Og så fik jeg en hund :-)
Fra : Kim2000

Dato : 13-04-04 11:27

Efter et længere tilløb kan jeg nu kalde mig ejer af en dejlig sød tæve, der
siger vov

Jeg fandt hende i Den Blå Avis for 400,-, ejeren havde lige startet butik og
så duede det ikke at den gøede lidt når der kom kunder. Efter en lille uges
tid har hun dog gjort store fremskridt på det punkt, nu gør hun kun hver 3-4
gang og er lynhurtig til at stoppe, når vi siger nej.

Men en velopdragen - med nogle unoder - blandingshund (gravhund & Schæfer),
der var van til børn og katte. Så vi tog allesammen afsted fra silkeborg og
til Århus for at se hende, gik en tur med hende og ellers vurdere hendes
sind. Min bofælle er opvokset med hunde og har haft dem tidligere, så derfor
havde han jo lidt erfaring at trække på, både om dens tænder var i orden, om
den virkede rask og frisk og alt det der. Ogt da ingen havde betænkeligheder
ved hende, kom hun med hjem.

Efter en uge er det helt soleklart, at hun er inteligent og meget lærenem.
Hun er blevet langt bedre til at gå i snor, hun er allerede ved at fange et
par kommandoer (sit og dæk) og kommer med det samme man kalder på hende, når
hun er uden snor. Ligesom hun ligeså stille og roligt er blevet mindre
pivende, når man efterlader hende udenfor en butik, nu piver hun tilgengæld
når man kommer ud igen, det er lidt mystisk.

Her efter en uge kan jeg kun sige at det ser ud til at blive en lykkelig
start Den ene kat sover i hundekurven, den anden er fortsat lidt mere
tilbageholdende, og hunden, ja har accepteret sin nye flok uden de store
problemer. Selvom tiger (den ene kat) gav den et par øretæver den første
dag, men nu er det ikke det helt vilde.

Mvh
Kim
--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Pwh

Dato : 13-04-04 14:56

Kim2000 wrote:
> Efter et længere tilløb kan jeg nu kalde mig ejer af en dejlig sød
> tæve, der siger vov

Tilykke

> Jeg fandt hende i Den Blå Avis for 400,-,

Det eneste rigtige sted at finde sin hund )

> Men en velopdragen - med nogle unoder - blandingshund (gravhund &
> Schæfer),

Det var da en noget pudsig blanding, hvordan ser hun ud og hvor gammel er hun.

> [...]
> nye flok uden de store problemer. Selvom tiger (den ene kat) gav den
> et par øretæver den første dag, men nu er det ikke det helt vilde.

Bare giv det tid og lad værer med at prøve at presse kattene til samvær med hunden.
Min egen asociale hankat bliver stadig mere og mere fortrolig med Tyson, igår begyndte
min åndsvage kat sgu at vaske ham efter at han havde været ude og svømme i Damhussøen.
Hunden vidste slet ikke hvordan han skulle reagerer, det ene øjeblik får han tæsk og nu
begynder katten sgu at vaske ham

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 13-04-04 17:55

> Det var da en noget pudsig blanding, hvordan ser hun ud og hvor gammel er
hun.

Den er 14 måneder, hvordan beskriver man den? Tja, øre som en mogwia (Gizmo
i Gremlins), korte ben, en krop som en schæfer og ret store poter. Minder
lidt om en krympet schæfer

Fra : Pwh

Dato : 13-04-04 20:25

Kim2000 wrote:

> Den er 14 måneder, hvordan beskriver man den? Tja, øre som en mogwia
> (Gizmo i Gremlins), korte ben, en krop som en schæfer og ret store
> poter. Minder lidt om en krympet schæfer

Hun lyder sød, man kan jo ikke lade værer med at tænke på hvordan
hendes forældre har fundet ud af det men hvor der er vilje er der vel vej

/Jens

Fra : MGA

Dato : 13-04-04 20:42

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hun lyder sød, man kan jo ikke lade værer med at tænke på hvordan
> hendes forældre har fundet ud af det men hvor der er vilje er der
vel vej

> /Jens

En trappestige?

Kan vi ikke få lov til at se billeder af hende?

Mette

Fra : Kim2000

Dato : 14-04-04 21:39

> En trappestige?
>
> Kan vi ikke få lov til at se billeder af hende?

Jeg har lige taget fire billeder af hende og lagt dem ind på
http://groups.msn.com/ThedogMolly

Der er kun de fire billeder, (jeg troede man skulle skrive engelsk).

Mvh
Kim

Fra : Pwh

Dato : 15-04-04 07:17

Kim2000 wrote:

> Jeg har lige taget fire billeder af hende og lagt dem ind på
> http://groups.msn.com/ThedogMolly

Hun er da en køn pige, jeg troede først at det var lidt af et misfoster
med den blanding som du beskrev.
Tror du at katten kan få lov til at have sin mad i fred nede på gulvet,
jeg har selv lavet foderplads til min kat oven på vaskemaskinen så han
kan have maden i fred for Tyson.

/Jens

Fra : MGA

Dato : 15-04-04 08:00

> [...]
> Tror du at katten kan få lov til at have sin mad i fred nede på gulvet,
> jeg har selv lavet foderplads til min kat oven på vaskemaskinen så han

Hun er jo en rigtig charmetrold - og smuk tilligemed!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-04 08:37

> [...]
> Tror du at katten kan få lov til at have sin mad i fred nede på gulvet,
> jeg har selv lavet foderplads til min kat oven på vaskemaskinen så han

Jens Jens Jens Jens

Indrøm dog, at det er dig der snupper kattens mad. Du blev bare sur over,
at Tyson altid kom først, så det var derfor du satte det højere op

M.V.H.....Benny..