vedr. hundemad.....
Fra : Ulla Henriksen/GæST

Dato : 15-04-04 16:17

Jeg har selv en Boxer på nu 9 mdr. I starten fik hun Eukanuba hvalpe
foder,- det blev hun snart træt af, hun fik det ellers fra opdrætteren. Så
prøvede vi det billige fra Aldi, hun kunne godt lide det, men fik diarre.
Nu giver vi hende Peedigre,- og det er hun vild med.
Der står altid tørkost til hende, så hun kan spise hvis hun trænger til
det. Vi har aldrig vejet foder af, det har hun måtte styre selv. Hvilket
er gået ganske udmærket, det bliver fyldt op hver morgen, og kun der. Hun
får ganske almindelig menneske mad hver aften, det samme som os. Så får vi
salat som tilbehør så får hun det også, dog uden dressing. Og hun elsker
salat agurk, friske ærter, bønner og gulerødder(kogte) og lidt tomat går
hun heller ikke af vejen for. Ellers spiser hun også spegepølse og
leverpostej på rugbrød. Så hun får en sund og varieret kost, og er efter
vores dyrelæge en meget smuk og sund hund. Jeg kan ellers anbefale dig at
kigge på peedigre.dk, der kan du melde dig ind og få et gavekort til en
portion hundemad og har man hvalp får man tilsendt en bog du kan sætte
billeder i og skrive om din dejlige hund, samt en bog om gode råd når man
har hvalp. Jeg er medlem og meget glad for de bøger jeg har modtaget.
Skulle din hund få diarre så kog en pose ris i vand uden du tilsætter
noget som helst, lad det køle helt ned og kom en dåse torskerogn i, den
bedste rogn er fra Amanda. Det virker godt, men giv hende ikke godbidder
eller noget andet foder før hendes afføring er normal igen, det vil sige
fast. Og husk du kan allerede træne hende så småt selv om hun er hvalp,
for eks, hvordan du vil have hun skal opføre sig. Hunde elsker når man
gider at træne med dem. Et godt legetøj er en tom toiletrulle eller
køkkenrulle, buk evt. enderne lidt, så hun selv kan åbne den og læg en
godbid i. Tager det lidt tid for hende at få fat i godbidden gør det ikke
noget, det svarer næsten til en lille gå tur,- men bliv nu ikke fristet
til at hoppe gåturen over, ha,ha.
Held og lykke med din hvalp, håber at du kan bruge lidt af denne roman,
det har udviklet sig til.

Fra : pedellen

Dato : 15-04-04 17:26

> [...]
man
> har hvalp. Jeg er medlem og meget glad for de bøger jeg har modtaget.

Hej
Vil lige gøre opmærksom på at siden Pedigree.dk er nedlagt
Mvh Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bufas

Dato : 15-04-04 17:58

"pedellen" <pedellen.news@kandu.dk> skrøv in news:407eb7bd$0$155
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> man
>
> Hej
> Vil lige gøre opmærksom på at siden Pedigree.dk er nedlagt

Prøv i stedet http://pedigree.dk, så virker det

/Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65
Husk hundechat hver søndag fra kl 20 på www.hundechat.dk

Fra : pedellen

Dato : 15-04-04 18:51

"Bufas" skrev d. 15-04-04 17:58 dette indlæg :
> "pedellen" <pedellen.news@kandu.dk> skrøv in news:407eb7bd$0$155
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Prøv i stedet http://pedigree.dk, så virker det
>
> /Bufas

Takker mange gange

Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : JB

Dato : 16-04-04 05:55

Det fra Aldi er godt nok, så i ellers programmet rabatten TV om hundefoder.

du skal huske når du skifer foder at blande lidt af det nye med det gamle
mærke
over en tid for ellers kan din hund få dårlig mave det gælder alle mærker.

Jørgen

pedellen <pedellen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:407ecbb7$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : JB

Dato : 16-04-04 06:01

hej igen

Tørfoder: tilsæt varm vand lad det stå ca. 5 minutter.
det vil det frigiv lugt og smag stoffer, så de fleste hunde vil kunne lig.

Jørgen

JB <oz7aik@mail.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:407f66e9$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-04-04 21:17

On Fri, 16 Apr 2004 06:55:26 +0200, "JB" <oz7aik@mail.dkx> wrote:

>Det fra Aldi er godt nok,

ja og man kan også selv leve af marsbar og burgere og cola, det er
også godt nok, men hvis man vil leve lidt sundere og sikkert lidt
længere, så skal man jo som de fleste spise sundt ! og sjovt nok
gælder det også for hunde ! hunde er ikke bare en affaldskværn man kan
hælde alt ned i, og bare den er glad så er den sund. Der gælder
faktisk samme regler for en hund som et menneske hvad sundhed angår,
men folk der tænker mere på pengepungen prøver åbenbart at bilde sig
selv noget andet ind, bare i ikke prøver at bilde andre det ind, for
det er sku synd at fodre en hund med skodfodder som aldis, der er
fyldt med farvestoffer, biprodukter osv osv , jeg fik en stor sæk
aldifodder for nogle månneder siden af en nabo der var kommet af med
deres hund, den røg ud i skraldespanden da hun var gået igen "nænnede
ikke at kritisere maden da deres hund lige var død" men jeg kunne
aldrig finde på at fodre min hund med sådan noget affaldsfodder, som
det jo er !

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-04 09:33

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en
person, som har fuldt herredømme over dem.

Øhhhh.... Er det noget du ved, eller en reaktion udløst af ordet ALDI....
Farvestoffer ??... Er der taget højde for, at hunden er lettere rød / grøn
farveblind ??

M.V.H.....Benny..

Fra : JB

Dato : 16-04-04 15:20

Kopi fra DR1 Rabatten

Jørgen

"-Billigt hundefoder
Forbrugerbladet Tænk+Test har i samarbejde med Dyrenes Beskyttelse lavet en
laboratorieanalyse af 21 forskellige slags fuldfoderprodukter til hunde.
Konklusionen på undersøgelsen er, at det billige foder er lige så godt som
det dyre, hvis din hund altså er sund og rask. Det er altså ikke nødvendigt
at fodre sin hund med dyrt luksusfoder, medmindre hunden er syg.
Der er altså rigtig mange penge at spare, hvis man vælger det billige foder
frem for det dyre. Prisforskellen mellem de billige og dyre produkter er
over 300 kr. om måneden.
Læs mere om undersøgelsens konklusion på Forbrugerrådets hjemmeside:
http://www.forbrugerraadet.dk/
Eller på Tænk og Tests hjemmeside: http://www.taenk.dk

Forbrugerrådets test af hundefoder omfatter følgende produkter i følgende
prisklasser:

Over 300 kr. om måneden:
Purina Pro Plan Adult Medium Dogs
Hills Prescription Diet
Specific CXD Physio
Eukanuba Adult/small medium

Mellem 120 og 300 kr. om måneden:
Olivers Adult and Large breed
Royal Canin Adult Medium Dogs
Nutro Choice Adult Maintenance
Hills Science Plan Adult Chicken
Pedigree Adult Oksekød og grøntsager
Brekkies/Royal Dog Multicroc
Henne Pet Food Kronch Basic
Precept Foundation Formula
Chappi Kylling og ris
Frolic Oksekød
Paw Knas
Doggy Middag
Lone Star Hearty Choice

Mellem 60 og 70 kr. om måneden:
Vital Hund
Toppy Fuldfoder til hunde
Bastian Hundemad
Pet Shop Fuldkost

Prisen er regnet ud efter den anbefalede fodermængde til en 20 kilos hund på
en måned.-"

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-04-04 10:33

On Fri, 16 Apr 2004 16:20:03 +0200, "JB" <oz7aik@mail.dkx> wrote:

> [...]
>Konklusionen på undersøgelsen er, at det billige foder er lige så godt som

Nej Konklusionen er at _noget_ af det dyre er lige så godt/skidt som
det billige ! men hvis man kun tænker med pengepungen kan man jo tro
på alt

det er rigtigt at man betaler for meget for det dyre fodder i forhold
til hvor meget ekstra kvalitet man får for det, men man får stadig
mere kvalitet for pengene, og jeg og mange andre har det fint med at
betale for meget for at få det bedste fodder til vores hunde.

desuden ville det også være rimmeligt at poste kritikken af
undersøgelsen samtidig efter min mening, så folk selv kan danne sig et
indtryk af det. Det hele drejer sig ikke kun om penge som det gør i
denne undersøgelse, der er faktisk nogle der tænker mere på kvalitet
og sundhed end pengene.