Rekursiv funktion i matlab. Hvordan???
Fra : bamse

Dato : 09-04-04 12:59

Jeg har forgæves forsøgt at lave en rekursiv funktion i
matlab:

function z=gugu(n,res)
if n==0
z=res;
else
res=res+5;
gugu(n-1,res);
end

Når jeg i matlab-prompten skriver:

a=gugu(30,0)

får jeg følgende fejl:

??? One or more output arguments not assigned during call to 'gugu'.

Hvad gør jeg galt? Hvis ovenstående ikke er den "rigtige" måde at lave en
rekursiv funktion på i matlab, kan jeg så få en "opskrift" på hvordan en
sådan funktion skal bygges op?

Tak på forhånd

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 09-04-04 14:37

"bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk> writes:

Et skud fra hoften:

Fjern dette linie
> gugu(n-1,res);

Tilføj denne linie istedet
z = gugu(n-1,res);

--
Niels L Ellegaard http://dirac.ruc.dk/~gnalle/

Fra : JohnDoe

Dato : 11-04-04 09:49

Er det ikke en meget hukommelseskrævende måde at lave operationen .....
eller var det blot et eksempel?

Cheers
Thomas Stoltz