Skærme
Fijala 3554
Skærm går sort efter 4 mins spil ?
Fra : KM

Dato : 15-04-04 11:41

Hejsa !

Jeg har i et stykke tid haft problemer med at spille spil som Battlefield og
Need For Speed. Problemet er at jeg kan loade spillet og spille i ca. 3-4
minutter hvor spillet fryser, og lyden "sidder fast". Men man kan høre
efter et stykke tid, at computeren stadig kører med spillet, men skærmen er
så gået i sort /standby og kommer ikke tilbage med billedet, selvom man kan
høre at der er noget fra computeren (spillet fortsætter).
Jeg har undersøgt lidt med grafikkort, varme CPU/motherboard, og disse ting
fejler intet. Mit spørgsmål er så bare - jeg har prøvet at nedjustere
skærmens opdateringshastighed fra 75 Hertz til 70 Hertz, og det synes at
have hjulpet, da Need for speed ikke crashede derefter. Er det der fejlen
har ligget ??? nogen der ved det ? I såfald, så ser jeg måske nok en grund
til at forny min gamle Mag XJ707 ud med en ny skærm... og den skal være en
19' - nogen der har et godt bud på en skærm under 2000 kr, som skal bruges
til spil, og lala word og sådan !

Mange tak for hjælpen på forhånd !

KM

Fra : JK

Dato : 15-04-04 12:52

On Thu, 15 Apr 2004 12:41:08 +0200, "KM" <nospamosnoo@nejtak.dk>
wrote:

> [...]
>19' - nogen der har et godt bud på en skærm under 2000 kr, som skal bruges

Altså disse fejl plejer overhovedet ikke at komme i denne gruppe. Jeg
har aldrig hørt om, at det skyldes skærmen.

Jeg vil sige: prøv med en anden skærm og se, at det er det samme.

Det er normalt problemer med:
windows (98, ME, xp eller hvad) og egnede drivere til versionen for:
grafikkort, lydkort, netkort, chipset, bundkort
desuden directx version overensstemmelse imellem drivere og
styresystem.

Sekundært køleproblemer af cpu/grafikkort/chipset.

mvh

John

Fra : Mads TJ

Dato : 15-04-04 14:46

"JK" <junk@mail.dk> wrote in message

> [...]
> styresystem.
>
> Sekundært køleproblemer af cpu/grafikkort/chipset.

Og går du stadig efter en skærm, så er Samsung NF959 stadig den bedste til
billige penge

//Mads TJ