Datakabel
Fra : Kasper Andersen

Dato : 28-04-01 11:56

Hej!

Jeg har en 3210 jeg skal have unlocket. Jeg vil selv gøre det og har
derfor kigget diverse steder på nettet for at finde priser på
datakabler.

Men jeg er nu blevet i tvivl om det er et "Datakabel" jeg skal have
eller et "flasher kabel". Hvilken et af de to skal jeg bruge???? Og
hvad er forskellen på de to kabler???
Skal det være en bestemt version software i tlf. for at man kan
unlocke den???

Håber i kan sprede jeres visdom over mine spørgsmål!!!

Hilsen
Kasper Andersen

Mail: kasper@andersen.ac

Fra : Møgelmose

Dato : 28-04-01 15:46

Et almindeligt M-bus kabel er til alt under 5.31
Version 5.31 og 5.36 kan også godt åbnes med et almindeligt M-Busmen det er
mere risikabelt (ødelagt telefon) fordi at man skal kortslutte eeprommen...
Et Flasherkabel skal bruges til 6.00 og kan også bruges til lavere versioner
det gode ved den er at du får en stabil unlocking uden at skulle åbne
telefonen og kortslutte eep-rommen
Et Almindeligt F-Bus kabel kan ikke unlocke så det kan du ikke bruge til
noget!
Tjek din software version med *#0000# derhvor man skriver telefonnummeret...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Kasper Andersen

Dato : 28-04-01 20:53

Min software version er 5.31 og hvis jeg har forstået det rigtigt, så
vil det mest sikre altså derfor være et flasherkabel, eftersom det er
version 5.31 jeg har, right????

Kan man så med et flasherkabel også installere de to ekstra spil, som
man kan få til 3210 og en vibrator, hvis det er det man vil????

Kan det passe at et flasherkabel koster 900,- og et
"almindeligtdatakabel" kan man få helt ned til 200,-?? Eller har jeg
bare kigget de forkerte steder???

MVH.
Kasper Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-04-01 19:07

"Kasper Andersen" <kasper@andersen.ac> wrote in message

> Kan det passe at et flasherkabel koster 900,- og et
> "almindeligtdatakabel" kan man få helt ned til 200,-?? Eller har jeg
> bare kigget de forkerte steder???

Du kan self bygge dit flasher kabel hvis du har nerverne til det :)
Så burde det ikke koster dig mere end en 10'er i stumper..
Der er et link somewhere et par dage tilbage omkring et diagram.

/Dennis

Fra : Lars J.H

Dato : 28-04-01 19:29

On Sat, 28 Apr 2001 19:52:42 GMT, kasper@andersen.ac (Kasper Andersen)
wrote:

>Kan det passe at et flasherkabel koster 900,- og et
>"almindeligtdatakabel" kan man få helt ned til 200,-?? Eller har jeg
>bare kigget de forkerte steder???

Kan gøres lidt billigere:

Flasherkabel med stik til 3210 -> www.te-elektronik.com/ ->
omkring kr. 275 plus porto.

F/M bus kabel -> http://www.mobiltricks.dk/ ->
kr. 145,- plus porto.

--
mvh Lars J.H

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-04-01 12:04

Kasper Andersen skrev:

>Kan man så med et flasherkabel også installere de to ekstra spil, som
>man kan få til 3210 og en vibrator, hvis det er det man vil????

Nix, et flasher-kabel kan KUN fjerne SIM-låsen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Kasper Andersen

Dato : 29-04-01 14:44

wrote:

> [...]
>det gode ved den er at du får en stabil unlocking uden at skulle åbne

Bare lige for at være helt sikker....... Jeg kan sagtens bruge et
flasherkabel til versioner under 5.31, ik'???

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-04-01 12:38

Kasper Andersen skrev:

>Bare lige for at være helt sikker....... Jeg kan sagtens bruge et
>flasherkabel til versioner under 5.31, ik'???

Tja, du får nok svært ved at finde filerne du skal bruge, da version
under 5.31 kan åbnes med alm. datakabel - så her bruger folk ikke
deres flasher-kabel.

venligst,
Lasse Hedegaard