Terminal emulator til windows
Fra : Spaz

Dato : 26-12-00 01:28

Hejsa.

Efter at være blevet træt at at lytte til min computer har jeg fået den ide
at stille den ind i et skab, bruge den som server og bruge min gamle (og
næsten lydløse) computer som klient. Det er måske ikke den vilde nyskabelse,
men det er her problemerne opstår. Jeg er nemlig ret vild med at spille 3D
shooters som Counter Strike og Hitman. Problemet ligger i hvordan jeg skulle
kunne det, når jeg ikke arbejder direkte på den computer som kan trække
disse ting. Derfor har jeg en række spørgsmål.

1: Kan det lade sig gøre i Java at programmere en slags Terminal emulator (i
stil med en X-windows terminal i Unix) som altså giver mulighed for at
overføre komplette skærmbilleder fra en server til en klient og få disse
vist uden at have det vilde hardware på klienten?

2: Kan det lade sig gøre på en måde der er hurtig nok til at man kan spille
3D spil på serveren via klienten (igen uden 3D kort etc. på klienten)?

3: Hvor kan man få mere information om udviklingen af sådan et program? Jeg
har overvejet lidt at købe bogen "Java Network Programming : A Complete
Guide to Networking, Streams, and Distributed Computing" fra Manning
Publication Company for at fange netværksprogrammering i java. Men er der
nogle on-line ressurcer der er værd at nævne? Universitetsprojekter,
lignende eller relevante udviklingsprojekter etc.? Eller andre gode bøger
som er værd at købe?

Jeg er en nærrigrøv, og har ikke lyst til at købe professionelle programmer
i dyre domme for at opnå det jeg ønsker, så jeg håber der er nogen som kan
hjælpe mig lidt på vej.

På forhånd tak
Michael Ingeman
Datamatiker

Fra : Frederik Hansen

Dato : 26-12-00 09:51

Hej

> Efter at være blevet træt at at lytte til min computer har jeg fået den ide
> at stille den ind i et skab, bruge den som server og bruge min gamle (og

Det tror jeg nu nok du skal glemme alt om. Jeg har prøvet forskellige
producter som PCAnywhere, NetOp, og VNC. Alle virkede de sådan set godt
nok, men de virkede langsome når du f.eks. flytter musen. Den hakkede og
sprang rundt.

Jeg ville slet ikke tro at de (eller dit eget) ville kunne overføre
pixels hurtigt nok på 10/100 Mb linie, til at du kan nå at se hvem der
slog dig ihjel med hænderne, uden du gjore noget som helst. Og så ville
det overraske mig, hvis du, med Java, kunne aflæse skærmhukommelsen
eller hvordan du nu vil gøre det, altså at tilgå hardware direkte. Jeg
ved faktisk slet ikke om man kan det på 3D grafik kort, men det kan man
jo nok med C/C++..

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-12-00 06:28

Spaz wrote:

> [...]
> overføre komplette skærmbilleder fra en server til en klient og få disse
> vist uden at have det vilde hardware på klienten?

Ja. Led fx efter WeirdX som er en X-server skrevet i Java.

> 2: Kan det lade sig gøre på en måde der er hurtig nok til at man kan spille
> 3D spil på serveren via klienten (igen uden 3D kort etc. på klienten)?

Meget, meget usandsynligt. Inden du overvejer dette, så prøv at skift
dit spil til at køre "Software rendering" og se om du synes dét er
sjovt. Moderne spil er efter sigende begrænset af at CPU'en ikke kan
fodre dem hurtigt nok via AGP-bussen (på PC platform forstås), og det
går betydeligt hurtigere end du kan lave netværksoverførsler.

> Jeg er en nærrigrøv, og har ikke lyst til at købe professionelle programmer
> i dyre domme for at opnå det jeg ønsker, så jeg håber der er nogen som kan
> hjælpe mig lidt på vej.

Køb nye, støjsvage komponenter til din spillecomputer.

Eller nogen MEGET lange kabler. De fleste kabler (herunder skærmkabler)
kan købes i 15-meter udgaver.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...and... Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear