Ål fra Sargassohavet eller England.
Fra : Jensen

Dato : 10-04-04 19:18

Et svenskproduceret madprogram for nogle dage siden besøgte en svensk
åleproducent, der fortalte, at han købte sin åleyngel i England. Og så
undrer jeg mig, for jeg lærte i skolen for mange år sideen, at ålen
gyder i Sargassohavet. Men er det nu lykkedes at få den til nat gyde i
England?
De bedste påskehilsner
Jørrgen Jensen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-04 20:20

"Jensen" <ppanter@_NOSPAM_city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undrer jeg mig, for jeg lærte i skolen for mange år sideen, at ålen
> gyder i Sargassohavet. Men er det nu lykkedes at få den til nat gyde i

Glasål har altid kunnet fiskes i mange eur. lande, altså må de være bragt
hertil af Golfstrømmen, evt. selv lagt lidt motor til oveni. Men nu er det
vist lykkedes at få Ål til at gyde i dambrug ved at hormonbehandle dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen