School of rock - stemmefusk på IMDB?
Fra : Rune Zedeler

Dato : 13-04-04 01:28

Traileren så rimeligt ringe ud - men jeg så filmen alligevel, da jeg
generelt er musik-interesseret, og da filmen havde fået 7,5/10 på IMDB.

Tja, jeg fatter ikke, hvordan den kunne få så høj en score.
Jeg sad flere gange og krummede tæer under filmen - og det var bestemt
ikke alle gamgene, at det var "meningen".
Filmen var måske steget lidt, hvis de havde valgt nogle børn, der kunne
spille musik. En film som denne holder ikke i play-back. Under
rulleteksterne fik ungerne dog lov til at "spille selv". - Det var
faktisk til at blive helt glad af

Nå, men jeg synes, at IMDB plejer at virke troværdig. Er der masser af
lignende tilfælde, som jeg bare ikke før er stødt på?

-Rune

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 13-04-04 05:21

> Nå, men jeg synes, at IMDB plejer at virke troværdig. Er der masser af
> lignende tilfælde, som jeg bare ikke før er stødt på?

Du mener andre tilfælde hvor flertallet ikke har samme smag som dig?

Jeg syntes School of Rock er en ganske god film. Den har bestemt sine
svagheder, men det har imdb´s ratingsystem så sandelig også ;)

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-04-04 19:36

Ronny Nielsen escribió / skrev

> men det [svagheder] har imdb´s ratingsystem så sandelig også ;)

Hvilke?

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Sulley

Dato : 13-04-04 07:03

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nå, men jeg synes, at IMDB plejer at virke troværdig. Er der masser af
> lignende tilfælde, som jeg bare ikke før er stødt på?

Tja, synes da godt om denne film!
Den har selvfølgelige et par kedelig steder, men udmærket som sagt...
Så det eneste man kan konkludere at ikke alle i denne verden har samme smag.
Mærkeligt...

Sulley

Fra : Jensen

Dato : 13-04-04 07:13

On Tue, 13 Apr 2004 02:28:16 +0200, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nå, men jeg synes, at IMDB plejer at virke troværdig. Er der masser af
>lignende tilfælde, som jeg bare ikke før er stødt på?

Jeg har set noget lignende før. Men det er især i starten når en film
er kommet frem og der ikke er afgivet så mange stemmer .(jeg mener at
Freddy vs Jason lå på 8.0 efter et par tusinde stemmer.
Senere efterhånden som flere almindelige seere får set, daler filmene
så ned i rating, og måske det også sker for school of rock.
For ja, 7.5 er meget højt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-04-04 09:55

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Nå, men jeg synes, at IMDB plejer at virke troværdig. Er der masser af
> lignende tilfælde, som jeg bare ikke før er stødt på?

Ork ja.

Hvad der er langt værre er, at både Roger Ebert (3.5 af 4) og Rotten
Tomatoes (90% fresh) er gået med på spøgen.

Eller måske er forklaringen, at du (og jeg) bare ikke _altid_ deler
smag med amerikanske anmeldere og publikum.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-04-04 15:08

On 13 Apr 2004 10:55:22 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Ork ja.
>
>Hvad der er langt værre er, at både Roger Ebert (3.5 af 4) og Rotten
>Tomatoes (90% fresh) er gået med på spøgen.

Det kunne jo være, de rent faktisk synes om filmen. Jeg er i hvert
fald ret begejstret for den.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-04-04 15:48

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det kunne jo være, de rent faktisk synes om filmen. Jeg er i hvert
> fald ret begejstret for den.

Du plejer da at kunne kende sarkasme, når du ser det...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Sonny

Dato : 13-04-04 16:58

Niels Søndergaard writes:
"Jeg er i hvert fald ret begejstret for den."

Det er jeg også. Ros til Richard Linklater for at lave en kommerciel film,
som er usentimental og med det ædle formål at lære børn at "rock out"!!

Er Linklaters nye projekt blevet omtalt her?! Han laver en filmatisering af
(endnu) en novelle af Philip K. Dick med Keanu Reeves i hovedrollen.
Heldigvis bliver filmen tegnet som i "Waking Life"!!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-04-04 19:12

On Tue, 13 Apr 2004 17:58:24 +0200, "Sonny" <Ingen@spam.invalid>
wrote:

> [...]
>(endnu) en novelle af Philip K. Dick med Keanu Reeves i hovedrollen.
>Heldigvis bliver filmen tegnet som i "Waking Life"!!

Med træmanden Keanu? Åh nej! "Paycheck" var også en slem skuffelse.
Hvornår er der nogen, der laver en ordentlig Dick-filmatisering igen?
Nu har vi haft 3-4 nitter i træk.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-04-04 21:24

> Er Linklaters nye projekt blevet omtalt her?! Han laver en filmatisering
af
> (endnu) en novelle af Philip K. Dick med Keanu Reeves i hovedrollen.

Interessant at denne roman tilsyneladende allerede er blevet brugt som
grundlag for denne (dokumenter)film fra 1994:
http://www.imdb.com/title/tt0257573/ (iflg.
http://www.imdb.com/name/nm0001140/)

Den kommende Linklater film lyder dog ret spændende.

> Heldigvis bliver filmen tegnet som i "Waking Life"!!

Smuk, men lettere anstrengende rotoscoping, ja. Hvorfra har du info om, at A
Scanner Darly skulle blive produceret i samme stil? (ud over at den er
listet på IMDB som "animation")

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Koeffe

Dato : 13-04-04 11:47

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, men jeg synes, at IMDB plejer at virke troværdig. Er der masser af
> lignende tilfælde, som jeg bare ikke før er stødt på?

Som "Jensen" også siger, så er det meget normalt at film ligger lidt højere
end den rent faktiske virkelghed i starten. Men ratingen skal nok falde lidt
igen når hypen er forsvundet og når den kommer på video og folk uden for
målgruppen får den set.

--
Koeffe

Fra : Per

Dato : 14-04-04 13:26

> [...]
> generelt er musik-interesseret, og da filmen havde fået 7,5/10 på IMDB.
>
> Tja, jeg fatter ikke, hvordan den kunne få så høj en score.

IMDB's rating system skal man ikke regne for meget med.

Fra : Charlotte

Dato : 14-04-04 16:55

Det forstår jeg så absolut at den gør. Jeg morede mig stort hele vejen
igennem filmen - så meget at jeg missede flere replikker pga ustyrligt
grineri. Og det er temmelig sjældent, at jeg griner rigtigt højt og længe af
film.
Så fra mig får den 8/10 - på trods af den knapt så nyskabende handling. Min
fascination af Jack Black er nok ret altafgørende, hans kropssprog og
superfede selvironi kan til enhver tid give mig smil på læben.

- Charlotte