Skærme
Fijala 3554
DK Forhandlere af Vp201s med 16ms panel
Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-04-04 10:25

Jeg er ved at købe en VP201s og har i den forbindelse været i kontakt med
næsten alle danske forhandlere repræsenteret på edbpriser.dk :)

Af disse var der faktisk to der ville garantere at den skærm man får fra
dem er med det nye 16ms panel.

De to forhandlere er Multimedia-experten og Midt-data. De øvrige ville,
eller kunne ikke sige noget om hvilket panel der sad deri.

Både multimedia-experten og midt-data var i kontakt med Viewsonic på min
opfordring og Viewsonic kunne oplyse at det var 16ms paneler de var i
besiddelse af.

Så hvis der er andre der har overvejet skærmen men undladt at købe fordi
det var for usikkert hvilket panel man fik - så kan i jo prøve og kontakte
ovenstående forhandlere og høre ad.

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Ax

Dato : 17-04-04 11:51

Flemming Joensson wrote
> [...]
> det var for usikkert hvilket panel man fik - så kan i jo prøve og kontakte

Tak for oplysningen. Jeg købte en VP201s den 5. april hos officeIT, som
viste sig at være med 25ms panel.
Jeg fik pengene retur (officeIT kunne ikke levere en skærm med 16ms panel)
og venter nu spændt på min 2001FP
Som nævnt i en tidligere tråd, er Dell til at forhandle med hvad angår
prisen. Jeg måtte slippe 9kkr.

mvh Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-04-04 15:15

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> crashed Echelon
writing news:Xns94CE743143695flemmingfjerndettejo@212.242.40.196:

> Så hvis der er andre der har overvejet skærmen men undladt at købe
> fordi det var for usikkert hvilket panel man fik - så kan i jo prøve
> og kontakte ovenstående forhandlere og høre ad.

Hvad vil du så gøre i det tilfælde hvor skærmen går kaput og Infocare laver
en ombytter?

De tager sikkert ikke højde for panel typen i skærmen, men udskifter blot
til vilkårlig fungerende skærm med samme produkt navn.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-04-04 16:04

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> [...]
>
> De tager sikkert ikke højde for panel typen i skærmen, men udskifter
> blot til vilkårlig fungerende skærm med samme produkt navn.

Der vil jeg forlange at få samme produkt som jeg leverede til reparation.
Det er man berettiget til. De kan ikke levere et dårligere/billigere
produkt som erstatning og slippe afsted med det.

Men ja, det er bestemt en problematik man skal tage højde for. Jeg har dog
ikke hørt om DVI nedbrud - eller nedbrud i det hele taget af VP201. Det er
kun VP181 jeg har hørt om DVI problemer med. Men du har da ret i at det kan
ske, og at det også er en faktor man skal tage i betragtning.

Mvh.
Flemming

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-04-04 17:15

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> crashed Echelon
writing news:Xns94CEAD90F34EBflemmingfjerndettejo@212.242.40.196:

> Der vil jeg forlange at få samme produkt som jeg leverede til
> reparation. Det er man berettiget til. De kan ikke levere et
> dårligere/billigere produkt som erstatning og slippe afsted med det.

Hvordan vil du så tjekke hvis det skulle ske, at det er en model med 16ms
panel du får retur? Så er du jo nødt til at skille skærmen ad.

Bare med den problematik syntes jeg man bør holde sig væk fra modellen,
indtil ViewSonic kan garantere noget bedre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-04-04 18:01

> Hvordan vil du så tjekke hvis det skulle ske, at det er en model med
> 16ms panel du får retur? Så er du jo nødt til at skille skærmen ad.

Nej så slemt er det trods alt ikke, man ringer til Viewsonic og oplyser
serienummeret på erstatningsskærmen og beder om at få oplyst om det er 16
eller 25ms panel der sidder deri. Det har jeg prøvet en enkelt gang - det
var de meget forstående overfor og flinke til at svare på.

> Bare med den problematik syntes jeg man bør holde sig væk fra
> modellen, indtil ViewSonic kan garantere noget bedre.

Jeg er helt enig i at det bestemt ikke er optimalt det Viewsonic har gjort
her, og det har jeg også meddelt damen jeg talte med - som var enig med mig
i at det nok burde have været gjort anderledes.

Mvh.
Flemming