Løbetid
Fra : d

Dato : 16-04-04 17:27

Hej,

jeg har en hanhund som heldigvis er meget lydig, men et par af vores
naboer har tæver som jo engang imellem kommer i løbetid.
Jeg ved godt der er noget med erstatning hvis min løber over til tæven
og bedækker hende, men kan de kræve noget hvis det er hende der kommer
over til os??

Mvh. Heino.

Fra : Stine

Dato : 16-04-04 19:08

Hej.

Nej det kan de ikke. Og derudover er der flere ting der skal være gældende
før de kan få erstatning selvom din hund løber over til dem :( Hvilket jeg
synes er svinsk eftersom det giver tæveejeren stort set hele ansvaret for at
undgå uheld.
Deter noget med at et hegn skla ha' en bestemt højde, låger skal være låst.
OG der skla være tegn på at hanhunden har "brugt vold" f.eks. skrab/kradspå
døren osv. ) på at komme ind.
Skal lige nævne at det er et par år siden jeg sidst undersøgte det, så der
kan være kommet ændringer. Og der kan være forskel fra selskab til selskab.

Men hvad med at I , tæveejerne & dig ( og evt. andre med hanhunde ) laver
lidt fælles aftale ?? Sådan for at undgå uheld og skulle det alligevel ske,
så at evt. gode naboskaber ikke ødelægges ???

Reelt er ansvaret både tæveejers som hanhundeejers - efter min mening :)

Stine

Fra : d

Dato : 16-04-04 19:45

Hej,

det var også som jeg troede vores hanhund er den eneste der bor
lige i nærheden, og jeg ved ikke om det er derfor men tæven der er i
løbetid har 2 gange i dag stået ude foran vores dør, vi bor på første
sal, så det må siges at være lidt heldigt at han ikke havde mulighed
for at komme ud
Men vi har heldigvis et udemærket forhold til naboerne og jeg gik også
bare om og afleverede hende, så der er ingen sure miner.

Mvh. Heino.