Så har vi fået købt en Camp-let, men hvad ~
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 11-04-04 22:40

Hejsa

Så har vi fundet en lækker Camp-let som vi regner med at få nogle gode ferie
i.

Vi har lige hentet den idag, og fået stukket registreringsbeviset i hånden,
og derefter gik turen hjemad.

Men hvad nu ?

Jeg regner med at den skal omregistreres til mit navn, men skal den til syn
også ?

Den er fra 1991, den står med plade på, ham jeg købte den af er den eneste
ejer.

Hvis den skal til syn ved ejerskifte, hvor lang tid har jeg så at løbe på
før jeg kører ulovligt ?

Håber der er nogen der kan hjælpe os lidt videre

og lad os SÅ få noget sommer

Mvh
Lene og Tim

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 12-04-04 08:58

"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-datafjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejer.
>
> Hvis den skal til syn ved ejerskifte, hvor lang tid har jeg så at løbe på

Hej

Jeg har haft flere "klaphatte", men ingen af dem har jeg fået
synet/omregistreret i mit eget navn.
Der er jo ingen vægtafgift på dem, så du får ingen girokort tilsend, dette
ville så blive sendt til tidligere ejer hvis den ikke var omregistreret.
Og hvis du ikke vil have den kaskoforsikret, ser jeg ingen grund til syn og
omregistrering, bare du har en kvittering og registreringsattest på vognen.

Men det er bare min mening, der kan være andre der mener noget andet!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Sten bo

Dato : 12-04-04 09:50

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:

> [...]
> registreringsattest på vognen.
>
> Men det er bare min mening, der kan være andre der mener noget andet!

Hejsa -

Jo såmant - måske den gamle ejer, hvis man får en Pbøde eller lignende.

Kræver nok at man kender hinanden. Fristen er 3 uger hvorefter han kan
få pladerne pillet af. ( Jeg har da også haft en trailer i andet navn -
og 1 ude at køre i øjeblikket, så det er ikke fordi jeg er sippet). Men
det er faktisk noget der står i loven.

( Det er bl.a forbudt at efterladeparkere den på de brede rabatter man
har i siderne af de fleste større indfaldsveje til vores byer. Rart at
girokortet fik rette adr.)

Et andet aspekt er forsikring når man kører sydpå.- Bilens/ krogens
ansvarsforsikring dækker selvfølgelig, men jeg fik for et par år siden
oplyst hos Tryg, at selv Tyskerne kunne finde på forlange et forsikrings
kort lydende på anhængeren. Man havde også oplevet at campister var
blevet tilbageholdt i Polen til forsikringspapirerne var fremskaffet.
Her gik 4 dage efter ferien var færdig - og de fik en megabøde.

Endelig er der det med sos kortet når man har kasko. Jeg gir 47.50 mdl
for 50.000 på min CC og er så sikker på at få den med hjem.

I må for gud skyld ikke glemme forsikringerne. Jeg total kvaste
familiens 2 biler i Norge i vinter og var mega glad for SOS kortene -
der gik en time og vi kunne køre videre i 2 Ford Focus stationsvogne.
Stod opvamede til os da vi kom ind med fejebladet - ordnet pr mobil af
chaføren undervejs. De skal ha, osv.

Ta ingen chanser - Sørg for at i er dækket ind. Slemt nok at komme sig
over uheldet - skal man betale i årevis er det sikkert endnu værre.

Blev for nylig overfaldet ef en agresiv DCU forsikringspartner - der
fortalte om betydelige fordele omkring DCU og teltvognsforsikring hos
dem - nyt telt uanset alder osv - og du bør tjekke mulighedderne - også
"sos" hos Falck og så så jeg for nylig noget om en ny campingforsikring
fra Europæriske. 2-300 kr årligt der oven i f.eks SOS giver en anden CV
samt dækker andet der ikke er dækket med SOS. Noget med dækning også
inden i de 3 døgn rep skal vare osv.

hygge

sten bo

Fra : Sten bo

Dato : 12-04-04 10:06

Sten bo wrote:

> Ta ingen chanser - Sørg for at i er dækket ind.

Nåe ja - noen gange er det måske ikke selve genstandens værdi der
tæller, men al det der er bygget op omkring den - det væsentlige at
ferien kan fortsætte nu bare med andet udstyr.

Vi afleverede først bilerne her i Helsingør ugen efter. -

hilsen sten bo

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 12-04-04 11:00

"Sten bo" <sgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ansvarsforsikring dækker selvfølgelig, men jeg fik for et par år siden
> oplyst hos Tryg, at selv Tyskerne kunne finde på forlange et forsikrings

Hej

Bilens kasko dækker skader som teltvognen måtte lave, hvis den f.eks hopper
af krogen, og indboet er dækket af familiens indboforsikring.

Så det går nok uden alle de ekstra udgifter, en gennemlæsning af
forsikringspapirerne inden ferien, er altid en god ide.

Men der er jo altid nogle der tørrer rø... før de ski...

Og så tillykke til Tim med den nye Camp-let.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Sten bo

Dato : 12-04-04 12:23

> [...]
> forsikringspapirerne inden ferien, er altid en god ide.
>
> Men der er jo altid nogle der tørrer rø... før de ski...

alt forladt

Du mener vel at Ansvar dækker skader på andre ejendele og at Kaskoen
dækker skader på egne ting. SOS kortet er tilknyttet Kaskoen.

Ekstra udgifter ? Som en dråbe i havet. Ferie er en raket med penge som
brændstof.

2-3 -500 kr er fuldstændig ligegyldige i forhold til nytten de kan gøre.
Prøv at spørge om familiernes feriebudgetter.

Men selvfølgelig skal man tjekke egne forsikringer først. Ring og spør
hvad de dækker. Kender for øvrigt en skadesservise mand - der oplyser
at utrolig mange ikke har familie og indboforsikringer.
Boligforeningerne dækker ejendommen - men folk står med r bar.når det
sker Sådan. Nemt nok når der er pant i ejendelene, idet finansieringen
nok skal skrige op hvis forsikringen ikke betales. - men derefter er
folk blinde oven i hovedet. Far og mor plejer måske at betale. Dumt når
man sidder i Italien.
Temperamentssag.

hilsen sten

..

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 12-04-04 21:24

> [...]
>
> Så det går nok uden alle de ekstra udgifter, en gennemlæsning af
> forsikringspapirerne inden ferien, er altid en god ide.
lækkert nok. det ser ud som om jeg godt kan køre rundt med min bil+ bilens
kasko i år. Vi skal først rigtigt igang med at campere næste år. i år kommer
den til at stå mere eller mindre fast på vores byggegrund.

> Og så tillykke til Tim med den nye Camp-let.
Taak skal du have.. Lækker vejr at nusse i. Idag har jeg fået lavet strøm
til den, og søreme om det ikke også er lykkedes mig at få en vandhane og
dykpumpe monteret.. det er sku skægt

Så nu satser vi på lidt sol til weekenden, så prøver vi den nok lige

Tak til alle for jeres inputs

mvh
Tim

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 12-04-04 11:20

> [...]

> få pladerne pillet af. ( Jeg har da også haft en trailer i andet navn -
> og 1 ude at køre i øjeblikket, så det er ikke fordi jeg er sippet). Men

Jeg skal ind og spise frokost, men et hurtigt kik på linket under,
overbeviser mig ikke om at det står i loven, men jeg kan da tage fejl !

Se:

http://www.campingstuff.dk/downloads/afsnit14.pdf

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Sten bo

Dato : 12-04-04 12:22

> [...]
>
> Jeg skal ind og spise frokost, men et hurtigt kik på linket under,
> overbeviser mig ikke om at det står i loven, men jeg kan da tage fejl

Mener du at man ikke nødvendigvis i forhold til bestemmelserne behøver
at omregistrere ved ejerskifte - ja, men dog!

hilsen sten

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 14:30

> Mener du at man ikke nødvendigvis i forhold til bestemmelserne behøver
> at omregistrere ved ejerskifte - ja, men dog!

Ejeren er den der står på registreringsattesten, han kan - i teorien - også
bruge den som pant hvis han vil låne penge. Han kan - i teorien - tegne en
forsikring og melde den stjålet. Han kan - i teorien - også sælge den igen.
Vi har iøvrigt selv prøvet at stå i Belgien klokken L... søndag morgen med
en defekt benzinpumpe på bilen. SOS sørgede for transport af bilen og os,
fordi vi havde kasko på bilen.
SOS sørgede også for transport af vores camp-let til en campingplads hvor vi
kunne bo til bilen var lavet, men kun fordi der var kasko på camp-let´en,
ellers havde det været for egen regning. Kaskoen kostede ca. 350,- helårlig
og dækkede bl.a. også tyveri og brand, meget rart når den var opmagasineret
udenbys.
Camp-let´en er nu solgt og udskiftet med en med fast tag, og køber har synet
og omregistreret den, det forlangte jeg nemlig, jeg vil da ikke have at han
kører rundt i mit navn.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Sten bo

Dato : 12-04-04 09:08

Tim Hoffmann wrote:
> [...]
> gode ferie i.
>
> Vi har lige hentet den idag, og fået stukket registreringsbeviset i

Tillykke

kik på www.bilsyn.dk

Og så er der 2 meget gode hjemmesider som du bør kende.

(findes det findes det her)

hvor Hans Jørgen på www.campingstuff.dk har samlet en masse om syn i
videndatabasen. Klik på linket der tar dig direkte -

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=97

Den anden formidable hjemmeside er http://www.hanses-campingsider.dk/

hvor I også kan fortabe jer i timevis.

Velkommen til en teltvognscampist mere God sommer.

--
Sten Bo

www.cc-club.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-04-04 09:12

> [...]
> ejer.
>
> Hvis den skal til syn ved ejerskifte, hvor lang tid har jeg så at løbe på

Hej

Da den ikke har været synet inden for de sidste 1-2 år, og den er mere end 5
år gammel, skal den i princippet synes.

Men hvis ikke der er påløbsbremse på den, består dine forredelser til syn
kun i at tjekke lys, og lige se efter at der er mønster på dæk, og at de
ikke er pilrådne.

Jeg ved ikke om der er en eller anden frist, men hvis hverken tidligere ejer
eller du selv vil have kaskoforsikring, ville jeg nok ikke have så travlt.

Bemærk dog, at du nogle steder i udlandet nok skal gøre rede for, hvorfor
vognen ikke er registreret i dit navn, men i danmark tror jeg aldrig det vil
blive opdaget

Jeg tror dog alligevel at jeg ville syne den, hvis det var mig.

Hilsen

Kim