Hvor meget Gas sydpå
Fra : kim Jensen

Dato : 17-04-04 08:28

Vi skal til Italien i 2-3 uger til sommer. Og vi har 2 11kg letvægt flasker.
Men hvor meget har man brug for. Man vil jo heller ikke tage for maget med
pga. vægten.
Jeg tænker lidt på, når man nu overnatter på vej ned igennem Tyskland m.v.
bruger man jo gas til køleskabet. Men jeg kunne godt tænke mig at hører hvor
meget der normalt bliver brugt.
v.h Kim

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-04-04 09:37

"kim Jensen" <kim.jensen_nospam_@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> bruger man jo gas til køleskabet. Men jeg kunne godt tænke mig at hører

Til madlavning bruger du næppe mere end 3-4 kg på 3 uger.
I manualen til dit køleskab kan du se, hvor mange gram gas, det bruger i
timen. Så er det bare at gange op med det antal timer, du regner med at
bruge gas. Mit bud er, at du sagtens kan klare dig med en 11 kg. flaske,
hvis du kun bruger gas ved overnatningerne.

mvh
Preben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-04-04 10:50

> [...]
> m.v. bruger man jo gas til køleskabet. Men jeg kunne godt tænke mig
> at hører hvor meget der normalt bliver brugt.

I betgyndelsen slæbte jeg også 2 11 kgs. med - men erfaringer siger at vi
aldrig på vores normale 21-dags italiensstunt har brugt mere end godt en
halv flaske. Vi bruger konsekvent gassen mens vi kører (ja, ja....drop de
løftede pegefingre, de preller bare af alligevel).

Og skulle lokummet brænde (om man så må sige), så koster en flaske + en
reduktionsventil i Mercate Uno ikke mere end at det ville være til at leve
med. Dette kontrollerede jeg en af de første gange, så man havde en
backupmulighed, HVIS nu man kom til at bruge mere end forventet.

vh
jan

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-04-04 12:00

> [...]
> bruger man jo gas til køleskabet. Men jeg kunne godt tænke mig at hører

vi plejer at bruge omkring 6 kg på 14 dage til køleskab og kaffebrygning.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Bjarne J.

Dato : 17-04-04 18:09

"kim Jensen" <kim.jensen_nospam_@get2net.dk> skrev i
> Vi skal til Italien i 2-3 uger til sommer. Og vi har 2 11kg letvægt
flasker.
> Men hvor meget har man brug for. Man vil jo heller ikke tage for maget med
> pga. vægten.

Vi plejer at bruge max 2 kg på den årlige 3-ugers tur til Sydfrankrig.
Men vi bruger også kun gas til køleskabet om natten undervejs (3-4
overnatning i alt)
og så til bøfferne og hvad der ellers skal koges i en gryde på pladsen.
Vand til kaffen koges i el-kedel.
mvh Bajrne J

Fra : Søren

Dato : 23-04-04 10:13

> [...]
> bruger man jo gas til køleskabet. Men jeg kunne godt tænke mig at hører

En halv fyldt BP 10 kg. letvægtsflaske burde passe. Hvis du ikke har det,
men har en 10 kg. der er tom kan den byttes til en 5 kg. flaske. Den kan så
byttes tilbage til en 10 kg. når du kommer hjem. Uden merpris !
Prøv at se mere på
http://www.bp-gas.dk//bytinorden/bplvfprisogombytning.shtml