Drop Down Menu til frames-baseret side.
Fra : Bo Dudek

Dato : 28-04-01 08:00

Hej

Jeg er i fuldt sving med at lave et site, som er inddelt i 4 rows, der
har disse størrelser:80,20,*,16. Det er meningen, at jeg vil have en
dropdown menu i row #2, som skal have mulighed for 2 undermenuer; dvs,
menu, under-menu, under-under-menu! (hedder vel level 3 menu?). Jeg
har haft fundet et script og brugt det, men har nu fundet ud af, at
det giver STORE problemer i Opera, der lukker ned ved visningen af
siden, samt at IE til Mac låser maskinen ved visning af siden.
Scriptet kom fra
www.bratta.com
Jeg skal have mulighed for at kunne redigere i så at sige ALT! Dvs,
farver, fontsize, osv osv osv. Nogen der har et par bud på super
scripts??

/Bo

Fra : Andreas Paasch

Dato : 28-04-01 14:52

Et script jeg personligt godt kan lide findes på www.acisconsulting.com - du
ser det i anvendelse der.
Det er ren javascript, og ret besværlig at ændre på .. hvis man ikke kan
javascript. Meen, det lykkedes da for mig ... resultatet indtil videre kan
ses på www.paasch.net/english og virker fint. Jeg er ved at lave den danske
del i mit web om til samme struktur, derfor er den ikke oppe endnu.

Det script jeg taler om der kan bruges af alle hvis du lader copyright'en
stå hvor den er. Jeg har tilpasset det mine behov og ønsker. Jeg skal lige
tilføje, at det kun virker i et frameset ... dvs. vil du køre uden, skal du
søge andre steder.

I bund og grund skal du gøre op med dig selv, vil du køre i frameset eller
ej og dernæst, statisk eller dynamisk navigation og hvis den skal være
dynamisk, igen, vil du bruge javascript eller DHTML ???????

Meget at tænke over, men er det gjort, tja, så er det med at smutte ud på
nettet og finde de sider der indeholder dine kriterier. Der findes
ufatteligt mange samlinger, nogle bedre end andre. På den anden side set,
søger du selv, ja så kan det jo ske, at du fandt noget andet du kunne bruge
en dag, ikke ?

Mvh.
Andreas Paasch

- der ikke holder netiketten.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-01 16:54

Sat, 28 Apr 2001 15:52:07 +0200, skrev "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net>:

Nej, det kan vi se.

Nemt at se, hvad jeg svarer på + at det bliver megalange indlæg, hvis
alle svarede på den måde.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 24.03.2001

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-01 16:23

Sat, 28 Apr 2001 07:00:10 GMT, skrev bo@cykel.dk (Bo Dudek):

>Jeg skal have mulighed for at kunne redigere i så at sige ALT! Dvs,
>farver, fontsize, osv osv osv. Nogen der har et par bud på super
>scripts??

Du kan da prøve at kigge på et program, DHTML-menu.
Ud fra deres hjemmeside og de eksempler, som man kan downloade, så
virke det rimeligt toæfredsstillende i de browsere, jeg har dog ikke
tjekket på en Mac (har ikke mulighed for det).

http://software.xfx.net/index.html, en trial kan downloades.

Men det er svært, for ikke at sige umuligt, at finde en dropdownmenu,
som findes på brata.com, dynamicdrive.com o.lign. sider, som fungerer
i alle browsere.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-04-01 18:14

Måske hører dette ikke hjemme her, men håber på overbærenhed ;) Vil
bare udtrykke min trilfredshed med denne NG's reaktionstider og til
folk venlighed :)) Fedest! Især til Knud G. Ellentoft, der altid er
flink og reel i sine svar. Jepser, jeg hentede DHTML Menu Builder, og
er igang med at lege med det :)

/Bo
http://hjem.get2net.dk/bo_dudek/

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-04-01 19:27

>http://software.xfx.net/index.html, en trial kan downloades.

Jeg prøvede ovenstående.. ehm.. men fandt et problem.. Som mit site
kører, har jeg en sepereat horisontal frame til menuen, som ikke er
højere end selve menuen (18px), så selve drop down menuen skal rulle
frem i en anden frem end den, hvor den faktisk er placeret. Dette
volder mig store kvaler at løse ved at bruge programmet, som ellers er
RET super! Nogen løsning?? Java kan jo ikke OVERLAPPE 2 frames, men
hvis man kunne dirigere menuen, der ruller frem, til at rulle frem på
samme position men i en anden frame, så ville det være super! (???)

/Bo
http://hjem.get2net.dk/bo_dudek
(sitet bruger samme design som det jeg er igang med)