To små im-ex ting
Fra : Soren Kuula

Dato : 12-04-04 13:55

Hejsa,

Jeg er lidt lun på en bil der er til salg i Sverige (en gammel svend)
Jeg skal selvfølgelig af med registreringsafgiften hvis jeg vil køre i
den, men :

Kan jeg få det tilbage hvis jeg eksporterer den igen efter "brug" ?

Hvis jeg nu finder på at sælge den i Tyskland, hvor meget skal en køber
så regne med at skulle af med i (tyske) afgifter ? (Jeg vil gerne kunne
vurdere om den kan konkurrere med de lokale tilsvarende på markeder
dernede. Denne bilmodel er i en noget højere kurs i Tyskland end i
Sverige, så who knows, måske kan jeg komme af med den uden tab)

MVH
Søren

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-04-04 14:48

"Soren Kuula" <dongfangREMOVE@bitplanet.net> skrev i en meddelelse

> Kan jeg få det tilbage hvis jeg eksporterer den igen efter "brug" ?

Du kan få registreringsafgiften minus 15% tilbage.

> [...]
> dernede. Denne bilmodel er i en noget højere kurs i Tyskland end i
> Sverige, så who knows, måske kan jeg komme af med den uden tab)

Tyskerne betaler ikke afgift af deres biler, så en tysk køber skal ikke af
med andet end det det koster at syne bilen og prisen for nummerplader. Hvis
du kun køber den for at sælge den videre er der ingen grund til at betale
afgiften på den herhjemme.
--
Claus Fabritius

Full boost@2400RPM
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93

Fra : Soren Kuula

Dato : 12-04-04 14:56

Hej Claus,

Tak for svarene.

> [...]
> du kun køber den for at sælge den videre er der ingen grund til at betale

Nej, det er klart :). Det var bare for selv at have fornøjelsen med den
i et stykke tid - indtil jeg sikkert finder mig en anden at kaste mig over.

MVH
Søren

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 18:43

On Mon, 12 Apr 2004 15:56:16 +0200, Soren Kuula
<dongfangREMOVE@bitplanet.net> wrote:

> [...]

Importbiler bliver i Tyskland pålagt et udvidet syn, som koster
ekstra. Nogle vil mene, at dét beløb er en hinmdring for handlen - jeg
kender een, der syntes det ifm. min bil...

>Nej, det er klart :). Det var bare for selv at have fornøjelsen med den
>i et stykke tid

Prøveplader kan med fordel anvendes -> købes for den tid ad gangen, du
behøver...

/Mogens