MB W123 230 E
Fra : Frederik

Dato : 12-04-04 12:55

Nå,

Nu er jeg altså blevet forelsket i sådan en.

Forsikringen er selvfølgelig prohibitiv, men det får værre.

Et par spørgsmål

Er den så holdbar, som det lyder, forudsat man får et velholdt eksemplar?
aut. eller manuel?
nogen særlig grund til ikke at vælge 230'eren?
driftsomkostninger?

Er jeg skør og bør købe en lettere brugt Corolla i stedet for?

Mvh.

Frederik

Fra : Mathias

Dato : 12-04-04 13:38

Frederik wrote:
> Er den så holdbar, som det lyder, forudsat man får et velholdt
> eksemplar?
Uden at kende det helt store til W123'eren, vil jeg mene dens største
svaghed er rust. Find en der er blevet undervogsbehandlet jævnligt.

> aut. eller manuel?
Aut.! Mercedes manuelle gearkasser er meget dårlige.

> Er jeg skør og bør købe en lettere brugt Corolla i stedet for?
Nej, for alt i verden da! Men pas på - når først du har haft een Mercedes
vælger du aldrig andet mærke

-Mathias
(W124 300D)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-04-04 14:33

Mathias wrote:

> Aut.! Mercedes manuelle gearkasser er meget dårlige.

Hvad bygger du det på ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mathias

Dato : 12-04-04 14:50

Per Beer Hansen wrote:

> Hvad bygger du det på ?

Fra MB-ejere med man. gearkasser
Nyere Mercedes har sikkert udemærkede man. gearkasser, men på de ældre, har
jeg hørt mange der har problemer med at de ikke holder så godt som de aut.,
og at de generelt "driller".

-Mathias

Fra : Lars B Madsen

Dato : 12-04-04 14:59

Mathias wrote:

> [...]
> ældre, har jeg hørt mange der har problemer med at de ikke holder så
> godt som de aut., og at de generelt "driller".

Min svigerfar har en W124 200D med manual gearkasse.. Den har rundet 750000
uden problemer.

--
Madsen - SZR 660

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 16:17

On Mon, 12 Apr 2004 15:59:15 +0200, "Lars B Madsen"
<larsbjoern@hotmail.com> wrote:

>Min svigerfar har en W124 200D med manual gearkasse..

Manden skriver 123 - Mercedes modelrække 123!

Gearkasseproblemer og ikke noget vidunderbarn:
http://w123.homepage.dk/W123_230E_100000km_test.pdf

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-04-04 20:58

Mogens Knudsen wrote:

> Gearkasseproblemer og ikke noget vidunderbarn:
> http://w123.homepage.dk/W123_230E_100000km_test.pdf

Som jeg læser det i testen, er der tale om et ret sjældent tilfælde (ifølge
gearkasse producenten kun sket 2 gange), hvor en låsering ikke var monteret
som den skulle, og et leje derefter gik løs.
Der er altså ikke tale om en generel fejl på gearkassen, hvilket også passer
med min egen erfaring.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-04-04 15:06

Mathias wrote:

> Fra MB-ejere med man. gearkasser
> Nyere Mercedes har sikkert udemærkede man. gearkasser, men på de
> ældre, har jeg hørt mange der har problemer med at de ikke holder så
> godt som de aut., og at de generelt "driller".

Jeg kender ikke så meget til de nyes holdbarhed, men de gamle har jeg da en
del erfaring om.
I min tid som MB mekker (det var dengang W123 var en ny bil), kan jeg slet
ikke komme ihu at vi så meget som én gang, havde problemer med en manuel
gearkasse.
Jeg har heller aldrig hørt om det fra andre (før nu .
Vi renoverede dog nogle stykker, men det var alle i biler som tidligere var
frikørte som hyrevogne, og efterfølgende havde kørt som privat, men de havde
jo så også som regel rundet de første 3-400.000 km.
På automatgearkasserne var det dog ikke unormalt at der skulle nye
bremsebånd eller andet til, når bilerne var frikørte.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mathias

Dato : 12-04-04 18:43

Per Beer Hansen wrote:
> I min tid som MB mekker (det var dengang W123 var en ny bil), kan jeg
> slet ikke komme ihu at vi så meget som én gang, havde problemer med
> en manuel gearkasse.
Så beklager jeg min påstand, som således må dreje sig om enkeltstående
tilfælde. Jeg vil dog alligevel mene, at en MB ikke er en _rigtig_ MB uden
aut.

-Mathias

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-04-04 21:03

Mathias wrote:
> Så beklager jeg min påstand, som således må dreje sig om enkeltstående
> tilfælde. Jeg vil dog alligevel mene, at en MB ikke er en _rigtig_ MB
> uden aut.

Jamen her er vi helt enige

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-04-04 18:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På automatgearkasserne var det dog ikke unormalt at der skulle nye
> bremsebånd eller andet til, når bilerne var frikørte.

Passer meget godt med min erfaring fra "Cirkus milli". Hvis de var så
dårlige havde jeg nok skiftet temmelig flere end jeg har gjort.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-04-04 18:09

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Aut.! Mercedes manuelle gearkasser er meget dårlige.

Vrøvl!!

Vi har 3 stk. W123 200 stående med manuelle gear. Og gearet er vist det
eneste der aldrig har været noget i vejen med. Ok vi har så også kun haft
den ene i ca 6 måneder. Men den er stadig fra ´82 og har kørt sine 78.000km

De to andre har hvoraf den ene har fået pillet pladerne og nu bruges til
reservedele har den ene runder de 400K km og den anden 500K km uden at have
problemer med gearskiftet.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-04-04 05:15

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message

> "Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Vrøvl!!

"Problemet" med de manuelle gearkasser, er hellere at "feelingen" ikke er
den samme som i Audi og BMW (som vel er de biler, det er naturligt at
sammenligne med, ihvertfald BMW). Specielt BMW med Getrag manuelle
gearkasser er jo kendt for precise gearskift.

Holdbarheden på MB´s manuelle gearkasser tror jeg er helt OK.

> den ene i ca 6 måneder. Men den er stadig fra ´82 og har kørt sine
78.000km

LOL :)

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-04 21:49

Michael Nielsen wrote:

> "Problemet" med de manuelle gearkasser, er hellere at "feelingen"
> ikke er den samme som i Audi og BMW (som vel er de biler, det er
> naturligt at sammenligne med, ihvertfald BMW).

At feelingen ikke er den samme som i andre biler, gør jo ikke gearkassen
mindre holdbar.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-04-04 05:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> At feelingen ikke er den samme som i andre biler, gør jo ikke gearkassen
> mindre holdbar.

Men så er holdbarheden mig bekendt hellere ikke noget problem?!?

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 16:11

On Fri, 16 Apr 2004 06:41:13 +0200, "Michael Nielsen"
<benzito@online.no> wrote:

>Men så er holdbarheden mig bekendt hellere ikke noget problem?!?

I små udgaver næppe, men i større jow. Jeg mener at huske, at Autobild
i sin tid skrev noget om, at kunden var bedst tjent med de store
modeller var med automatic. Det "kom op", da 500E kun kunne leveres
med automatic - man havde ikke andet, der kunne holde til
belastningen, IMO

/Mogens

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 17-04-04 08:15

> [...]
> modeller var med automatic. Det "kom op", da 500E kun kunne leveres
> med automatic - man havde ikke andet, der kunne holde til

Hvorfor blande en 500E ind i billedet da det ikke er en W123 model. Den bil
er jo fra en helt anden generation og de to kan på ingen måde sammenlignes.

Mvh. Ulrich

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-04-04 08:26

Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 17-04-04 13:01

> Nå

Okay, så vidt jeg ved er der aldrig lavet en W123 500E. W123 blev aldrig
lavet med større motor en 280 E/CE. Der er lavet en W124 500E men den er
næste generation. Fra 1992 til 1995 tror jeg.
Men det er måske en W126 500SEL og en W126 500SEC du tænker på? De er fra
1984-85. Lige der hvor W123 sluttede.

Mvh. Ulrich

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-04-04 14:39

Frederik wrote:
> Nå,
>
> Nu er jeg altså blevet forelsket i sådan en.

Det er også en dejlig bil, man bli'r helt nostalgisk

> Er den så holdbar, som det lyder, forudsat man får et velholdt
> eksemplar?

Mekanisk er det en meget god bil, men da de nyeste af dem, efterhånden har
20 år på bagen, skal man se rigtigt godt efter rust.

> aut. eller manuel?

Jeg ville personligt vælge automatik, men det er nok mere fordi jeg er
"dovent" anlagt

> nogen særlig grund til ikke at vælge 230'eren?

Nope, så længe det er den nye med indsprøjtning (ikke fordi den gamle er en
ringe maskine, den bruger bare væsentligt mere benzin).

> driftsomkostninger?

Reservedele til sådan en, er ikke i den dyre ende, men da der er tale om en
gammel bil, kan det jo, afhængigt af bilens stand, måske godt blive dyrt i
længden.
Her kan du evt. se lidt priser på forskellige stumper:
http://www.autoimport.dk/

> Er jeg skør og bør købe en lettere brugt Corolla i stedet for?

Næh, ikke hvis det er en MB'er du vil ha' .

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Frederik

Dato : 12-04-04 17:33

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Det er selvfølgelig rigtigt, og når det nu er en MB, man vil have, må man jo
eftersøge det.

Må indrømme, at det der solgte ideen til mig var et besøg hos en hugger.

Han havde en totalskadet W123 holdende, kun den ene dør så pæn ud. Min ven
åbnede døren og lukkede den igen (Schhwwuump). Så var jeg solgt.

Mvh.

Frederik

Fra : Jesper Bach

Dato : 12-04-04 18:30

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
> [...]
> nogen særlig grund til ikke at vælge 230'eren?
> driftsomkostninger?
>
> Er jeg skør og bør købe en lettere brugt Corolla i stedet for?

Hej Frederik,

Jeg kører selv en 280CE på 3. år, og har aldrig haft en skønnere bil (det er
min 6. bil, ud af en blanding af Escort'er, Carina'er, Vectra'er osv.).
Den har nu gået 151000km og jeg har kørt 50000km i den.
Hvis man ser bort fra en sprængt toppakning på den første tur til Tyskland,
da jeg havde haft den i 5 uger (det var en dyr rep. på en 6 cylindret), har
der ikke været andet vedligehold, end det der har været på mine andre biler.
Desuden skal du nok ofre et par tusser på motorophæng, og andet gummi i det
første års tid. +20 år får selv det fineste gummi til at mørne. Til gengæld
har den dobbelte forkæder i stedet for tandrem, og de holder snildt
250000km.

Jeg vil absolut anbefale automatgear, for du får med garanti ikke F1-optræk
i en 230, men til gengæld et solidt bundtræk ved endog meget lave
omdrejninger. Specielt i København, hvor jeg bor, er automatgearet godt.

Reservedele er latterligt billige, pånær motordele, og bilen er meget, meget
nem at skrue på.

Skulle jeg give gode råd, må det absolut være at købe en rustfri fra
sydtyskland, få en MB mand til at gennemgå bilen før køb (FDM giver jeg ikke
en sk... for i denne sammenhæng-de kunne ihvertfald ikke forudsige at
toppakningen ville gå på autobahn, og en sporing ved nye dæk, og at
håndbremsen ikke bremsede 100%, kunne jeg sgu godt selv have oplyst dem om).
Få den gennemset hos f.eks. Dinitrol, derefter behandlet, og så gennemsyn
hos FDM (her er de til gengæld gode). Specielt efter den første behandling,
da vi jo alle ved hvordan de fleste rustbeskyttelsescentre laver deres
arbejde (ellers søg på dette her i gruppen). Rustbeskyttelsen ER alfa og
omega på sådan en bil, ellers ruster den væk hurtigere en du vil tro muligt.
Hvis sæderne er meget "dybe" kan du få nye puder for få penge, eller bare
bytte forsæderne om (det er næsten altid førersædet der er slidt).

De problemer jeg har nu, optræder med garanti på alle 20 år gamle biler,
nemlig : Div. knirkelyde fra undervogn og styretøj, her efter vinteren, utæt
udstødning (samlingerne er notorisk utætte på en W123) og en forfærdelig
benzinøkonomi, som burde være noget bedre på en 230'er.

Til gengæld har jeg en porno-slæde med chromlister, ABS, airbag, læderstue
og aircon, som jeg selv kan lave 90% af alle reparationer/vedligehold på,
med et minimum af arbejde. Motorstøj er minimal, selv ved 150 på motorvejen,
men vindstøjen kunne være bedre. Servostyringen er blød som bare pokker, men
et nyt filter og vædske i pumpen hjalp gevaldigt. Værdien burde holde
nogenlunde, da netop CE'en er eftertragtet, men limousinen kommer sikkert
efter.

Min forsikring er ca. 8500,- dask årligt i København, som elitebilist. Ingen
er vilde med at forsikre en 20 år gammel bil.

Holdbarheden (hvis vi ser bort fra rusten) nærmer sig uendeligt.

Check en test jeg har stjålet fra det tyske Bild (håber du læser tysk
http://w123.homepage.dk/W123_230E_100000km_test.pdf

Reservedele kan jeg anbefale :
http://www.autoimport.dk

Hals und Beinbruch,
Jesper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 16:15

On Mon, 12 Apr 2004 19:30:20 +0200, "Jesper Bach"
<jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote:

>Jeg kører selv en 280CE på 3. år, og har aldrig haft en skønnere bil
<clip af en hel masse gode råd>
>Holdbarheden (hvis vi ser bort fra rusten) nærmer sig uendeligt.

Du nævner en masse om dine udemærkede bil, men springer ganske over en
væsentlig udgift på en 280E: brændstoføkonomi. Dén bil er nærmest
umættelig vedr. benzinforbrug (citat: Autobild). Jeg ville gerne eje
en MB 280 CE eller TE -> INGEN tvivl om det.

/Mogens

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 13-04-04 18:53

SNIP

> [...]
> umættelig vedr. benzinforbrug (citat: Autobild). Jeg ville gerne eje
> en MB 280 CE eller TE -> INGEN tvivl om det.

Ahhh er det ikke bare dig der ikke kan læse. Du kan selv finde sætningen om
benzinøkonomi.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 18:58

On Tue, 13 Apr 2004 19:52:35 +0200, "Ulrich Sørensen"
<ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> wrote:

>Ahhh er det ikke bare dig der ikke kan læse. Du kan selv finde sætningen om
>benzinøkonomi.

Jep - beklager.

/Mogens

Fra : Jesper Bach

Dato : 13-04-04 18:54

> [...]
> umættelig vedr. benzinforbrug (citat: Autobild). Jeg ville gerne eje
> en MB 280 CE eller TE -> INGEN tvivl om det.

Jeg ville forbigå benzinøkonomien i stilhed og kaldte det "...en forfærdelig
benzinøkonomi...", men siden du nu graver i såret :
-vinterkørsel i Kbh. lige godt 6km/l
-Sommerkørel på autobahn med ca. 140-145, 9km/l
-Holbækmotorvejen om sommeren incl. kø ved Roskilde, ca. 8,2km/l

Altså ikke totalt umuligt, jeg kører trods alt kun 10-12000 om året.
Til gengæld, vil jeg påstå, en meget lille afskrivning og meget stor
holdbarhed på motoren.

Bilen er selvfølgelig rustbeskyttet i hoved og r.. og er af den nyeste
produktion (fra '82, vist nok) som er bedre rustbeskyttet generelt.
Helst ville jeg have en "surfblau" TE, da der er familieforøgelse på vej,
men indtil da klarer vi os lige med CE'en

/Jesper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 19:03

On Tue, 13 Apr 2004 19:54:04 +0200, "Jesper Bach"
> [...]

>-Sommerkørel på autobahn med ca. 140-145, 9km/l
>-Holbækmotorvejen om sommeren incl. kø ved Roskilde, ca. 8,2km/l

He, he...

>Altså ikke totalt umuligt, jeg kører trods alt kun 10-12000 om året.
>Til gengæld, vil jeg påstå, en meget lille afskrivning og meget stor
>holdbarhed på motoren.

Jow, jow - den kan næppe slides op...

> [...]
>Helst ville jeg have en "surfblau" TE, da der er familieforøgelse på vej,
>men indtil da klarer vi os lige med CE'en

Der kører nogle stykker af slagsen i vort område - såvel CE (f.eks.
hvid, grøn) som TE (f.eks. sølv, hvid, mørkeblå). Måske den blå TE'er,
der kører her, netop er surfblau -> www.surfblau.de - bilen har været
til salg i Bilbasen, men er der ikke pt.

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 13-04-04 19:34

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> der kører her, netop er surfblau -> www.surfblau.de - bilen har været
> til salg i Bilbasen, men er der ikke pt.

Er vant til en alfa 156 V6, en 230 e er næppe værre.

Mvh.

Frederik

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 12-04-04 18:33

> Nu er jeg altså blevet forelsket i sådan en.

Det er ikke et minut for tidligt.

> [...]
> aut. eller manuel?
> nogen særlig grund til ikke at vælge 230'eren?

Ja - 230E (M102) (E står for indsprøjtning) var en "ny" motor i 123-serien
og har den store fordel er at den tager blyfri benzin - samt at den er lige
så økonomisk som 200-karburator modellen.

Forbrug 230E (MB opgivet):

Mekanisk gear:

Bykørsel - 13,6 l/100km
Ved 90 km/t - 8,0 l/100km
Ved 120 km/t - 10,4 l/100km

Automatisk gearkasse:

Bykørsel - 13,5 l/100km
Ved 90 km/t - 8,6 l/100km
Ved 120 km/t - 11,0 l/100km

Det er en god holdbar motor, som også er brugt i 190E-serien og 124-serien.
Den har 136hk som passer fint til bilens 1360kg. Jeg ville vælge automatgear
som er det mest bekvemme i sådan en flyder (nærmest et must) - men den
4-gears manuelle kasse er også god slidstærk og velafpasset.

230E modellen løber fra 1979-1985 - og jeg ville klart vælge en efter 1980
da karossen her blev katodisk-grundet (staves det sådan?), hvilket betyder
at den holder langt bedre. Jeg har været med på et par 123'er efterhånden -
240D, 230, 230E, 250 og 280E. Har selv en 250 - som er 6-benet - men pas på,
for hvis du først høre en 6-ben'er så er man altså solgt - det var jeg i
hvert fald. Pas på med soltag - biler med dette har det med at gå hurtigere
til, end dem uden. Skriv evt. hvis du er interesseret i at vide de typiske
steder for rust og bilens svagheder, når du kigger på brugt. Det kan siges
at mekanisk er de meget slidstærke - men alderen giver altså rust. Jeg vil
advare mod at der i DK ikke er ret mange pæne eksemplare tilbage - se evt.
mod tyskland hvis du vil have en i god stand.

> Er jeg skør og bør købe en lettere brugt Corolla i stedet for?

Lad mig sige det på denne måde: "Det er folk der køber en lettere brugt
Corolla der er skøre".

Mvh.
B. Madsen

Fra : Frederik

Dato : 12-04-04 19:04

"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> mod tyskland hvis du vil have en i god stand.

> Lad mig sige det på denne måde: "Det er folk der køber en lettere brugt

HAr set forbrufgstallene.

Synes dog ikke, de virker realistiske, når man læser testen i Bild. Der
ligner det mere 8-8,5 i snit?

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 12-04-04 19:11

Jeg vil
> [...]
> mod tyskland hvis du vil have en i god stand.

> Lad mig sige det på denne måde: "Det er folk der køber en lettere brugt

Når du siger, der ikke er mange pæne tilbage.

Hvad så med www.w123.dk , www.reicar.dk eller
http://www.responsecars.dk/home.asp?ContentID=103 ?

Synes i øvrigt, at private tager væsentligt mere for dem end de handlende?

Hvordan er komfortniveauet egentlig det nærmeste jeg har prøvet er en w124.
Er de sammenlignelige? Vindstøj, motorstøj, affjedring etc. ?

Mvh.

Frederik

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 13-04-04 10:50

> Når du siger, der ikke er mange pæne tilbage.
>
> Hvad så med www.w123.dk , www.reicar.dk eller
> http://www.responsecars.dk/home.asp?ContentID=103 ?

De er jo også hentet fra Tyskland eller dernede i det sydlige. Det er det
eneste rigtige.

Mvh. Ulrich

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 13-04-04 21:34

> Når du siger, der ikke er mange pæne tilbage.
>
> Hvad så med www.w123.dk , www.reicar.dk eller
> http://www.responsecars.dk/home.asp?ContentID=103 ?

Ja - men som påpeget importerer reicar i hvert fald fra tyskland - det er
meget få danske der har kunnet holde til salt og vinter.

> Synes i øvrigt, at private tager væsentligt mere for dem end de handlende?

Vi er nogen stykker som kigger næsten hver torsdag på www.bil.dba.dk efter
w123'er i den billige ende <10.000kr. Det kan lade sig gøre at finde biler
der er velholdte, men billige (for så at sælge dem videre med lidt
fortjeneste) - men for hver 6-7 vi er ude at kigge på - er max. 1 noget der
er bare nogenlunde. Min oplevelse er at nogen private skyder langt over
målet fordi de tror en Mercedes er dens vægt værd i guld - men
brugtbilsforhandlerne ved også hvad de vil have for dem.

http://www.folmers-auto.dk kunne være interessant for dig - han skulle efter
signe være reel. Eller som du selv har fundet www.reicar.dk - som har
flotte biler.

> Hvordan er komfortniveauet egentlig det nærmeste jeg har prøvet er en
w124.
> Er de sammenlignelige? Vindstøj, motorstøj, affjedring etc. ?

Sammenlignelige - ja og nej. 124'er er jo efterfølgeren til 123'eren men
udover størrelsen og tildels udstyr er der ikke mange ligheder.

En w124'er ER en teknisk bedre bil. Mine kilder fortæller mig (eftersom jeg
ikke har meget erfaring med 124'eren) at en 124'er er på et klart andet
udviklingstrin. Bedre crash-test egenskaber, meget mindre vindstøj (og
motorstøj for den sags skyld) og bedre vejbeliggenhed bl.a på grund af helt
andet baghjulsophæng.

Det positive man kan sige om w123'eren er at den er mere svampet i
undervognen - mere limosine- (eller amerikaner-) agtig end 124'eren. Den er
mere klassisk og for mig den sidste rigtige klassiske Mercedes med bløde
runde former.

w123'eren er klart en behagelig og komfortable bil - men w124 er altså nyere
og bedre.

Mvh.
B. Madsen