dig for, at det er pengene værd. Vi har simpelthen den dejligste hund
nu.
Det de gør er at lære jer om posetiv forstærkning, og at fremelske den
adfærd man ønsker.

Jeg ved godt at det kan være svært at finde den metode der fungerer for jer,
men alt hvad der omhandler at dyret føler smerte skal man gå langt udenom.
Der findes så mange alternativer, som i sidste ende også betaler sig mere.

Jeg håber din dyrlæge kan finde ud af hvorfor Jackie kaster op så tit.

Ang. gå sele er Canac et rigtig godt mærke. Den koster ca. 130 kr.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Melanie

Dato : 21-04-04 14:30

> [...]
> dertil i eftermiddag.
> Vender tilbage med mere info efter besøget.

Har nu været en tur ved dyrlægen. Den ligger et par 100m herfra så vi gik
dertil. Lige ved dyrlægen kastede hun op igen. Vi kiggede sammen på det, og
der var intet unormalt i det. Det var foder sammen med slimet sput, som
havde været nede i maven.
Han syntes vi skulle tag et røgten billede og derpå kunne man se hun har
meget luft i maven (jo tak, phu ha, det har vi bemærket.) Der var noget der
lignede blomkål i formen i fordelen af maven, men tja, vi ser tiden an, for
hvad det var, kunne han ikke sige.
Jackie fik en sprøjte med et eller andet som hun også for nogle piller
sammen med. Pillerne hedder Hexagastron og hun skal have ½ morgen og aften.
Resten af dagen i dag ingen mad, ellers små potioner løbene de næste dage.
Fik ikke en regning i dag, da de vil prøve at få internatet til at dække
den, da problemet også var der, da vi hentede hende der for ca. 2 md. siden.
Skal ned forbi dyrlægen og update på lørdag, så skriver jeg mere her.

Mvh Melanie

Fra : Holm

Dato : 21-04-04 21:39

> [...]
siden.
> Skal ned forbi dyrlægen og update på lørdag, så skriver jeg mere her.

Hej Melanie

Sikke en omgang .
Det er virkelig godt at høre at I tog hende til dyrlægen , det lyder jo ikke
så godt at hun havde "noget" i maven...
Jeg kommer selv til at tænke på mavesår i forbindelse med det stress hun
måtte have været udsat for , med internat og forskellige hjem....

Jeg håber det allerbedste for jer og jeres hund , held og lykke !

Mange hilsener Holm