Carina ell. Accord
Fra : Jan Holm

Dato : 11-04-04 21:48

Hej Alle

Har idag været på den store brugtvognstur, men udvalget
var ret nedslående i den søgte prisklasse under 40 kilo.

Kravene er at den skal holde i 4 år (100-120 kkm) ,
være dejlig at kører i og meget gerne servo.

Via dba og bilbasen har jeg nu fundet 2 biler som er ret interessante.

En carina 1.6 xli 91, 110 km på klokken til 37900. Det er en skrabet
model uden servo men efter sigende en fin køre maskine, lavt kilometer
tal.

En Accord 2.0 ex 93, 182 kkm på klokken 39900. Servo alt i udstyr...
dejlig bil at se på.

Jeg er nok mest til den accord, men hvordan ser den ud sådan rent
driftsøkonomisk. Har en eller anden ide (muligvis fordom) om at
Honda er dyre i dele.

På forhånd tak

Jan Holm

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-04 22:56

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev :

>Har idag været på den store brugtvognstur, men udvalget
>var ret nedslående i den søgte prisklasse under 40 kilo.

*host* den eneste grund til at udvalget var nedslående, kan da kun
være de krav du selv stiller til varen ;)

>Kravene er at den skal holde i 4 år (100-120 kkm) ,
>være dejlig at kører i og meget gerne servo.

Hvis du skal have en bil der ikke giver dig problemer de næste 4 år,
og 100-120kkm, skal du nok lade muldvarpen jamre sig lidt mere.

4 år er lang tid, og 100kkm køres sgisme ikke uden der skal kastes
noget efter bilen , både i løbende vedligehold og det der

dine udvalgte biler, tror jeg vil få de kære røde myrer frem i lyset,
når det er biler med 10-13 år på bagen.

Og ja, det siges Honda er rimeligt dyr i stumper, men de siger også at
de holder godt.

Der er vist meget mere køremaskine i Honda'en fremfor Carina'en -
sådan hvis det jeg har ført kan stå til troendes.

Fra : Jan Holm

Dato : 11-04-04 23:20

jan@stevns.net wrote:
> 4 år er lang tid, og 100kkm køres sgisme ikke uden der skal kastes
> noget efter bilen , både i løbende vedligehold og det der

Min nuværende escort 1.6 fra 92 har jeg kørt i 4 år.
ca 120 kkm. Den gav jeg 23.000 for !!! Den har fået smidt
nogle stumper i sig ja, men ikke sådan noget helt vildt. Bortset
fra den klassiske escort fejl med at hele metal stykket mellem
motor og kabine forsvandt..... Escorten har nu rundet 290kkm,
havde før denne en 1.4 escort som jeg kørte op til 325kkm.
Efterfølgende pålidelig lånebil for min mekker, indtil en låner totalt
skadede den.

Mener ikke at 4 år og 100kkm er urealistisk i den prisklasse.

Mvh
Jan Holm

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-04 23:40

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev :

>Mener ikke at 4 år og 100kkm er urealistisk i den prisklasse.

det siger jeg heller ikke - men at du nok skal påregne lidt mere
vedligehold end man sådan lige regner med.

Mine billigbiler holder typisk 4 år, og et par hundrede kkm, så er de
osse slidt tynde ;) (bevares, det er en ganske anden prisklasse)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-04-04 23:40

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er nok mest til den accord, men hvordan ser den ud sådan rent
> driftsøkonomisk. Har en eller anden ide (muligvis fordom) om at

Tag den du bedst kan lide, der er ikke den store forskel i driftsøkonomien
på de to biler. Der er heldigvis ikke meget hold i det med de dyre dele,
måske nok hvis man hiver nogle bestemte dele frem men der skal som regel
ikke bruges ret mange. På biler med det antal kilometer på bagen kan du dog
risikere at rende på et koblingsskift eller måske nye led på drivakslerne,
men det kommer også meget an på bilens fortid.

Med venlig hilsen Kim