Skærme
Fijala 3554
Hvilken TFT til ca. 3000?
Fra : Katze

Dato : 14-04-04 10:29

Hej

Jeg er på udkig efter en TFT skærm i prislejet omkring 3000 +/-.
Den skal bruges til lidt spil og film en gang imellem, men ikke noget
vildt.

Kan man få en nogenlunde 17" til den pris?

Har kigget lidt på en Sony SDM-S53 da jeg synes at designet tiltaler
mig meget. Er det en god skærm?

Har I nogle andre bud på hvilken jeg skal vælge?

Fra : JK

Dato : 14-04-04 10:46

On 14 Apr 2004 02:29:12 -0700, katten@mailme.dk (Katze) wrote:

> [...]
>mig meget. Er det en god skærm?
>
>Har I nogle andre bud på hvilken jeg skal vælge?

Brug edbprisers avancerede søgning.

www.edbpriser.dk

Sæt max. pris til 3200, 17" TFT

Så ser du

Acer AL1714, 14 msec responstid 3084 kr
LG L1715S, 16 msec responstid, 3134 kr

De 2 kan jeg anbefale.

mvh

John

Fra : Katze

Dato : 15-04-04 10:52

Jeg lægger meget vægt på designet og synes ikke at de 2 skærme du har
foreslået er særligt pæne, og da jeg nok ikke kan leve med en 15" de
næste par år har jeg hævet min prisgrænse til 4000,-

Har nu et godt øje for storebroren til Sony SDM-S53, nemlig Sony
SDM-S73.
Det er med TN panel og responstid på 16ms, jeg ved at jeg også kan
vælge den der LG med S-IPS panel, men jeg synes bare ikke at den er
særlig flot.
Kan et TN panel måle sig med S-IPS?

Jeg kan ikke finde nogle tests med SDM-S73'eren, men der er masser med
SDM-HS73 og SDM-HX73 og umiddelbart har de samme specifikationer mht.
billedepanelet. Er der nogen som kan bekræfte det? Kan man forvente at
S73'eren vil performe ligeså godt?

PS. hvor stor forskel er der på analog og digital tilslutning?

Fra : JK

Dato : 15-04-04 11:32

On 15 Apr 2004 02:51:35 -0700, katten@mailme.dk (Katze) wrote:

> [...]
>S73'eren vil performe ligeså godt?
>
>PS. hvor stor forskel er der på analog og digital tilslutning?

Det betyder ret meget med digital. DVI giver mere ensartede farver på
store flader med samme farve over hele fladen. Men andre vil måske
sige, at de ikke kan se forskel.

Jeg siger bare: stakkels dig, at udseendet er så vigtigt.

Nu er Sony jo et snobmærke. Men de sælger såmænd skærme fra Samsung og
Hyundai. Dell's er også ofte Samsung.
Der er meget af sådan noget OEM videresalg i computerbranchen. IBM
bruger LiteOn-cd-drev og ExcelStore harddiske, - ikke ligefrem
kvalitet, vel ?

mvh

John

Fra : Mig Selv

Dato : 16-04-04 10:01

har du set på ACER AL 1721ms ??

Fra : Anders [8000]

Dato : 18-04-04 12:01

Hvis du er RIGTIG hurtig er der en rigtig fed Sony 17" TFT skærm til salg i
dk.marked.privat.edb

Lige nu er buddet på 3000,- hvilket den sælges for hvis der ikke nåes højere
bud.

Er den her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80924

Mvh. Anders