Lotto reklame , hvilken bil?
Fra : Thomas

Dato : 11-04-04 17:32

Hej NG

I denne her ældre Lotto reklame (danske), som de er begyndt at sende i tv
igen, kommer en gut farende i en hvid "offroader" eller hvad man nu skal
kalde den, igennem noget kradt/jungle. Hvad dælen er det for en? Den lyder
fænomenalt (hvis lyden er den der faktisk hører til bilen). Den lyder som
en V8'er på speed Havde motoren lydt som en V12'er havde mit gæt været
en ombygget Lamborghini 4 wd'er (hvad den nu en hedder) men jeg er helt
lost............

Nogen der har et en idé om det? Havde måske været nemmere kunne jeg have
smidt et billede i dk.binaer.motor , for så ved jeg da en her i gruppen der
havde gættet det med det samme (og jeg nævner ingen navne)

På forhånd tak

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-04-04 17:39

Thomas wrote:
> [...]
> for en? Den lyder fænomenalt (hvis lyden er den der faktisk hører
> til bilen). Den lyder som en V8'er på speed

Nu har jeg godt nok ikke lige set reklamen, men kunne det være ikke en Jeep
V8'er (CJ8 eller Villys eller hvad de nu kalder den) ?

> Havde motoren lydt
> som en V12'er havde mit gæt været en ombygget Lamborghini 4 wd'er
> (hvad den nu en hedder)

Den hedder LM002

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-04-04 18:45

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gruppen der
> havde gættet det med det samme (og jeg nævner ingen navne)

Det er skam ikke nødvendigt at hedde Verner for at spotte der er tale om
et ganske ordinært automobil :
Nemlig en Land Rover V8.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Thomas

Dato : 11-04-04 20:20

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> Det er skam ikke nødvendigt at hedde Verner for at spotte der er tale om
> [...]

Hm ordinær ligefrem? Du kan have ret i det kan være / er en Land Rover , men
det er ikke lige en model jeg har set før? (med mindre den er ombygget)

Til dem der ikke har set reklamen (eller husker den) En hvid halvstor fed
(tung?) 2 personers åben jeep agtigt tingest der flyver afsted med høj fart,
og lyder som en amerikans racervogn (næsten da ..........

Mvh

Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-04-04 23:12

Thomas wrote:

> Hm ordinær ligefrem? Du kan have ret i det kan være / er en Land Rover , men
> det er ikke lige en model jeg har set før? (med mindre den er ombygget)

Der er en af de korte Land Rovers, men spicet en smule op vil jeg
tro. Vicki fra Top Gear testede engang sådan en svend der havde
fået den store tur med 'kanermotor og hele svineriet, jeg vil tro
det er sådan en..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 11-04-04 23:16

Jeg vil nu også sige Land Rover.... Du har ret det ikke lyder som en crappy
engelsk V8er men mere som V8 fra USA... sikkert redigering og fusk :)

MvH

Rasmussen

PS : Der lige har Fået sin egen V8er ud at rulle efter vinteren... og hold
da kæft hvor side pipes lyder for godt :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-04-04 08:00

"Søren Rasmussen" <iq200REMOVETHIS@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4079c3af$0$28854$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg vil nu også sige Land Rover.... Du har ret det ikke lyder som en
crappy
> engelsk V8er men mere som V8 fra USA... sikkert redigering og fusk :)

Det *er* faktisk en amerikansk V8'er der ligger i Rover's V8 modeller :
De købte motoren af Buick i midten af tresserne
Buick har bl.a. brugt den i deres Skylark modeller.

Så der er ikke fusket med noget *rigtig* V8 lyd

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 13-04-04 13:49

> [...]
> Buick har bl.a. brugt den i deres Skylark modeller.
>
> Så der er ikke fusket med noget *rigtig* V8 lyd

Så vidt jeg er orienteret kan man pille indsugsmanifoldet af Rover V8
maskinen, og påmontere et buick insug, hvorved man vil opnå en væsentlig
forøgelse af kraft i dyret, og en bedre benzin økonomi..
Dette er bare noget jeg har hørt engang, men aldrig prøvet...
så jeg ved ikke om det er en "and.

--
Med venlig hilsen / Regards

Michael C. Andersen

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 12-04-04 10:39

On Sun, 11 Apr 2004 21:19:55 +0200, "Thomas"
<BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:

>Hm ordinær ligefrem? Du kan have ret i det kan være / er en Land Rover , men
>det er ikke lige en model jeg har set før? (med mindre den er ombygget)

Den er ombygget! Jeg vil umiddelbart sige at det er en serie 2/2a 88"
fra 60'erne, hvor tag og sider er skruet af. Styrtbøjlen og V8'eren er
eftermonteret. Men da den er højrestyret er den jo nok fra england og
derover kan de få synet/godkendt hvad som helst, så det kan også være
en Range-Rover der har fået kortet chassisrammen lidt op, så
karosseri-delene fra seriebil passer på.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87