Det var da et tilbud :-)
Fra : Mark Sandberg

Dato : 11-04-04 08:55

Tag et kørekort på 14 dage i Polen, mens De nyder ferien og får transport
fra Danmark, ophold og fuld pension til 6.500 kr.

I salgsmaterialet opereres med rabatter og mulighed for nedslag i prisen,
hvis man benytter egen bil!

Henrik Rosenberg understreger, at skulle det vise sig, at man dumper,
så »får man en uges gratis ophold plus en ommer.« Han venter en
beståelsesprocent på 99,90

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2362164/

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-04-04 10:33

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> [...]
>
> Henrik Rosenberg understreger, at skulle det vise sig, at man dumper,
> så »får man en uges gratis ophold plus en ommer.« Han venter en

Efter hvad jeg har set af billister her i landet med et dansk kørekort
så tror jeg egentlig ikke at han gør det meget værre end det. Problemet
er nok mest at teorien måske kommer til at halte noget (igen, ikke at
det nødvendigvist er værre end herhjemme).

Dog vil jeg sige at de bedre bedste studerende nok bliver bedre af at
tage kørekort i Danmark fremfor i Polen.

mvh Bernhard

Fra : Pedersen

Dato : 11-04-04 14:59

Nogle der har et link til den hjemmeside.. hvor man kan se priser og øvrigt
info..??

Mvh Tim

Fra : Kristian schneider

Dato : 11-04-04 15:02

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message news:<9h8ec.155$_V6.43@news.get2net.dk>...
> [...]
>
> Dog vil jeg sige at de bedre bedste studerende nok bliver bedre af at
> tage kørekort i Danmark fremfor i Polen.

Nogle der har internet addressen? Skal da lige se hvad det er for noget

Fra : MCK

Dato : 01-05-04 23:14

mere info om kørekortene i Polen kan findes her:
http://www.butik112.dk/koerekort-polen.asp

det lader til at der nu er opstået nogle problemer?

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-04-04 22:20

Mark Sandberg wrote:
> Tag et kørekort på 14 dage i Polen, mens De nyder ferien og får
> transport fra Danmark, ophold og fuld pension til 6.500 kr.

Hold da kæft hvor de danske kørelærere piver.. Hele undervisningen er den
samme som i DK, man får bare flere timer i Polen (60 i Polen mod ~50 i DK)..
De danske kørelærere er sgu ikke meget bedre selv, de tilbyder også 14 dages
intensive kurser, det er bare til HELT andre priser..

Jeg gad godt have hørt om det Polske tilbud inden jeg startede på mit
kørekort.. Er igang med reduceret undervisning til motorcykel kortet, det
kommer til at koste mig 8500 samt 580 til politiet.. Ærgeligt først at høre
om det nu, jeg kunne have sparet en masse tid og penge, og fået flere
oplevelser for mine penge.. suk.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 06:59

> [...]
dages
> intensive kurser, det er bare til HELT andre priser..

Man tænker også på "Danmarks værste billist" så ved jeg nu heller ikke om
danmark nødvendigvis er så meget bedre til at undervise kommende billister
end polen
Een "jeg kender" tog kørekort her og har efterfølgende lavet så mange buler
og forsikringsskader samt totalsmadret sierraen at man korser sig over
kvaliteten af køreundervisningen

> [...]
høre
> om det nu, jeg kunne have sparet en masse tid og penge, og fået flere

Min ex. tog sit kørekort i polen for 15 år siden. Det kostede ca. 400 Kr og
et pund kvalitetskaffe til den motorsagkyndige. Kørekortet fik hun
konverteret til et dansk efterfølgende, uden problemer.

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-04-04 00:53

On Sun, 11 Apr 2004 23:20:21 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>De danske kørelærere er sgu ikke meget bedre selv, de tilbyder også 14 dages
>intensive kurser, det er bare til HELT andre priser..

Du skal minimum have 22-24 køretimer som for deles såleder

4 timer til køreteknisklæg, også kaldet kravlegårdstur
4 timer til køreteknisklæg, også kaldet glatførerkursus

De resterende timer skal ligges som almindelig kørsel.

Den danske ungdom er bare for besværlig. For mange unge er begyndt at
forlange, at så snart at de har haft de der 22-24 at så SKAL de op til
prøverne, og det uanset om kørelæreren protesterer og havd end han gør.

Kender personligt til en der fik kørekort efter 4 køretimer. Kørelæreren
bad ham bare om at skrive under for timerne og så var den hjemme.
behøves jeg at sige at selvsamme person ikke kan finde ud af at kører
bil idag.
Flemming Jacobsen

Fra : Casper Bang

Dato : 13-04-04 16:01

> Den danske ungdom er bare for besværlig. For mange unge er begyndt at
> forlange, at så snart at de har haft de der 22-24 at så SKAL de op til
> prøverne, og det uanset om kørelæreren protesterer og havd end han gør.

Jamen så skal han jo bare dumpe. Det kan da ikke passe at de motorsavkyndige
lader folk der ikke kan køre bil, få et kørekort... Det er vel i sidste ende
deres job at sørge for at kun "gode trafikanter" får kortet.

> [...]
> bad ham bare om at skrive under for timerne og så var den hjemme.
> behøves jeg at sige at selvsamme person ikke kan finde ud af at kører

Same as above - hvordan kunne vedkommende bestå?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-04-04 18:43

On Tue, 13 Apr 2004 17:01:22 +0200, "Casper Bang"
<webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:

>Jamen så skal han jo bare dumpe. Det kan da ikke passe at de motorsavkyndige
>lader folk der ikke kan køre bil, få et kørekort... Det er vel i sidste ende
>deres job at sørge for at kun "gode trafikanter" får kortet.

Noget tyder bare på at selvsamme folk sjovt nok består.

>Same as above - hvordan kunne vedkommende bestå?

Det ved jeg ikke. Men personen kan ihvertfald ikke kører bil idag.
Flemming Jacobsen

Fra : Neser

Dato : 12-04-04 00:14

> [...]
>
> Henrik Rosenberg understreger, at skulle det vise sig, at man dumper,
> så »får man en uges gratis ophold plus en ommer.« Han venter en

Hvis det er muligt at tage et hængerkort, kunne det være at man skulle
overveje om sommerferien gik til Polen i år

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 07:05

> Hvis det er muligt at tage et hængerkort, kunne det være at man skulle
> overveje om sommerferien gik til Polen i år

En hver medalje har også en bagside. I Polen er der SÅ udpræget meget
svindel, snyd , bedrageri, tyveri at hvis man opholder sig der uden at kende
systemet, så er det meget sansynligt at man let kan blive snydt. Og
problemet er faktisk meget større end man lige forestiller sig.
Er man uheldig så kan det sparede beløb, hurtigt være væk.

Har selv været der utallige gange og jeg tror faktisk ikke jeg kan mindes en
eneste gang hvor jeg ikke er blevet snydt (i større eller mindre grad).

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 15:57

On Mon, 12 Apr 2004 08:05:01 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Har selv været der utallige gange og jeg tror faktisk ikke jeg kan mindes en
>eneste gang hvor jeg ikke er blevet snydt (i større eller mindre grad).

Siger måske mere om dig end om landet... -> LOL

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 07:10

> Siger måske mere om dig end om landet... -> LOL

Mit lyse hår stråler jo langt væk af at jeg ikke er indfødt og derfor
"beder" om at blive snydt

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 18:12

On Wed, 14 Apr 2004 08:10:04 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Mit lyse hår stråler jo langt væk af at jeg ikke er indfødt og derfor
>"beder" om at blive snydt

Kender det herovre fra -> såsnart jeg dukker op, og "de" hører
dialekten, er "de" klar over, at prisen skal handles. Dét kommer som
regel pr. automatik

/Mogens