Douge de Bourdeux
Fra : Oldman

Dato : 10-04-04 08:00

Hej

Er her nogen der kender nogen der sælger overnævnte hund,gerne uden
stamtavle(men rask),skal ikke bruges til avl,men har desværre ikke
pengepungen til at købe med stamtavle.hunden skal ikke bruges til potens
forlænger,men synes det er den mest charmerende hund der findes.Har før haft
boxer,men de er lige energiske nok.

mvh
Denis

Fra : Trine A.

Dato : 10-04-04 09:15

"Oldman" <Riis@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pengepungen til at købe med stamtavle.hunden skal ikke bruges til potens
> forlænger,men synes det er den mest charmerende hund der findes.Har før

Hej Denis

Kan kun give dig ret.....det er den lækreste race i verden Hehe har selv
et pragteksemplar på 1 år *ss*
Han er uden stamtavle....men skulle jeg købe en ny skulle den bestemt være
med stamtavle!! Jeg ved godt at de koster mange penge, men garantien for at
det skal være en sund og rask hund ryger altså hvis stamtavlen ikke er med?

Mange hilsener
Trine

Fra : Oldman

Dato : 10-04-04 10:12

Hej Trine
Jeg har både haft boxere med og uden stamtavle med samme held,men det er da
rigtigt at man kan selvfølglig være ude for at en eller anden hat der bare
avler løs.Det er også derfor jeg spørger herinde,for det kunne jo være der
var en der kendte en som var seriøs nok,selvom det ikke lige var med
stamtavle

mvh Denis

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-04-04 00:21

On Sat, 10 Apr 2004 10:14:57 +0200, "Trine A." <ta@kirstein.dk> wrote:

> [...]
>det skal være en sund og rask hund ryger altså hvis stamtavlen ikke er med?

er du sikker på det ? jeg kendte en der havde en tæve den havde
allerede som 1årig store problemer med hofterne og jeg mødte alle dens
søskene med stamtavle der næsten heller ikke kunne gå ! så jeg tvivler
lidt på stamtavlens efekt der ? de fik vist også erstatning fra hende
opdrætteren efter at de havde kørt sag imod hende men det er jo for
sent !

og tæven var meget agrasiv over for andre hunde, jeg tror at det var
fordi den havde konstante smerter !? den flåede en labrador der var
kastreret "totalt legebarn" som selv min lille kamphund leger vildt
godt med, men den blev altså flået og fik lagt dræn over det hele, og
det må være fordi den havde smerter konstant, så man skal vist passe
meget på med HD inden for den race også, jeg ville forlange billeder
"røngten" af forældrene inden jeg købte en hvalp. bare min mening !
men ellers en sød hund måske lidt stor men meget sød

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Trine A.

Dato : 11-04-04 21:36

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerede som 1årig store problemer med hofterne og jeg mødte alle dens
> søskene med stamtavle der næsten heller ikke kunne gå ! så jeg tvivler

Var det et kuld der var lavet før eller efter restriktionerne trådte i
kraft?? Det er ikke længere tilladt at avle på de dårlige hofter....og det
er jo noget man har mulighed for at tjekke via. en stamtavle??

> [...]
> meget på med HD inden for den race også, jeg ville forlange billeder
> "røngten" af forældrene inden jeg købte en hvalp. bare min mening !

Jamen så vidt jeg ved SKAL doggerne være fotograferet med et ordentligt
resultat, for at blive avlsgodkendt...endnu en grund til at vælge en hvalp
med stamtavle

> men ellers en sød hund måske lidt stor men meget sød

HELT enig...meget stor, men dårende dejlig

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-04-04 23:14

On Sun, 11 Apr 2004 22:36:14 +0200, "Trine A." <ta@kirstein.dk> wrote:

> [...]
>kraft?? Det er ikke længere tilladt at avle på de dårlige hofter....og det
>er jo noget man har mulighed for at tjekke via. en stamtavle??

,så meget er jeg ikke inde i det må jeg indrømme, jeg ved bare at alle
hundene havde dårlige hofter, og samtidig stamtavler, ved ikke noget
om at der skulle være lavet restriktioner.

Fra : Trine A.

Dato : 12-04-04 22:39

> ,så meget er jeg ikke inde i det må jeg indrømme, jeg ved bare at alle
> hundene havde dårlige hofter, og samtidig stamtavler, ved ikke noget
> om at der skulle være lavet restriktioner.

Restriktionerne trådte i kraft januar sidste år mener jeg....De kan læses på
http://www.doggerklubben.dk/ Ellers kommer de her:

Dogue de bordeaux:
* Avlsforbud på hunde med HD status D og E
* Hunde med status C bør parres med hunde med A eller B, men kan
- til og med 2004 - parres med anden C.
* Fra 1. januar 2005 må C hunde kun parres med A eller B hunde.
* AA status skal være kendt.

Mvh.
Trine

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-04-04 08:50

> [...]
> - til og med 2004 - parres med anden C.
> * Fra 1. januar 2005 må C hunde kun parres med A eller B hunde.

Personligt ser jeg det ikke som restriktion, for syntes godt at det er lidt
grotesk nu man ved hvor vigtig sunde hofter er, at det stadig tillades
C-hofter i avl overhovedt, men det er bare min personlige mening, for vil da
tro der efter parringer mellem C/B hofter stadig vil komme en del som jo
ikke vil have særlig gode hofter.

MVH
Gitte

Fra : Anette B

Dato : 13-04-04 12:31

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message news:<d10h701tsmeghcuj3gfcpti9asusmn4l4u@4ax.com>...

> [...]
> "røngten" af forældrene inden jeg købte en hvalp. bare min mening !
> men ellers en sød hund måske lidt stor men meget sød

Hej Punish ?

Den episode du beskriver, om en DdB's overfald på en Labrador….! Skete
det i Glostrup?

Din beskrivelse af den pågældende DdB, lyder påfaldende meget som min,
både alder, det med at vi har fået penge tilbage fra opdrætteren, og
det faktum at hun har været i "flæsket" på en labrador – den blev godt
nok ikke FLÅET som du skriver, men fik en hjørnetand i ryggen, og en i
bagbenet. Labben blødte ikke, og det var først senere, at ejeren fandt
ud af, at den rent faktisk havde fået "et visitkort".
Hun tog selvfølgelig på dyrehospital, og hunden fik lagt dræn ind, som
er normalt ved hundebid, for at give væsken afløb….! Faktisk så Labben
meget værre ud efter besøget på dyrehospitalet, end den gjorde før,
fordi den var blevet barberet, og havde fået lagt dræn ind – den havde
flere huller efter besøget på dyrehospitalet, end før, pga. drænene
– men flået/flænset – det synes jeg nu jeg vil kalde en
overdrivelse – den havde fået en hjørnetand i ryggen og en i
bagbenet/låret…! Og dette skal bestemt ikke tages som en undskyldning,
eller en bortforklaring - hun røg i hovedet af labben, og det var ikke
i orden….! Men jeg synes heller ikke, at det ligefrem skal til at lyde
som om hun bare er en flænsende, aggressiv, overfarlig hund – for det
er hun bestemt ikke, men jeg tager mine forbehold, da hun er meget
usikker…! Og hun har ikke gjort det siden….!

Den aggressivitet, du beskriver, hun har overfor andre hunde – igen,
hvis det er min hund du omtaler - skyldes simpelthen usikkerhed – og
den har hun endnu. Men når hun først har fundet ud af, at den "anden
hund" ikke gør hende noget, så har hun ingen problemer med at være
sammen med dem. Det ville en aggressiv hund ikke….den ville konstant
være klar til angreb…! Og i øvrigt laver hun "kun" udfald mod store
hunde, små hunde har hun aldrig haft problemer med.

Men det er da rigtigt, at Hd, og smerter fra Hd, KAN være en faktor
til hunde bliver aggressive, simpelthen fordi de har ondt…..og
bestemt, skal man kigge sig godt for, mht. Hd – det er og bliver en
fejl på hunden, og det kan bestemt være et ikke særlig rart
"bekendtskab" for hundene…!

Men Hd er ikke det eneste man skal tage sig i vare for….Der er netop
kommet en ny sygdom på DdB'erne, på hunde importeret fra Frankrig, Den
hedder: Familial Footpad Hyper Keratosis – og især når der lige netop
bliver henvist til den kennel, som der bliver nævnt….I kan læse mere
om den sygdom på min hjemmeside: www.kennel-hall-of-fame.dk - den
bliver nævnt på forsiden..

Nå, men tilbage til Punish indlæg Hvis det er min tæve du taler
om, så lader det til at vi har kendt hinanden? For du skriver at du
"kendte" en der……! Min tæve kommer fra et kuld, hvor alle søskende
havde Hd, og så vidt at jeg ved, er vi de eneste der har lavet
klagesag på vores opdrætter, og fået halvdelen af købesummen
tilbage….der er så mange ting, der peger på, at det er mig og min hund
du omtaler….! Og nu er jeg jo, ærlig talt, lidt nysgerrig…..!

Mange venlige hilsener
Anette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-04-04 21:20

>Den episode du beskriver, om en DdB's overfald på en Labrador….! Skete
>det i Glostrup?

jeps men ejeren fortalte først at det var din hund der havde gjordt
det efter at du var flyttet, vi var elers et par stykker der var godt
nysgærige og prøvede at få det ud af hende men det ville hun ikke
ud med, hun sagde det kan være ligemeget det var bare et uheld, så der
er skam ingen sure miner fra hendes side tror jeg da ikke.

> [...]
> – men flået/flænset – det synes jeg nu jeg vil kalde en
>overdrivelse – den havde fået en hjørnetand i ryggen og en i

,ja ok måske så det værre ud end det var, jeg har bare aldrig set
nogen med dræn før ? men hva faen det er jo hvad der kan ske, og det
var heller ikke for at kritisere din hund eller racen !!, det var bare
en ide jeg havde om at det måske nok var fordi den havde smerter pga
hofterne, det kunne man jo let forestille sig. Min egen hund og især
min gamle hund kunne jo også være lidt brutal når han blev sur"du kan
jo nok huske Samson der var lidt af en bisse overfor hanhundene",
så det kan jeg jo ikke tilade mig at have noget imod

>Nå, men tilbage til Punish indlæg Hvis det er min tæve du taler
>om, så lader det til at vi har kendt hinanden?

,,,,,,,tjae kendt og kendt, du ved hundelufterbekendtskaber men
jeg plejer at være anonym herinde "der diskuteres nemlig heftigt
herinde nogle gange"så bare kald mig punish og min "nye" hund
hedder pluto min gamle hed Samson så kan du sikkert godt huske mig
meget sjovt faktisk at ham der købte din lejlighed har en
Staffordshire Bull Terrier tæve, som er bedste ven med min hund
der var en del der skyndte sig at købe hunde da der kom hundeforbud ,
men nu er de nogen der vil prøve at lave det om igen, de skal jo bare
samle 2/3 stemmer for at lave en ny regel snakker de om.

hvordan går det med din schæfer og hofterne ?

Fra : Anette B

Dato : 16-04-04 12:08

Hej Punish...

Jeg havde allerede fundet ud af hvem du var (Søgte lidt på nettet,
og læste nogle af dine andre indlæg på andre debat-fora, og kunne så
genkende nogle ting..., bl.a. om din, daværende, dyrlæges dårlige
behandling af Samson) ...Og hej igen
Og, jo, jeg kan godt huske Samson, men synes at kunne huske at din nye
SBT hed Spike eller sådan noget – Pluto kan jeg ikke nikke genkendende
til Men kommer du stadigvæk på marken? Så kunne jeg da kigge forbi
en dag!?

Jeg havde, og har aldrig haft, noget at skjule ang. det
overfald...fejlen var min, ene og alene. Ejeren spurgte mig godt nok,
om hun skulle sige hun ikke kendte hunden der bed Tiger, fordi hun
vidste hvor hurtigt 5 fjer ville blive til 5 høns. Men jeg sagde at
hun bare kunne sige det som det var For jeg havde ingenting at
skjule...! Ejeren var i øvrigt mere cool over denne oplevelse, end jeg
var. Hun tog det hele med ophøjet ro...! "Det er hvad der sker" sagde
hun. Så, nej, der er ingen sure miner fra hendes side.
Jeg var også på "sygebesøg", og så hvordan hunden så ud Og det så
værre ud, end det var, pga. drænene. (det havde ejeren også forberedt
mig på )) Jeg havde sgu så ondt af ham...;-/

Min egen hund fik også selv et "visit-kort" i kinden, – det opdagede
jeg først nogle dage senere, men heldigvis i tide. Jeg kunne pille
sårskorperne af hver aften, og rense det, så det ikke behøvede at
blive drænet. Hvis et bidsår ikke bliver pillet op og renset, eller
drænet, kan det sætte sig til en byld/betændelses tilstand, og det er
altså ikke godt. Så kan man risikere at hunde skal opereres i stedet
for. De bakterier der danner disse betændelsestilstande/bylder dør ved
iltning, derfor kan man også "nøjes" med at pille sårskorpen af
(trykke evt. materie ud) og rense såret – dette lærte jeg af min
dyrlæge, og fik igen brug for det, da min mindste Bordeaux – Becca –
fik et hak fra en Fila. Men selvfølgelig skal man lige konsultere en
dyrlæge, og lade vedkommende give det rette råd/den rette behandling.

Min dyrlæge fortalte mig, at det er korrekt at dræne et bidsår, men at
hun aldrig, i sine 30 år som dyrlæge, havde gjort det, hverken ved
hunde- eller kattebid – hun gjorde som hun netop havde fortalt mig.

Det var i øvrigt det der skete med Dimma – Winnie's Vestgötaspids...!
Hun fik et hak – fra Samson, tror jeg nok, i leg vil jeg lige skynde
mig at tilføje. Det hak blev ikke opdaget og satte sig netop til en
byld, som hun skulle opereres for. Hakket/biddet burde have været
drænet, eller renset, som min dyrlæge anbefaler.

Men du har fuldstændig ret – Hd-smerter, og andre smerter for den sags
skyld, kan jo få en hund til at reagere uhensigtsmæssigt, og man skal
jo derfor altid "tolke" lidt på situationen, hvis ens hund udvider
aggressiv adfærd, for hvis der er pga smerter, skal man jo tage affære
og afhjælpe hundens smerter...! Man kan jo ikke spørge hunden om den
har ondt, kun "analysere" dens adfærd, og er det noget hunden ikke
"plejer" at gøre, så er der jo grund til at finde ud af hvorfor.

Jeg ved godt at ham der købte min lejlighed, købte en SBT. Og den
skulle være vildt sød, har jeg hørt...men jeg har ikke selv hverken
set eller mødt den...Det er en af mine venners arbejdskollega...!

Mht. hundeforbud, så er det blevet vedtaget efter jeg er flyttet – jeg
håber da, at de igen får stemt, så de må have hund i de
lejligheder...! Forbud er noget pjat ))) Men jeg har mine egne
ideer om, hvem der har sat forslaget om forbudet, jeg sad jo selv i
bestyrelsen indtil jeg flyttede ))

Desværre måtte jeg sige farvel til Zak – min Schæfer – her i starten
af januar....Så kunne han ikke mere...Snøft...det var meget hårdt, men
han havde haft et langt og godt liv: han blev 13 år og et par
måneder...Flot af en hund med E-hofter...!

.....Men et hundeliv er alt for kort, og det er den eneste fejl ved
dem...

Mange hilsener
Anette

Fra : Ann Nielsen

Dato : 10-04-04 10:23

Under dansk kennel klub kan du bla. finde denne kennel:
http://www.estruphus.dk/ Prøv at kontakte dem, de kender helt sikkert andre
med samme racer.

God fornøjelse :)

Fra : Trine A.

Dato : 11-04-04 21:38

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Under dansk kennel klub kan du bla. finde denne kennel:
> [...]

Hej Ann

Det er ikke for at være lyseslukker eller noget, men jeg tror altså ikke at
du får en godkendt avler til at anbefale hvalpe uden stamtavle

Mvh.
Trine

Fra : Oldman

Dato : 11-04-04 23:18

Hej Trine

Jo hvis den gar en fejl,så en avler ikke kan bruge den til avl..det kan være
forkert farve eller underbid,så kan de ikke bruge dem. Det kan jeg til
gengæld godt,da jeg ikke skal på udstillinger osv

Fra : Ann Nielsen

Dato : 10-04-04 14:02

Denis

Det kan jeg kun give dig ret i. Det eneste stamtavlen gør (så vidt jeg har
forstået), det er at man kan få sine penge tilbage hvis der er nogle "fejl"
på hunden. Jeg fik min hund for 2500 kr pga at han ikke kunne udstilles pga.
hans lille underbid, og kennel mutter var KUN interesseret i at få ham afsat
til udstilling! Jeg ved godt at vi skal fremme racerne, men jeg syntes at
kennel mutter denne gang var FOR meget! Jeg har engang haft beagle og købte
en hvalp et "godt" sted. Jeg fandt så først ud af bagefter, at de kun avlede
hundene for at få så mange penge ind som overhovedet muligt.. De fik MANGE
hvalpe om året!

De eneste min hvalp skal udstilles for er min familie og venner :) og han er
helt klart den dejligste hund på jorden :) Trods underbid :)

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 12-04-04 20:30

> [...]
> pengepungen til at købe med stamtavle.hunden skal ikke bruges til potens
> forlænger,men synes det er den mest charmerende hund der findes.Har før

Hej

Hvad er prisen for Douge de Bourdeux med papir ????

Majbritt

Fra : Oldman

Dato : 12-04-04 21:14

Jeg snakkede med en der havde hvalpe til salg,og der snakkede vi om ca 10000

Denis
"Majbritt Sørensen" <maj.sorensen(slet mig)@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:407aee29$0$424$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Trine A.

Dato : 12-04-04 22:40

> Jeg snakkede med en der havde hvalpe til salg,og der snakkede vi om ca
10000

> Denis

Hej igen

Ja det passer vist meget godt....et sted mellem 10.000-15.000.....

Mvh.
Trine

Fra : Oldman

Dato : 13-04-04 09:49

Ja,også derfor jeg sagtens kan bruge en hund uden stamtavle,fra en avler,det
kunne så være en hund med underbid,fejl i farven eller andet ikke sundheds
skadeligt

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-04-04 10:31

> Ja,også derfor jeg sagtens kan bruge en hund uden stamtavle,fra en
avler,det
> kunne så være en hund med underbid,fejl i farven eller andet ikke sundheds
> skadeligt

Hej
Man kan ikke nøjes med stamtavle på en del af kuldet, så selvom der er fejl
på en enkelt hvalp har den stadig sin stamtavle.
I øvrigt er det et kuld Douge de Bourdeaux´ er i Den Blå Avis til 5000 kr
pr. hvalp (der står ikke noget om de har stamtavle)
Hilsen Vibeke

---

Fra : Anette B

Dato : 13-04-04 14:45

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<407bb39c$0$8403$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> [...]
> I øvrigt er det et kuld Douge de Bourdeaux´ er i Den Blå Avis til 5000 kr
> pr. hvalp (der står ikke noget om de har stamtavle)

Dem der er til salg i den blå avis, ville jeg holde fingrene fra,
langt fra, hvis man ikke vil have en hund med HD. Opdrætteren bor i
Stoholm, og jeg har en tæve fra det første kuld hun lavede, på de
forældre....10 hvalpe var der i kuldet, og ud af de 10 havde sådan
cirka alle 10 Hd, så det basker i vinden....8xE og 2XD i en alder af
11 1/2 måned....! (Det er det kuld som, jeg tror, punish the deed, not
the breed omtaler....!)
Dette vidste opdrætteren godt, men så hun lavde lige en kuld mere
alligevel....10 nye hvalpe.....det gik jo meget godt, for man var jo
lige lidt smart med købekontrakten, så de der købte hvalpene ikke
havde "noget", eller rettere, "så meget" at komme efter - og så kan
man jo også godt lave kuld nr. 3 - og det er dem der nu er til salg i
den blå Avis.....! Men hundene ser rigtig fine ud,
eksteriørmæssigt..... De kan bare ikke siges at være
sunde/Hd-fri.... Og de bliver solgt uden stamtavle, da forældredyrene
ikke opfylder racens avlsrestriktioner. I øvrigt er de sat ned til
5000 - hun startede med at sælge dem for 7000....!

Med venlig hilsen
Anette