Family Lizzard eller noget i den stil...
Fra : I8NY

Dato : 11-04-04 03:14

Jeg surfede forbi VH1 og hørte et nummer,
har selv følgelig allerede glemt titlen og bandnavn.
I want money,That's all I want blev der sunget
i omkvædet.
Der sad nogle og "spillede" på gamle skrivemaskiner.

Hvad var det nu bandet hed?
Er deres ydeligere materiale i samme stil?
Hvilke plader vil I anbefale?
Hvordan vil I beskrive deres stil?
Jeg så lidt Einsturzende Neubauten i det de spillede.

Thx Mvh I8NY
"Succes er en utilgivelig synd mod medmennesket"
Ambroce Bierce
www.humansoup.dk
www.destruktion.dk

Fra : kautaq

Dato : 11-04-04 07:39

I8NY wrote:

> har selv følgelig allerede glemt titlen og bandnavn.
> I want money,That's all I want blev der sunget
> i omkvædet.

The Flying Lizards. Money.

Det er et cover-nummer skrevet af Gordy/Bradford

> Er deres ydeligere materiale i samme stil?

Så'en cirka ja.

> Hvordan vil I beskrive deres stil?

New Wave. Tidstypisk, men kedeligt i længden. (1979)

> Jeg så lidt Einsturzende Neubauten i det de spillede.

Bob-bob-bob-bob

Men her skulle være nok stikord til at google lidt videre.
God fornøjelse

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : I8NY

Dato : 12-04-04 20:11

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bob-bob-bob-bob
>
> Men her skulle være nok stikord til at google lidt videre.

Tak skal du have.:)
Jeg syntes det var vildt fedt og anderledes.
Jeg ved ikke hvad du mener med tidstypisk.(?)
For det syntes jeg nemlig slet ikke.
Det er mere udefinerbart(ligesom Einsturzende Neubauten),men jeg har altså
også kun hørt det ene nummer.
Take care. mvh I8NY

Fra : kautaq

Dato : 13-04-04 04:25

I8NY wrote:

> Jeg syntes det var vildt fedt og anderledes.
> Jeg ved ikke hvad du mener med tidstypisk.

Det glæder mig, men grunden til at jeg skriver "tidstypisk"
er at på det tidspunkt (ca. 1980) kom der en hel del musik
med dette maskinagtige udtryk. Det var i tidens ånd og i den
meget tidlige computeralder.

Til eksempel gruppen Ultravox, som i starten var et rockband,
gik over til denne kølige stil med brug af synthesizer og
tekster med et dystert og melankolsk indhold om hvordan
verden så ud på det tidspunkt.

Computere: Maskinerne overtager magten!
Atombomber: 3. verdenskrig er lige om hjørnet!

Af andre grupper kan nævnes Caberet Voltaire, Devo, XTC,
B 52's - og en masse andre som jeg ikke lige kan huske, men
der er også gode eksempler fra Danmark nemlig Kliche og endda
TV2 (uha-uha).

Alt dette hører under begrebet "New Wave" og var virkningen
fra punkens gør-det-selv attitude fra sidst i 70'erene.

Din sammenligning med Einsturzende er altså ikke helt ved
siden af, men i detaljerne er den

> Take care. mvh I8NY

Lige over!

--